اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

رشد 32 درصدی صادرات خراسان رضوی

رشد 32 درصدی صادرات خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی گفت: بانک ها در مجموع 11 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند ضمن آنکه شاهد رشد 32 درصدی صادرات استان هستیم و خوشبختانه عملکرد این حوزه در استان قابل قبول و خوب بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی رضا رشیدیان ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران بانک های خراسان رضوی اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر 124 هزار اشتغال در استان ایجاد شد که 16 درصد اشتغال کشور بود و نقش بانک ها و تعامل آنها و بخش خصوصی در این موضوع بسیار پررنگ بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 وی عنوان کرد : در پرداخت تسهیلات هم استان رتبه دوم را کسب کرد و همه اینها بیانگر ظرفیت و توان بخش مالی و پولی استان بویژه بانکی است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : در شرایط کنونی، درک این موقعیت و همراهی و هدایت بانک ها 80 درصد سرمایه های مالی و پولی کشور را در اختیار دارند در حفظ و رونق قدرت اقتصادی و سیاسی استان مهم و برجسته است.
 وی ادامه داد : در شش ماه امسال هم بانک ها همچنان نقش مهم خود را اقتصاد استان به خوبی ایفا کرده اند و از محل تسهیلات تا کنون 57 هزار اشتغال جدید در استان ایجاد شده است.
 به گفته وی ، این بخش طی این مدت در مجموع 11 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند ضمن آنکه شاهد رشد 32 درصدی صادرات استان هستیم و خوشبختانه عملکرد این حوزه در استان قابل قبول و خوب بوده است
استاندار خراسان رضوی خواستار همراهی و مشارکت بیشتر بانک ها در نیمه دوم امسال برای کاهش فشارها و مشکلات بر مردم شد و افزود : اگر هر بخش تمام تلاش و توان خود را برای رفع مسائل و کاهش فشار بر مردم به کار بندند ، عنصر اعتماد و امید در مردم نه تنها حفظ بلکه تقویت می شود.
وی با بیان اینکه سربازان خط مقدم این جنگ اقتصادی بخش خصوصی هستند ، افزود : باید این بخش را حمایت کرد تا بتوانند فضای تولید و اشتغال را مدیریت و تقویت کنند .
 استاندار خراسان رضویبا بیان اینکه امروز راهبرد دشمن لطمه و آسیب زدن به این اعتماد و امید مردم وایجاد فاصله و خدشه در روابط بین مردم و مسئولان است و نباید اجازه دهیم آنان به اهداف شوم خود برسند.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و مالی خراسان رضوی گفت : پول زیادی در این استان وجود دارد و این خود عاملی بود که طی سال های گذشته موسسات مالی و اعتباری عجیب و غریب وبه صورت قارچ گونه از این استان شکل گرفتند.
رشیدیان با بیان اینکه تلاش بر جذب سرمایه های ارزی بویژه در این منطقه به نوعی می تواند هم برای بازار هم شرایط اقتصادی و هم تولید و اشتغال موثر باشد.
وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از ورود ارزی به استان وجود دارد که اگر چارچوب و ساماندهی لازم در این رابطه انجام شود بخشی از این مشکلات کنونی مرتفع و منافع خوبی عاید استان می شود.
 استاندار تصریح کرد : مقابله با تحریم ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال وتسهیل زمینه و کانالهایی برای ورود ارز و تداوم آن بسیار مهم است.
وی تصریح کرد : بانک ملت بخش ارزی خود را در مرز دوغارون استان مستقر کند تا ارزهای ورودی به جای آنکه در سطح استان سرگردان و تبدیل به مفسده شود درسامانه بانکی قرار گیرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه