اخبار داغ

مدیر کل بیمه سلامت استان قم:

بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی تنها در مراکز دانشگاهی پذیرفته می‌شوند

بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی تنها در مراکز دانشگاهی پذیرفته می‌شوند
مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره تغییر بودجه بیمه‌شدگان همگانی در سال 97 گفت: بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی با دفترچه‌های بیمه سلامت تنها در مراکز دانشگاهی پذیرفته می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  محمدرضا فخاریان قمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته بیمه سلامت اظهار داشت: در دنیای امروز با ورود بیماری‌ها و داروهای جدید اهمیت پوشش بیمه‌ای را دوچندان کرده است.
وی ادامه داد: استقرار، فراگیری و جامعیت دادن به بیمه‌های درمانی تنها راه حمایت از مردم به‌خصوص قشر آسیب‌پذیر است.
فخاریان افزود: پوشش بیمه همگانی و اجباری کردن آن در سند چشم‌انداز 5 نیز آمده و در سال‌های اخیر اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در بیمه سلامت صندوق کارکنان دولت داریم که مشمول استخدام کشوری هستند که حق بیمه آن‌ها دو درصد حقوق قانون کار است.
مدیرکل بیمه سلامت افزود: صندوق سایر اقشار را داریم که خانواده جانبازان، ایثارگران ورزشکاران، طلاب و دانشجویان در آن عضویت دارند.
وی افزود: صندوق روستایی هم برای روستاییان و عشایر داریم که بیمه‌شدگان به‌صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند.
فخاریان بیان داشت: صندوق بیمه همگانی راداریم که در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شود، علاوه بر این صندوق بیمه ایرانیان راداریم که افراد با پرداخت حق بیمه به‌صورت خویش‌فرما بیمه می‌شوند.

وی افزود: صندوق اتباع راداریم که به‌صورت قانونی در کشور اقامت دارند و از طریق پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند.
فخاریان در بخش دیگری از به تعداد بیمه‌شدگان اشاره کرد و گفت: آمار بیمه‌شدگان 354991 نفر کل افراد است که از این میان 1337 بیمار خاص داریم که تحت پوشش قرار دارند.
وی ادامه داد: در بخش هزینه‌ای نیز هزینه درمانی در سال 96 223 میلیارد تومان بود که در بخش‌های مختلف هزینه شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بابیان این‌که سالانه 16 هزار میلیارد تومان برای بیماران هزینه می‌شود، ابراز داشت: هم‌اکنون 22 هزار پزشک در سراسر کشور طرف قرارداد هستند که به 40 میلیون نفری که تحت پوشش بیمه سلامت هستند خدمات می‌دهند.

وی افزود: سامانه 1666 فعال است که پاسخگوی شکایات و سؤالات مردمی است و به‌صورت ویژه با بیمه‌شدگان در ارتباط است.
فخاریان در خصوص برنامه‌های هفته سلامت نیز بیان داشت: برنامه‌های مختلفی در هفته بیمه سلامت اجرا خواهد شد که ازجمله آن می‌توان به تشکیل ستاد هفته بیمه سلامت، حضور مدیرکل و کارکنان در گلزار شهدا، دیدار با استاندار قم و ائمه جمعه، هماهنگی برای سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری باشکوه مراسم هفته بیمه سلامت و قدردانی از تلاشگران بیمه سلامت ازجمله این برنامه‌هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه