اخبار داغ

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

آموزش مهارت های زندگی کلید پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

آموزش مهارت های زندگی کلید پیشگیری از آسیب های اجتماعی است
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: آموزش وکسب مهارت‌های زندگی بعنوان کلید تاثیر بسزایی در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; گل نسا آقا محمدی در کارگاه تربیت مربی آموزش مهارتهای زندگی اظهار کرد: مهارت های زندگی آموزش های روان شناختی هستند که ارتقاء و پیشگیری از آسیب های روانی را به دنبال دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه تعاریف مختلفی برای سلامت روان وجود دارد ولی این مهم در وهله اول به معنای نداشتن اختلال روان است. افزود:  چیزی نزدیک به 260 اختلال روانی وجود دارد که رایج ترین آن ها اختلالات اضطرابی که درون مایه اصلی آن ها اضطراب و نگرانی است , اختلالات خلقی که درون مایه اصلی آنها خلق غیر طبیعی است و  اختلالات شخصیت که درون مایه اصلی آنها مشکلات عدیده بین فردی است.

,

آقا محمدی ادامه داد: با این وجود صرف نداشتن بیماری روانی دال بر سلامت روان نیست بلکه کیفیت ارتباط  با خود، دیگران و جهان، نشانه های سلامت روان می باشد. سلامت روان حالتی از بهزیستی است که در آن فرد توانمندی خود را شناخته و از آن ها به نحو مؤثر و مولد استفاده کرده و برای اجتماع خویش مفید است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه انسان برای داشتن یک زندگی متعادل نیاز به شغل  ، ثبات سیاسی ، حمایت اجتماعی است خاطرنشان کرد: در وهله اول یک زندگی متعادل نیازمند یک فرد متعادل است که از سلامت روان کامل برخوردار باشد .

,

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان برنامه های مهارت های زندگی را مهم ارزیابی کرد و گفت: هدف اصلی اجرای برنامه مهارت های زندگی افزایش توان مندی افراد در ایجاد رابطه بین فردی صحیح و  انجام مسئولیتهای اجتماعی ،انجام تصمیم گیری های صحیح و کمک به حل تعارضات و کشمکش های درونی بدون توسل به اعمالی است که به خود یا دیگران صدمه بزند و در طول زندگی فرصت هایی را فراهم می نماید تا افراد درکنار کسب توانایی های حرفه ای- شغلی به توانایی هایی برسند که بتوانند در مورد خود و دیگران نقش آفرینی  نمایند.

,

وی یادآور شد: برنامه آموزش مهارت های زندگی یک برنامه پیشگیرانه و ارتقایی است که میتواند سطح بهداشت روان افراد جامعه را افزایش دهد.

,

آقا محمدی با اشاره به اینکه در این کارگاه، آموزش مهارت های زندگی با توجه به ده اصل مهم ،  ارائه می گردد تصریح کرد: مهارت خودآگاهی،  مهارت همدلی ، مهارت ارتباطی ، جرأت مندی ، مدیریت خشم ،مدیریت استرس،  پیشگیری از افسردگی ، تفکر خلاق،  تفکر نقاد و حل مسئله و تصمیم گیری از اصول مهم این مهارت بشمار می آید.

,

وی ادامه داد: به هرگونه مداخله ای که قبل از شروع ابتدایی مشکل اجتماعی یا شروع هرگونه بیماری انجام می شود و از رشد مشکل و آسیب جلوگیری می کند برنامه پیشگیرانه می گویند که نقش بسزایی در سلامت روانی جامعه دارد.

,

این مقام مسئول گفت: مهارتهای زندگی ، توانایی های روانی،اجتماعی برای رفتار انطباقی و موثر هستند که افراد را قادر می سازند تا به طور موثرتری با مقتضیات و چالشهای زندگی روزمره مقابله کنند.

,

وی ابراز کرد: آموزشگران بعد از پایان کارگاه در کارگروه های کودک ، نوجوان ، جوان و بزرگسال قرار گرفته و موظف می شوند بر  اساس فرهنگ بومی استان برای گروه های مخاطب خود در رابطه با سه مهارت ارتباطی ، جراتمندی و مدیریت خشم محتوایی اجرایی نموده تا بتوانند دانسته های افراد را به توانمندی و مهارت تبدیل کنند.  

,

گفتنی است: این کارگاه آموزشی ویژه مدرسان آموزش مهارت های زندگی ، مسئولین فنی مراکز مشاوره و امور روان شناختی،  به تعداد 40 نفر و بمدت 48 ساعت در سالن کنفرانس اداره کل بهزیستی استان زنجان برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه