اخبار داغ

محدودیت‌های ترافیکی اربعین‌

محدودیت‌های ترافیکی اربعین‌
در طرح ترافیکی اربعین، محدودیت تردد از ۲۸ مهر تا ۱۳ آبان در برخی جاده‌های غرب و جنوب‌غرب کشور در راستای تسهیل سفر زائران و جلوگیری از بروز ترافیک اعمال می‌شود، ضرورت دارد زائران نیز کمتر از خودرو شخصی برای رفتن به مرز‌ها استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در طرح ترافیکی اربعین، محدودیت تردد از ۲۸ مهر تا ۱۳ آبان در برخی جاده‌های غرب و جنوب‌غرب کشور در راستای تسهیل سفر زائران و جلوگیری از بروز ترافیک اعمال می‌شود، ضرورت دارد زائران نیز کمتر از خودرو شخصی برای رفتن به مرز‌ها استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در راستای تسهیل سفر زائران حسینی به کشور عراق و عتبات عالیات، جلوگیری از بروز ترافیک‌های طولانی و ایمنی تردد زائران، از تاریخ ۲۸ مهرماه تا ۱۳ آبان‌ماه ۹۷، محدودیت ترافیکی در برخی جاده‌ها خصوصاً محور‌های مواصلاتی غرب و جنوب غرب کشور اعمال می‌شود.

,

محدودیت ترافیکی جاده‌های خوزستان و چهارمحال وبختیاری در ایام اربعین

, محدودیت ترافیکی جاده‌های خوزستان و چهارمحال وبختیاری در ایام اربعین,

‌تردد کامیون و تریلر‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۰۳ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز شنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۲ در محور‌های اهواز-سوسنگرد، بستان-چزابه، اهواز-خرمشهر و شلمچه و بالعکس ممنوع است؛ برای شلمچه مسیر جایگزین وجود ندارد، ولی خودرو‌هایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز – آبادان – خرمشهر و بالعکس تردد کنند.

,

تردد اتوبوس‌ها از ساعت ۰۷:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۰۳ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۲ در محور هفتگل – باغملک – ایذه- دهدز – شهرکرد و بالعکس ممنوع است و مسیر اهواز – اندیمشک – خرم آباد – الیگودرز – اصفهان – شهرکرد و بالعکس به‌عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

,

محدودیت ترافیکی جاده‌های استان ایلام در ایام اربعین حسینی

, محدودیت ترافیکی جاده‌های استان ایلام در ایام اربعین حسینی,

تردد تریلرها، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۹۷/۰۷/۳۰ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۳ از محور‌های منتهی به دهلران – مهران، حمیل – ایلام، قلاجه – ایلام، ایلام – ماکشاهی-مهران و ایلام – مهران ممنوع است.

,

محدودیت ترافیکی جاده‌های استان لرستان در ایام اربعین

, محدودیت ترافیکی جاده‌های استان لرستان در ایام اربعین,

تردد تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۰۳ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز شنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۲ در محور‌های پل‌دختر- اسلام آباد و پل‌دختر- اندیمشک و بالعکس ممنوع است.

,

محدودیت ترافیکی جاده‌های استان کرمانشاه در ایام اربعین حسینی

, محدودیت ترافیکی جاده‌های استان کرمانشاه در ایام اربعین حسینی,

تردد تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز دو شنبه مورخ ۹۷/۰۷/۳۰ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۳ در محور‌های اسلام آباد غرب-پل‌دختر و حمیل-سرابله و بالعکس ممنوع استد و مسیر جایگزین محور اسلام آباد – قلاجه است.

,

محدودیت ترافیکی تردد خودرو‌های ترانزیت در ایام اربعین‌

, محدودیت ترافیکی تردد خودرو‌های ترانزیت در ایام اربعین‌,

ترد خودرو‌های ترانزیت و کامیون‌های حامل بار‌های صادراتی و وارداتی از ساعت ۰۷:۰۰ روز شنبه مورخ ۹۷/۰۷/۲۸ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۳ در محور‌های منتهی به مرز‌های درگیر طرح اربعین برابر مصوبه شصت و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی ممنوع است.

,

‌محدودیت‌های ترافیکی تاکسی‌های درون شهری در ایام اربعین حسینی

, ‌محدودیت‌های ترافیکی تاکسی‌های درون شهری در ایام اربعین حسینی,

تردد تاکسی‌های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین ۹۷ از ساعت ۰۷:۰۰ روز شنبه مورخ ۹۷/۰۷/۲۸ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۵ در محور‌های خارج از شهر ممنوع است؛ بنابراین گزارش طرح سفر‌های جاده‌ای اربعین از ابتدای آبان‌ماه ۹۷ تا آغاز می‌شود و ۱۳ آبان‌ماه ۹۷ (۱۰ صفر تا ۲۳ صفر) ادامه دارد.

,

مسافران ناوگان عمومی جاده‌ای با اتوبوس به اولین شهر نزدیک نقطه صفر مرزی منتقل می‌شوند و از آن شهر تا نقطه صفر مرزی از طریق ۱۸۸۵ دستگاه اتوبوس درون‌شهری جابه‌جا می‌شوند.

,

طبق پیش‌بینی‌ها امسال نیز استفاده از ناوگان شخصی بیشتر از ناوگان عمومی جاده‌ای برای ایام اربعین خواهد بود که به مسافران توصیه می‌شود، به دلیل ظرفیت محدود پارکینگ‌ها و مشکلات بروز ترافیک، حتماً در صورت امکان از ناوگان عمومی استفاده کنند.

,

بیشترین تردد در ایام اربعین سال گذشته در مرز مهران با ۵۳ درصد تعداد زائران بوده است و پس از آن چزابه با سهم ۲۸ درصدی و شلمچه با سهم ۱۹ درصدی، در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه