اخبار داغ

آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

مشکلات کشور با داد و بیداد حل نشده و نمی‌شود / منافق خواندن موافقان FATF درست نیست

مشکلات کشور با داد و بیداد حل نشده و نمی‌شود / منافق خواندن موافقان FATF درست نیست
خطیب موقت نماز جمعه تهران از موافقان و مخالفان FATF خواست تا مباحث را در فضایی آرام و صمیمی بررسی کنند و از توهین به قشر مقابل بپرهیزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران(۲۷ مرداد ماه ۹۷) پس از توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی به شهادت عمار یاسر در سال ۳۷ هجری اشاره کرد و اظهار داشت: مادر او سمیه، پدرش یاسر و برادرش عبدالله از شهدای بعثت و عملدار بصیرت بودند. ایشان یک لحظه از علی(ع) جدا نشد و در جنگ صفین نیز به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, جمعه, خود, شهدای, ایشان,

وی هم‌چنین یادآور شد: روز سه‌شنبه یکم آبان را روز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی است. شهادت ایشان بذر انقلاب را به ثمر نشاند. امام درباره ایشان فرمود “شهادت مصطفی لطف خفیه الهی بود”. دست داشتن دشمنان در شهادت ایشان نیز مشهود است.

, شهادت, نشاند,

خطیب موقت نماز جمعه تهران ۲۹ مهر ماه را روز درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی عنوان کرد و گفت: ایشان به حق عالمی اهل تقوا و سیاستبود. اگر کسی می‌خواست سیاستمدار دینی را بنگرد، به ایشان نگاه می‌کرد.

, درگذشت, سیاست,

*اربعین رزمایش ولایت و هدیه الهی است

,

آیت‌الله خاتمی پس از اشاره به مناسبت‌های هفته در ادامه اظهاراتش به اربعین اشاره کرد و افزود: اربعین رزمایش ولایت و هدیه الهیاست. این رزمایش، نمایش بیعت با آرمان‌های امام حسین(ع) و رزمایش عملی شعار شریف “لبیک یا حسین(ع)” است.

, هفته, است,

وی از هماهنگی مردم و مسئولان برای برگزاری باشکوه این مراسم بزرگ قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مانند سال‌های گذشته این مراسم هر چه باشکوه‌تر و ملکوتی‌تر برگزار شود.

, قدردانی, مراسم,

خطیب موقت نماز جمعه تهران دیدارهای اخیر رهبر انقلاب با نخبگان، بسیجیان و سران قوا را از قلم نینداخت و ابراز داشت: در فرمایشاتایشان مسائل مهمی مطرح شد اما فراخوان ایشان برای الگوی ایرانی اسلامی مسئله مهمی است. ایشان تمام نهادها را مامور کردند تا در این عرصه فعال باشند و سند ۵۰ سال آینده انقلاب را تا دو سال آینده تنظیم کنند.

, فرمایشات, انقلاب,

*اثبات بقای نظام هدف اصلی فراخوان رهبر انقلاب

,

آیت‌الله خاتمی بقای نظام را معنای این سند دانست و تصریح کرد: نظام در مسیر صعود است. این ملت از گردنه‌های سخت عبور خواهیمکرد و این نظام زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) خواهد شد.

, دانست, خواهیم,

وی هم‌چنین در ارتباط با معیشت مردم افزود: خطیب جمعه نمی‌تواند از کنار این مسئله بگذرد. همه خطبای جمعه بر این موضوع تاکید دارند. مسئله اول کشور حل مشکل معیشت مردم و جزو بدیهیات است. مردم و مسئولان باید این را باور داشته باشند. طرح مسائل حاشیه‌ای و بی‌ربط با زندگی مردم از ناحیه هر کس به‌ویژه مسئولان بسیار بد است.

, مسئله,

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: راه حل برون‌رفت از این مشکلات توکل بر خدا، قطع امید از بیگانگان، نگاه به درون و اعتماد به جوانان است. ما بن‌بست نداریم و اسم این مشکلات را بحران نمی‌گذاریم.

,

*اطاعت شعاری از ولایت دردی را درمان نمی‌کند

,

آیت‌الله خاتمی بر لزوم اطاعت عملی از رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: اطاعت شعاری از ولایت دردی را درمان نمی‌کند. ما امروز به مدیریت جهادی و وحدت ملت حول محور ولایت نیاز داریم.

, معظم, اطاعت, جهادی,

وی خطاب به مسئولان یادآور شد: مشکلات کشور با داد و بیداد حل نشده و نمی‌شود. مشکلات به فضل خدا در یک فضای صمیمی و آرام حل می‌شوند. مراقب موج‌سواران خائنی که قصد سواری گرفتن از مشکلات مردم را دارند، باشید.

, بیداد, می‌شوند,

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: به یک انسان بدسابقه که از فضای مجازی آلوده می‌خواهد از شما به عنوان سکوی پرتاب استفاده کند، اعتماد نکنید و پیرو هر کسی نشوید.

, بدسابقه, پیرو,

*مقامات ایرانی به دولت پاکستان تذکر بدهند

,

آیت‌الله خاتمی به ربوده شدن سربازان ایرانی نیز اشاره کرد و بیان داشت: نیروهای امنیتی، نیروهای مسلح، وزارت خارجه خوب وارد میدان شده‌اند و امیدواریم به زودی خبر آزادی این عزیزان به گوش ما برسد. دیپلمات‌های ایرانی باید به کشور همجوار ما یعنی پاکستان تذکر بدهند تا مرز آن‌ها محلی برای رفت و آمد تروریست‌ها نباشد.

, ایرانی, مسلح, تروریست‌ها,

 

,

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به لایحه جنجالی FATF پرداخت و مطرح کرد: این لایحه تا بخواهد قانون شود هنوز دو مرحله دیگر پیش رو دارد. شورای نگهبان لایحه را به مجلس برمی‌گرداند، اگر مجلسی‌ها قانع شدند که هیچ وگرنه به تشخیص مجمع مصلحت نظام رجوع داده می‌شود.

,

*منافق خواندن موافقان FATF درست نیست

,

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مخالفان و موافقان این لایحه باید با یکدیگر باملایمت برخورد کنند، گفت: اینکه بگوییم موافقان این طرح منافق و خاُن هستند درست نیست و اگر بخواهیم از طرفی هم مدام مشکلات کشور را به رخ بکشیم، این هم درست نیست.

, مخالفان, بکشیم,

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: از نهادهایی که سرانجام کار دستشان است، تقاضا می‌کنم که بادقت عمل کنند. سازمان‌های بین‌المللی قابل اعتماد نیستند. دبیر اجرایی FATF به صراحت گفته که هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه نمی‌دهد و ما نباید گردن خودمان را بر روی این طناب دار بیندازیم.

, دستشان,

*ورود منافقان به کشور؛ این بار با بازی FATF

,

وی بر همین اساس از مسئولان خواست تا هوشیار باشند و افزود: ۴۰ سال قبل مردم شریف ایران مستکبران را با خفت و خواری بیرون کرده است. مراقب باشید! دنیای استکبار می‌خواهد از پنجره قوانین بین‌المللی دوباره وارد ‌کشور شود‌.

, خواست,

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه خطاب به برخی از منتقدان مطرح کردن حرف‌های سیاسی و انتقادات شدید در نماز جمعه عنوان کرد: برخی می‌گویند که نماز جمعه چه کار به این حرف‌ها دارد؟ پرداختن نماز جمعه به مسائل سرنوشت‌ساز از واجبات است. نماز جمعه ما نماز جمعه‌های عربستان و دستوری نیست. از اهل قلم نیز انتظار می‌رود که نقد محترمانه را رعایت کنند.

, تهران, سیاسی, جمعه‌های,

قتل خاشقچی تاج و تخت آل سعود را به لرزه درآورده است. آیت‌الله خاتمی بخش پایانی سخنانش را با این جمله آغاز کرد و ابراز داشت: آل سعود از همان ابتدا یعنی صد سال قبل هویت خود را مشخص کرده‌اند و نشان‌ داده‌اند که آل قتل و آل غارت هستند. دنیا امروز فقط به یکی از آن‌ها پرداخته و چشمش را بر روی مسائلی مثل قتل عام یمنی‌ها بسته است.

, سعود, سخنانش,

*آمریکا قصد ماست‌مالی کردن قتل خاشقچی را دارد

,

وی یادآور شد: آمریکا در حال تلاش است که این قصه را ماست‌مالی کند. آن‌ها وزیر خارجه‌شان را به عربستان فرستاده‌اند و دولت جبار عربستان نیز می‌خواهد میلیاردها دلار هزینه کند تا حاشیه‌های قتل خاشقچی از یاد مردم دنیا برود.

,

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان از دولت سعودی خواست تا به حقارت و ننگشان پایان دهند و خاطرنشان کرد: ترامپ، عربستان سعودی را “گاو شیرده” خطاب کرده و جالب است که دولت عربستان باز هم این همه تحقیر را تحمل می‌کند و میلیاردها دلار به آمریکایی‌ها می‌دهد. امیدواریم قتل مرموز جمال خاشچقی مقدمه‌ای برای سقوط آل سعود باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه