اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه خراسان رضوی مطرح شد؛

نیروهای مسلح باید گوشمالی سختی به ربایندگان مرزبانان میرجاوه بدهند/ خلأ کشور «مدیریت جهادی» است

نیروهای مسلح باید گوشمالی سختی به ربایندگان مرزبانان میرجاوه بدهند/ خلأ کشور «مدیریت جهادی» است
ملت ایران انتظار دارند نیروهای مسلح کشور جهت گوشمالی سخت تروریست های جیش الظلم در اسرع وقت اقدام کنند و فرزندان ملت را از چنگال آنها نجات دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی به موضوعاتی همچون اهمیت راهپیمایی اربعین، مدیریت جهادی در کشور، توطئه دشمن، ربودن سربازان در میرجاوه و حضور زنان در ورزشگاه‌ها پرداخته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام جمعه سرخس:

, امام جمعه سرخس:,

خلأ کشور «مدیریت جهادی» است/ ساکتین فتنه از فتنه گران خطرناک تر هستند

, خلأ کشور «مدیریت جهادی» است/ ساکتین فتنه از فتنه گران خطرناک تر هستند,

حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه حضور نخبگان در هر عرصه ای موجب توسعه در آن عرصه می شود، به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور اشاره و اظهار کرد: نخبگان گنجینه هستند و هر جا گنجی باشد، چپاولگران طمع می کنند تا آن گنج را از ما بگیرند.

,

 

,

امام جمعه سرخس با بیان اینکه نخبگان باید جایگاه خود را بشناسند و مسئولان نیز به جایگاه نخبگان توجه کنند، افزود: وقتی تعامل مسئولان و نخبگان شکل گرفت و مسئولان ما نخبگان هر منطقه را شناسایی کردند، می توانند مشکلات طبقات مختلف را در منطقه خودشان حل کنند.

,

 

,

 حجت الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه دشمنان به این ظرفیت ما پی برده و دو برنامه را در دستور کارشان دارند، تصریح کرد: دشمن در ابتدا دست به ترور شخص نخبه ما می زند که در رابطه با دانشمندان هسته ای این مسئله را شاهد بودیم و دوم اینکه اگر موفق به این کار نشود، شخصیت دینی و فرهنگی او را می گیرد؛ اگر از نخبه ای فرهنگ دینی و اعتقادی او را بگیرند به خدمت نظام سلطه  در می آید.

,

 

,

 خطیب نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه نخبگان ما نباید نسبت به مسائل منطقه خودشان بی تفاوت باشند، گفت:‌از طرفی مسئولان ما هم باید با تمام وجود مشکلات نخبگان را رفع کنند و در لایه های مدیریتی شاهد حضور نخبگان باشیم.

,

 

,

امام جمعه سرخس عنوان کرد: امروز خلا کشور ما مدیریت جهادی است؛ یعنی مدیریتی که علم و تجربه و تعهد و تخصص با روحیه جهادی و انقلاب دارد و برای رفع مشکلات مردم شب و روز نمی شناسد.

,

 

,

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه برخی اوقات ساکتین فتنه از فتنه گران خطرناک تر هستند، اظهار داشت: برخی ها در جریان کربلا و یا فتنه ۸۸ سکوت کردند که این سکوتشان از اقدامات فتنه گران خطرناک تر بود.

,

 

,

امام جمعه سرخس در پایان تصریح کرد: بسیاری از علمای ما در طول تاریخ عمارگونه زندگی کردند و هرگز دست از همراهی امام زمانشان برنداشتند.

,

 

,

خطیب جمعه خلیل آباد:

, خطیب جمعه خلیل آباد:,

نیروهای مسلح باید گوشمالی سختی به ربایندگان مرزبانان میرجاوه بدهند

, نیروهای مسلح باید گوشمالی سختی به ربایندگان مرزبانان میرجاوه بدهند,

حجت الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد با اشاره به 27 مهرماه سالروز شهادت عمار یاسر از یاران پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع)، اظهار داشت: سبقت در اسلام، استقامت در ایمان و ثبات قدم در تبعیت از حضرت علی (ع) از جمله شاخصه های عمار یاسر بود.

,

 

,

 وی با بیان اینکه عمار نقش بسیار مهمی در برملا کردن چهره واقعی دشمنان داشت، خاطرنشان کرد: الگو پذیری از عمار و تبیین حقایق بدون تعصب جناحی و حزبی باید در دستور کار خواص و نخبگان جامعه باشد.

,

 

,

خطیب جمعه خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: دشمن سعی دارد با شیوه های مختلف مردم را از نظام جمهوری اسلامی و تحقق پیروزی نهادی نا امید کند و عمارها باید مردم را از این توطئه ها و دستاوردهای نظام آشنا کنند.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به حادثه میرجاوه و ربایش 16 نفر از مرزبانان کشور، اذعان کرد: ربایش این تعداد از مرزبانان به دستور آمریکا و به جهت بی ثبات سازی کشور صورت گرفته که این حادثه از لحاظ امنیتی فاقد هرگونه اعتبار است.

,

 

,

ناهیدی با بیان اینکه تطمیع کردن چند عامل نفوذی هدفی جز انحراف افکار عمومی از جنایات خود در یمن و رسوایی در قتل خاشقچی و همچنین شکست سیاسی خود در صحنه عراق ندارند، عنوان کرد: از مسئولان امنیتی انتظار می رود در حفاظت از مرزها حساسیت بیشتری داشته باشند چرا که امنیت خاک و شهروندان برای جمهوری اسلامی ایران خط قرمز محسوب می شود.

,

 

,

 وی با تاکید بر اینکه ملت ایران انتظار دارند نیروهای مسلح کشور جهت گوشمالی سخت تروریست های جیش الظلم در اسرع وقت اقدام کنند و فرزندان ملت را از چنگال آنها نجات دهند، تشریح کرد: از دولت پاکستان انتظار می رود نسبت به امنیت مرزهای خود و نفوذ تروریست های به خاک اسلامی حساسیت بیشتری داشته باشند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

,

 

,

امام جمعه خلیل آباد همچنین در پایان با اشاره به اهمیت اربعین حسینی، بیان کرد: زیارت امام حسین (ع) در اربعین حسینی یکی از نشانه های انسان مومن است و همانگونه که نماز ستون دین محسوب می شود، اربعین حسینی ستون ولایت است.

,

 

,

خطیب جمعه کاشمر:

, خطیب جمعه کاشمر:,

عدم کنترل قیمت ها در کاشمر به هیچ عنوان پذیرفته نیست / اگر نیرو ندارید از نیروهای بسیجی استفاده کنید

, عدم کنترل قیمت ها در کاشمر به هیچ عنوان پذیرفته نیست / اگر نیرو ندارید از نیروهای بسیجی استفاده کنید,

حجت الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان کاشمر با بیان اینکه گران فروشی و احتکار یکی از عوامل عذاب الهی است، اظهار داشت: شفاعت خداوند شامل گران فروش، محتکران، اختلاس کنندگان و گناهکاران نمی شود زیرا این افراد زندگی مردم را مختل می کنند تا خود به سرمایه مادی بیشتری برسند.

,

 

,

 وی با تاکید بر اینکه متولیان امر بازار به خصوص اداره تعزیرات باید بازرسی و نظارت بر قیمت ها و اجناس در سطح شهرستان کاشمر را بیشتر کنند، خاطرنشان کرد: ما ادعا داریم که به دنبال حل مشکل اقتصاد در سطح کشور و ایستادگی در برابر مخالفت ها و فشارهای دشمنان داخلی و خارجی که از موضوع اقتصاد و معیشت مردم ورود پیدا کرده اند، هستیم و این ادعای درستی است، حال سوال بنده این است که آیا کنترل قیمت ها در این شهر کار سختی و غیر قابل کنترل است؟

,

 

,

خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه عدم کنترل قیمت ها در این شهرستان به هیچ عنوان پذیرفته نیست، تصریح کرد: اگر نیرو ندارید از نیروهای مومن، بسیجی و پای کار کاشمر برای تثبیت قیمت ها استفاده کنید.

,

 

,

وی با بیان اینکه قیمت همه محصولات به نرخ دلار بستگی ندارد و متولیان امر باید نسبت به تثبیت قیمت مایحتاج مردم اهتمام ویژه ای داشته باشند، اذعان کرد: جایگاه نماز جمعه جایگاهی مقدس و متلعق به مردم است و ما باید درد مردم را از این جایگاه بیان کنیم.

,

 

,

طباطبایی در ادامه با اشاره به یک آبان ماه سالروز شهادت مظلومانه حاج مصطفی خمینی فرزند ارشد حضرت امام (ره)، عنوان کرد: شهادت حاج مصطفی که در سال 56 به دست رژیم ظالم پهلوی در عراق صورت گرفته جرقه ای برای حرکت عظیم مردمی و پیروزی انقلاب شد.

,

 

,

وی همچنین تشریح کرد: خون پاک یک شهید عالی مقام و بزرگوار مانند آقا مصطفی باعث به وجود آمدن یک حرکت عظیم و در هم شکستن و از بین رفتن پایه و اساس ظلم رژیم پهلوی شد.

,

 

,

امام جمعه کاشمر در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت، بیان کرد: سلامت نعمت ناشناخته و فراموش شده ای است و مولفه های تحقق سلامت باید در جامعه تبین شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه سلامت تنها درمان نیست بلکه پیشگیری نیز یکی از مولفه های اصلی سلامت است و بخش ویژه ای از ارتقاء سلامت به مردم بستگی دارد، تاکید کرد: مردم باید بهداشت فردی و جمعی را در جامعه و محیط کار و زندگی رعایت کنند.

,

 

,

حجت الاسلام طباطبایی همچنین در ادامه ابراز کرد: سازمان بیمه سلامت ایران نقش بسزایی داشته است و یکی از اقدامات چشمگیر آن تحت پوشش قراردادن چهل میلیون نفر از افراد جامعه است که نیمی از آنها را روستائیان تشکیل می دهند.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه:

, امام جمعه تربت حیدریه:,

راهپیمایی اربعین بزرگترین همایش تشیع و استکبار ستیزی جهان اسلام است

, راهپیمایی اربعین بزرگترین همایش تشیع و استکبار ستیزی جهان اسلام است,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی نمایش قدرت جهان اسلام و بهترین فرصت برای معرفی تشیع با مکتب ناب عاشوراست و فرصتی فراهم کرده که مردم این مکتب سازنده را مشاهده کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: حقیقت این همایش جهانی آن است که مردم با عزت حسینی و پیام آوران این عزت که بیانگر عزت و کرامت انسانی در گرو دلدادگی خدا و دست رد به قدرت های پوشالی استکباری جهان آشنا شوند.

,

 

,

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان کرد: این عزت و کرامت انسانی برای احیای ارزشهای والای اسلامی با تسلیم شهادت امام و اصحاب باوفایش و به اسارت درآمدن اهل بیت علیه السلام ایشان به بالاترین حد اعلی رسید که بیانگر فرهنگ ایثار و شهامت و شهادت است.

,

 

,

خطیب جمعه تربت حیدریه از ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بعنوان دومین پیام این راهپیمایی عظیم یاد کرد و گفت: این اجتماع بزرگترین همایش استکبار ستیزی جهان اسلام است که مسلمین با فرهنگ ناب حسینی برای حاکم شدن ارزشهای اسلامی بر جهان تلاش می کنند. 

,

 

,

وی از وحدت جهان اسلام با فرهنگ و نژاد و مذاهب مختلف را سومین پیام همایش جهانی اربعین حسینی دانست و گفت: با توجه به حضور گسترده مردم از ۴۰ کشور دنیا در این همایش حسینی،  شرایطی فراهم شده تا مسلمانان با هماهنگی و وحدت کلمه در برابر صهیونیزم و استکبار قدرت خود را نشان دهند.

,

 

,

امام جمعه نیشابور:

, امام جمعه نیشابور:,

حضور زنان در ورزشگاه آزادی نیاز به پاسخگویی مسئولان ورزش را دارد

, حضور زنان در ورزشگاه آزادی نیاز به پاسخگویی مسئولان ورزش را دارد,

حجت اسلام سید قاسم یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه نیشابور ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی اظهار داشت:انتشار سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط رهبر انقلاب میثاق نامه 50 ساله ملت ما و نظام اسلامی است برای پیشرفت کشور بر مبنای اسلامی و ایرانی بودن.

,

 

,

امام جمعه نیشابور با بیان اینکه این سند افق 50 ساله کشور را ترسیم کرده است،افزود:ما پیشرفت همراه با عدالت در برنامه ریزی ها می خواهیم و اگر کسی ایده و برنامه ای دارد که می تواند به پیشرفت و عدالت در برنامه ریزی کشور کمک کند آن را ارائه بدهد تا مورد بررسی قرار بگیرد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد:چه از نظر منابع انسانی و چه از نظر منابع طبیعی کشوری هستیم با استعداد که باید از آن استفاده کنیم و الارقم کارشکنی ها و دشمنی ها کار ما توقف ندارد.

,

 

,

امام جمعه نیشابور با اشاره به قتل جمال خاشقجی افزود:این قتل آمریکا،عربستان و ترکیه را به چالش کشید و این قتل کار آمریکا است و الا عربستان عرضه چنین کارهایی را ندارد و با چراغ سبز آمریکا این کار را کرد.

,

 

,

یعقوبی با بیان اینکه تمام رسانه‌ها،خبرنگاران،روزنامه نگاران و خبگان علیه بن سلمان بسیج شده اند،ادامه داد:آمریکا به بن سلمان فهمانده است که اگر دو هفته از او حمایت نکند کار او تمام است.

,

 

,

وی با بیان اینکه بن سلمان جنایات زیادی را در یمن،تحریک داعش در سوریه مرتکب شده است،تصریح کرد:آمریکا تمام این‌ها را روی میز بن سلمان گذاشته است که یا باید به کنار بروی یا با من باشی.

,

 

,

امام جمعه نیشابور با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی،گفت:حماسه بزرگ اربعین و جمعیت ده ها میلیونی از چهل کشور گرد هم می‌آیند که این از هنر نظام اسلامی است.

,

 

,

یعقوبی ادامه داد:زیارت اربعین تجلیگاه گفتمان ستیز مظلوم با ظالم است و نمایشگاه پیوند ملت های اسلامی خصوصا ایران و عراق است.

,

 

,

وی بیان کرد:مسئله تاسف باری که این هفته در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد و اختلاط دختر و پسر در ورزشگاه آزادی که نیاز به پاسخگویی مسئولان ورزش است،ما برای اسلام شهید داده ایم،مراجع قبلا گفته اند که حق ندارین چنین کاری کنند اما برخی انگار به دنبال قبح شکنی هستند.

,

 

,

امام جمعه نیشابور ادامه داد:اگر می‌خواهید به زنان خدمت کنید این همه زن بی سرپرست بیکار،این همه زنان تحصیلکرده بیکار برای آنان کار درست کنید،امیدوارم قوه قضاییه و دادستان کل کشور که وعده دادند جلو این کار را بگیرند،دستگاه قضایی ما اجازه نمی‌دهد ورزشگاه ما جلونگاه فساد شود.

,

 

,

یعقوبی با اشاره به ربوده شدن تعدادی از مرزبانان کشور در چند روز اخیر،گفت:دولت پاکستان باید بیشتر در این خصوص همکاری کند،ما تا بحال از ناحیه مرزهای پاکستان خسارات زیادی دیده ایم، اگر نمی‌توانید کنترل کنید ما آماده کمک هستیم،سپاه و ارتش ما آمادگی این را دارد تا در این خصوص به شما کمک کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه