اخبار داغ

آخرین خبرها درباره وضعیت مرزبانان ربوده‌شده

آخرین خبرها درباره وضعیت مرزبانان ربوده‌شده
نماینده مردم میرجاوه در مجلس گفت: هم اکنون دو سه گروه مردمی (سران طوایف) در آن سوی مرز حضور دارند و در حال رایزنی با معتمدان و سران طوایف آنها هستند تا این موضوع ختم به خیر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کُرد نماینده مردم میرجاوه در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی، گفت: هم اکنون دو سه گروه مردمی (سران طوایف) در آن سوی مرز حضور دارند و در حال رایزنی با معتمدان و سران طوایف آنها هستند تا این موضوع ختم به خیر شود. همچنین تا کنون پیگیری‌های زیادی از سوی دولت و دستگاه دیپلماسی کشور صورت گرفته که در این رابطه می‌توان به احضار سفیر و حضور فرمانده مرزبانی پاکستان در تهران اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*سردار پاکپور: آمادگی عملیات مشترک با ارتش پاکستان برای آزادی مرزبانان ایرانی را داریم

, *سردار پاکپور: آمادگی عملیات مشترک با ارتش پاکستان برای آزادی مرزبانان ایرانی را داریم,

وی درباره احتمال مذاکره با نمایندگان تروریست‌ها برای آزادی مرزبانان، اظهار داشت:‌ آنها مواضع خود را از طریق اطلاعیه‌هایشان بیان می‌کنند و اقدامی برای مذاکره مستقیم صورت نمی‌دهند.

,

نماینده مردم میرجاوه در مجلس ادامه داد: صحبت‌های زیادی با مسئولان دولتی و امنیتی پاکستان در خصوص نظارت بیشتر بر مرزهای مشترک صورت گرفته و آنها هم قول‌های مساعدی داده‌اند اما آنها هنوز به تعهدات‌شان جامه عمل نپوشانده‌اند. در ایالت بلوچستان کشور پاکستان نابسامانی وجود دارد و هرگونه اشرار مسلح  و گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب می‌توانند در این ایالت استقرار پیدا کنند. متاسفانه مسئولان پاکستانی همکاری قابل توجهی برای مقابله با آنها انجام نمی‌دهند.

,

کُرد با بیان اینکه ما باید حفاظت از مرزهای خود را ارتقا دهیم، تصریح کرد: در حوزه لجستیکی و نیروی انسانی و انسداد معابر مرزی تدابیری اندیشیده شده تا حفاظت از مرزها ارتقا یابد. ما توانسته‌ایم پاسگاه‌ها و موانع مرزی مستحکمی در طول چند سال اخیر در مرز با پاکستان احداث کنیم اما شرایط جغرافیایی خاص منطقه موجب بروز چنین حوادثی می‌شود.

,

سه شنبه( 24 مهر) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از ربوده شدن تعدادی از مرزبانان و بسیجیان بومی طرح حفاظت در منطقه مرزی میرجاوه توسط گروهک تروریستی جیش العدل خبر داد.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه