اخبار داغ

کارشناس مسائل کشت و صنعت:

بهره‌وری حداقلی و فقر‌معیشتی کشاورزان کشور ۲ عامل مهم استیضاح‌حجتی‌است/ از واردات بی‌رویه محصولات‌خاص تا تخلفات‌مالی شرکت های تابعه جهاد‌کشاورزی

بهره‌وری حداقلی و فقر‌معیشتی کشاورزان کشور ۲ عامل مهم استیضاح‌حجتی‌است/ از واردات بی‌رویه محصولات‌خاص تا تخلفات‌مالی شرکت های تابعه جهاد‌کشاورزی
کارشناس آگاه به مسائل کشاورزی گفت: عدم حمایت و بیمه کشاورزان زلزله زده سرپل ذهاب، فقر معیشتی کشاورزان و بهره وری حداقلی موجب واکنش جدی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای اخیر استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با امضا 50 نماینده مجلس کلید خورد و طرح آن روز (یکشنبه ۲۹ مهر) تقدیم هیئت رئیسه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

یک کارشناس مسائل سیاسی درباره دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به خبرنگار تیتریک گفت: طی یک سال و نیم گذشته زمزمه های استیضاح مطرح بود و دلیل اصلی آن راندمان و بهره وری کشاورزی در کشور است.

, تیتریک,

این منبع آگاه ادامه داد: امسال راندمان کشاورزی به حداقل رسیده است و حد فاصل تضمینی خرید محصولات کشاورزی زمان خود را از دست داده و برای کشاورز توجیه پذیر نیست.

,

با تفاوت قیمت محصولات کشاورزی در بازار، خریدهای تضمینی عملا توجیه اقتصادی برای کشاورز نخواهد داشت و تامین منابع مالی و فیزیکی برای کشاورزان با چالش همراه شده است.

,

واردات نهاده های مورد نیاز کشاورزی برای تولید اقتصادی با مشکل روبرو بوده و بسته های حمایتی برای کشاورزان در وضعیت کنونی جامعه تعریف نشده است.

,

نمایندگان مجلس با فقر معیشتی کشاورزان و عدم حمایت مالی از آنها مخالف هستند زیرا کشاورزی در کشور از بسته حمایتی برخوردار نیست.

,

وضعیت اقتصادی با نابسامانی مواجه است و هزینه انرژی افزایش سرسام آوری دارد، همچنین برخی محصولات کشاورزی نیاز به منابع وارداتی دارند که عدم تامین این اقلام کشاورزان را با چالش مواجه کرده است.

,

اپیدمی و سناریو مشکلات حوزه کشاورزی از زمان وزرای پیشین مطرح بود و به دوره حجتی رسید، الگوی کشت در حوزه های منطقه ای، ملی، استانی و سرزمینی هیچگاه محقق نشده است.

,

تنظیم نامناسب محصولات کشاورزی و عدم رعایت سامانه مصرف در نهایت موجب عدم تعادل در بازار می شود لذا بعضا شاهد افزایش واردات و کاهش ظرفیت تولید خواهیم بود.

,

تخلفات مالی در شرکت های تابعه جهاد کشاورزی، تامین ارز، پرداخت ها و خرید محصولات مختلف، عدم حمایت و بیمه کشاورزان زلزله زده سرپل ذهاب، ورشکستگی کارخانجات زیرمجموعه جهاد و سیلوهایی که توجیه اقتصادی ندارد از جمله عوامل دیگر استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است.

,

واردات بی رویه در محصولی خاص، کیفیت محصولات وارداتی و ... از ابتدای وزارت حجتی تا کنون موجب شد نمایندگان مجلس تصمیم به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بگیرند.

,

مهمترین عامل استیضاح وزیر فارغ از موارد مذکور، معیشت کشاورزان است زیرا کشاورزان قشر ضعیفی از جامعه هستند که با مشکلات جدی مواجه اند.

,

 

,

 

,

 

,

 

,
انتهای پیام/ 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه