اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

دبیرخانه اصلاح الگوی اسلامی پیشرفت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود

دبیرخانه اصلاح الگوی اسلامی پیشرفت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود
عضو مجلس خبرگان رهبری از ضرورت تشکیل دبیرخانه ای برای جمع آوری پیشنهادهای نخبگان در پاسخ به فراخوان رهبری معظم انقلاب برای بررسی و اصلاح سند اولیه الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین  عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار قم فردا و با اشاره به ضرورت تشکیل دبیرخانه ای برای جمع آوری پیشنهادهای نخبگان در پاسخ به فراخوان رهبری معظم انقلاب، اظهار داشت: به نظر من، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان دو نهاد مهم می توانند تحقق این فراخوان رهبری را پیگیری کنند؛ البته این دو مرکز نباید به صورت جزیره ای عمل کنند؛ بلکه لازم است تا هر دو به عنوان نهادی سیاستگذار، به همکاری با یکدیگر بپردازند و سازوکاری را برای این منظور مشخص کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: البته نهادهای دیگری مانند مجلس خبرگان، شورای عالی امنیت ملی و بیت و دفتر مقام معظم رهبری هم می توانند برای این منظور کمک کنند.

,

رئیس دانشگاه قم درباره پیشنهاد مشخص خود برای این موضوع گفت: پیشنهاد من این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهادی که ارتباط وثیقی با وزارتخانه هایی مانند آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین مراکزی مانند حوزه های علمیه و بویژه حوزه علمیه قم دارد؛ در این زمینه پیشقدم شود و دبیرخانه ای برای تحقق فرمایش رهبری تشکیل دهد.

,

وی» همچنین با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب در ارائه چنین ابلاغیه هایی و استقبال از این فراخوان اخیر بیان داشت: فراخوان رهبری معظم برای بررسی و اصلاح سند اولیه الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، درباره پنج دهه آینده کشور بسیار مهم و حساس تلقی می شود؛ چراکه این قبیل کارها به عنوان سیاست های کلان جمهوری اسلامی تلقی می شود و بر اساس قانون اساسی، جزو اختیارات مقام معظم رهبری است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه