اخبار داغ

۵۰ هزار نفر در فارس تحت درمان اعتیاد/ فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز ترک اعتیاد

۵۰ هزار نفر در فارس تحت درمان اعتیاد/ فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز ترک اعتیاد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: باید بتوانیم در جامعه علیه مواد مخدر حساسیت ایجاد کنیم و به عنوان یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی در حوزه اقدام و عمل گام برداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه؛ اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی صدمات جبران ناپذیری را به خانواده و جامعه وارد می کند. طبق آمارهای رسمی سن مصرف مواد مخدر در کشورمان چند سالی رو به کاهش است.سال گذشته مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که استان فارس بعد از استان‌های خوزستان، گلستان، چهارمحال و بختیاری و کرمان، پنجمین استان با میانگین مصرفی بالای مواد مخدر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
در این میان نقش خانواده ها در پیشگیری اولیه بسیار کلیدی با اهمیت و اساسی است. در کنار بحث پیشگری مسئله درمان نیز اهمیت دارد.
,
 
,
محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در این باره می‌گوید: باید بتوانیم در جامعه علیه مواد مخدر حساسیت ایجاد کنیم و به عنوان یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی در حوزه اقدام و عمل گام برداریم.
,
 
,
وی افزود: تعداد مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد استان شامل 115 مرکز بوده که در شش ماهه اول سال‌جاری تعداد 31000 نفر را تحت پوشش قرار داده است.
,
 
,
ابراهیمی اضافه کرد: 212 مرکز خصوصی و دولتی درمان سوء مصرف در استان مشغول به فعالیت می‌باشند که در شش ماهه ابتدای سال‌جاری تعداد 50000 نفر در این مراکز تحت درمان اعتیاد قرار گرفته‌اند.
,
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بیان داشت: باید بتوانیم در جامعه علیه مواد مخدر حساسیت ایجاد کنیم و به عنوان یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی در حوزه اقدام و عمل گام برداریم.
,
,
 
,
ابراهیمی در ادامه به نقش سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشگیری و درمان اعتیاد اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استفاده از نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشگیری و درمان اعتیاد است که امروزه نقش اثرگذاری در این عرصه می‌تواند ایفا نمایند چرا که سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند.
,

وی افزود: هم‌اکنون در استان بیش از 30 سمن در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال است که نسبت به سال گذشته رشدی 100 درصدی داشته است و این مهم می‌تواند نقش بسزایی در رویکرد اجتماعی امر مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.
,
,
 
,
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: اقدامات مبارزه‌ای صرفاٌ در مقابله با ورود و عرضه مواد خلاصه نمی‌شود بلکه با تمام توان در حوزه‌های دیگر از جمله فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد، درمان و حمایت‌‌های اجتماعی نیز اقدامات خوب و مؤثری انجام می‌گیرد که باید با تلاش و همت مسئولین و با مشارکت عموم افراد جامعه اقدامات و فعالیت مؤثر و تاثیر گذار در سطح جامعه به طور مستمر انجام گیرد.
,
 
,
محمدرضا ابراهیمی بر رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر اشاره نمود و گفت: مواد مخدر یک تهدید بزرگ علیه افراد جامعه و بویژه بنیان خانواده‌هاست لذا باید همه دستگاه‌های مربوطه به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد در سطح جامعه بسیج شوند.
,
 
,

وی در پایان سخنان خود مجدداٌ بر لزوم مبارزه هدفمند با پدیده شوم مواد مخدر تاکید کرد و بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر صرفاٌ مختص به یک دستگاه و یا یک قشر خاص نیست بلکه همه‌ی دستگاه‌ها و عموم افراد جامعه در قبال این امر مسئول هستند و باید با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده خطرات این معضل را به همگی گوشزد نمود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه