اخبار داغ

سردشت بشاگرد در حسرت کتابخانه عمومی

سردشت بشاگرد در حسرت کتابخانه عمومی
شهرستان کمتر توسعه یافته بشاگرد که نسبت به سالیان گذشته تفاوت های بسیاری داشته است با جمعیتی حدود چهل هزار نفر از لحاظ وجود زیر ساخت های مطالعه و کتابخانی بسیار ضعیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛مطالعه یکی از اصلی ترین راه های ترقی هر جامعه است که کتابخانه های اصلی ترین زیر ساخت های افزایش میزان مطالعه به شمار می روند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

شهرستان کمتر توسعه یافته بشاگرد که نسبت به سالیان گذشته تفاوت های بسیاری داشته است با جمعیتی حدود چهل هزار نفر از لحاظ وجود زیر ساخت های مطالعه و کتابخانی بسیار ضعیف است.

,

نبود امکانات لازم در گذشته باعث شده بود مردم این شهرستان با مطالعه آن چنان که باید، درگیر نشوند و سرانه مطالعه این منطقه نسبت به سایر نقاط استان یا کشور جالب توجه نباشد.

,

امروزه با حرکت رو به توسعه بشاگرد و وجود دانشگاه و آموزشگاه های متعدد در این منطقه و به خصوص در شهر سردشت به عنوان مرکز این شهرستان، بیش از پیش جای خالی یک کتابخانه عمومی احساس می شود.

,

نیاز جمعیت عموما تحصیل کرده و دانشجوی بشاگرد به مطالعه در مقابل گذشته قابل قیاس نیست و مسئولان مربوطه باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

,

لازم به ذکر است که کتابخانه های مساجد دایر در روستا ها هم به دلیل عدم رسیدگی از رونق افتاده و کمتر کسی از آن ها استقبال می کنند.

,

با توجه به این که بیشتر دبیرستان های دخترانه و پسرانه در سطح شهرستان و به ویژه شهر سردشت شبانه روزی بوده با ایجاد کتابخانه هایی در این مراکز آموزشی و اختصاص زنگ مطالعه به آن، می توان نوجوانان بشاگردی را به سمت این سنگر مهم فکری و تربیتی سوق داد.

,

همچنین می توان با به روز کردن کتاب ها و تنوع عنوان آن ها در سطح روستا ها و کتابخانه های مساجد، نیاز های مطالعاتی مردم روستا نشین بشاگردی را برطرف کرد.

,

سردشت در حسرت کتابخانه عمومی

, سردشت در حسرت کتابخانه عمومی,

علی اعتمادی، مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بشاگرد با بیان اینکه 3 باب کتاب خانه عمومی در سطح این منطقه موجود است، اظهار کرد: کتابخانه های حضرت مهدی (عج) شهر گوهران، زنده یاد والی خمینی شهر و ولی عصر(عج) روستای ملکن از جمله کتابخانه های عمومی بشاگرد هستند.

,

مدیر کتابخانه های عمومی بشاگرد، افزود: به جز کتابخانه های عمومی سطح شهرستان، 12 کتاب خانه مساجد در سطح روستاهای این منطقه هم موجود است.

,

اعتمادی به میزان مراجعه کنندگان به این کتابخانه ها اشاره کردو گفت: از شروع سال جاری تا کنون سه هزار و 640 نفر به کتابخانه های این شهرستان مراجعه کرده اند که عمده آن ها دانش آموز یا دانشجو بوده اند.

,

وی ادامه داد: 17 هزار و 400 نسخه کتاب با عنواین مختلف در کتاب خانه های این شهرستان موجود و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

,

مدیر کتابخانه های عمومی بشاگرد در پایان به نبود کتابخانه عمومی در شهر سردشت به عنوان مرکز بشاگرد پرداخت و خاطر نشان کرد: زمین احداث این کتابخانه مشخص شده است اما اصلی ترین عنصر توسعه فرهنگ کتابخانی در شهرستان، بالا بردن عزم عمومی است.

,

شهرداری ها سهم قانونی خود را در جهت کمک به کتابخانه ها پرداخت کنند

, شهرداری ها سهم قانونی خود را در جهت کمک به کتابخانه ها پرداخت کنند,

احمد محمودی، فرماندار بشاگرد هم در خصوص این مسئله با اشاره به اهمیت وجود کتابخانه در این شهرستان، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مؤلفه های پیشرفت این شهرستان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان اقشار مردم است.

,

فرماندار بشاگرد افزود: واگذاری زمین جهت احداث کتابخانه در مرکز شهرستان باید در دستور کار مدیران استانی و شهرستانی قرار گیرد.

,

محمودی با اشاره به ضعف زیر ساخت های موجود در این زمینه در سطح شهرستان، گفت: برای افزایش سرانه مطالعه، باید زیر ساخت های لازم در این زمینه را فراهم کنیم که در این راستا باید از همه ظرفیت ها اعم از شهرداری، بخش داری ها و شناسایی اماکن دولتی استفاده کرد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری ها هم مؤظفند نیم درصد از سهم قانونی خود را در جهت کمک به نهاد کتابخانه ها پرداخت کنند.

,

انتظار می رود مسئولان با ایجاد کتابخانه ای عمومی در مرکز بشاگرد و احیای مجدد کتاب خانه های مساجد، قدمی در جهت آشتی دوباره مردم با مطالعه و برطرف کردن نیاز های قشر جوان بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه