اخبار داغ

یادداشت؛

لطفاً رسانه مردم باشید و نه بوقچی تبلیغاتی مسئولان!

لطفاً رسانه مردم باشید و نه بوقچی تبلیغاتی مسئولان!
زمانی نه چندان دور و نه نه چندان دور، یک جریان سیاسی شعار زیبای «دانستن حق مردم است» را بر پیشانی جناح خود حک کرده و همواره با این شعار زیبا رقیب را متهم به تصمیم‌گیری در پشت درهای بسته و بدون اطلاع مردم می کرد اما امروز این شعار را فقط تابلویی برای فریب مردم دانسته و بوقچی تبلیغاتی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، زمانی نه چندان دور و بلکه همین امروز یک جریان سیاسی شعار زیبای «دانستن حق مردم است» را بر پیشانی جناح خود حک کرده و همواره با این شعار زیبا رقیب را متهم به تصمیم‌گیری در پشت درهای بسته و بدون اطلاع مردم می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

اما عملکرد این جریان سیاسی نشان می‌دهد این شعار زیبا تنها تابلویی برای فریب مردم است و در جایی که مردم از خود آنها این حق را مطالبه می‌ کنند به بهانه‌های واهی با آن مخالفت می ورزند.

,

 

,

یکی از این موارد قانون شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس است، در شرایطی که این جناح سیاسی اکثریت کرسی‌های مجلس را در اختیار دارد و مطالبه مردم و بسیاری از سیاسیون از آنها شفافیت عملکرد نمایندگان ملت است، این جناح سیاسی و بوقچی‌های رسانه‌ای‌ شان که بعضاً بر سردر روزنامه و نشریه‌ هایشان «دانستن حق مردم است» را هم حک کرده‌اند به مخالفت با این مطالبه برحق مردمی پرداخته و به بهانه‌های واهی موافقان این قانون را تخطئه می کنند.

,

 

,

منطق کسانی که خواستار شفافیت هستند این است که نمایندگان مجلس، به نمایندگی از مردم در مجلس حضور دارند و به قوانین رای می‌دهند و این حق مردم است که بدانند نماینده آنها به جای آنها به قوانین چه رایی می‌دهند.

,

 

,

مهمترین مزیت این دانستن آن است که رای شفاف آنها می‌تواند معیاری برای ارزیابی صحیح و منطقی عملکرد یک نماینده در مجلس باشد ضمن آنکه نمایندگان وقتی بدانند در مقابل رایی که می‌دهند باید به مردمی که آنها را انتخاب کرده‌اند پاسخ بدهند با دقت و وسواس بیشتری رای خود را انتخاب خواهند کرد.

,

 

,

عدم شفافیت امروز سبب شده بسیاری از نمایندگان یا در رای‌گیری شرکت نکنند و یا رای ممتنع بدهند و یا رای را بر اساس قبیله‌گرایی سیاسی و به تبعیت از جناح سیاسی خود بدهند، بدون آنکه بدانند به چه چیزی رای می‌دهند و آنچه رای داده‌اند چه تبعاتی برای جامعه در پی‌خواهد داشت.

,

 

,

رای قبیله‌ای سبب شده عده‌ای در مجلس عنان سایر نمایندگان را به دست گرفته و سایر نمایندگان به تبعیت از آنان رای دهند و به خود زحمت مطالعه و بررسی دقیق قانون را ندهند(ماجرای برجام و تصویب بیست دقیقه‌ای آن و همچنین تصویب لوایح چهارگانه مربوط به خواست‌های FATF و عدم شناخت نمایندگان و عدم پاسخ‌گویی آنان در مورد این لوایح و اطلاعات غلط و بعضاً تکراریِ غلط که در رسانه‌های حامی این جریان هم تکرار می‌شود نشان دهنده این موضوع است).

,

 

,

جالب آن است که برخی از رسانه‌های حامی این جریان نیز از این عدم شفافیت دفاع کرده و آن را توجیه می‌ کنند، انتظار از رسانه‌ها آن است که رسانه مردم باشند و صدای مردم را بازتاب دهند و نه توجیه کننده خواست و نظر مسئولان(گرچه می‌دانیم چاپ نشریه هزینه دارد و توجیه نکردن عملکردها شما را از صحنه خارج می‌کند).

,

 

,

در پایان به این رسانه‌ها می‌گوییم آقای رسانه! دانستن حق مردم است. لطفاً رسانه مردمی باشید و نه بوقچی تبلیغاتی مسئولین!!!

,

حمید حلاج

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه