اخبار داغ

در همایش کارکردهای اقتصادی تولید گل محمدی در میاندوآب عنوان شد؛

کشت گل محمدی ، الگویی مناسب برای ارزآوری و اشتغالزایی/ میاندوآب ظرفیت افزایش کشت گل محمدی را دارد

کشت گل محمدی ، الگویی مناسب برای ارزآوری و اشتغالزایی/ میاندوآب ظرفیت افزایش کشت گل محمدی را دارد
همایش کارکردهای اقتصادی کاشت، داشت و برداشت گل محمدی در میاندوآب برگزار و در آن بر اهمیت توسعه کشت این محصول اقتصادی تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ایرج رستگار در همایش کارکردهای اقتصادی کاشت، داشت و برداشت گل محمدی که امروز در میاندوآب برگزار شد در سخنانی با تشریح مراحل تولید محصول گل محمدی اظهار کرد: گل محمدی از لحاظ اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رئیس مرکز بیوتکنولوژی شرکت دانش بنیان تهران، افزود: از سوی دیگر کشت گل محمدی در زمینه اشتغالزایی نیز می تواند اهمیت بسیاری داشته باشد.

,

وی، با بیان اینکه ایران از قدیم الایام مهد تولید گل محمدی است، گفت: ولی هنوز به جایگاه اصلی در زمینه تولید گل محمدی نرسیده ایم در حالیکه سایر کشورها  از جمله بلغارستان و ترکیه در زمینه تولیدگل محمدی و توسعه صنایع وابسته فعالیت زیادی داشته اند.

,

رستگار، با تاکید بر اهمیت توسعه کشت گل محمدی، تصریح کرد: اسانس گل محمدی در جهان بعنوان طلای مایع نامگذاری شده است که نشان از اقتصادی بودن پرورش این گیاه است.

,

* میاندوآب ظرفیت افزایش کشت محصولات مختلف بویژه گل محمدی را دارد

, * میاندوآب ظرفیت افزایش کشت محصولات مختلف بویژه گل محمدی را دارد,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این مراسم گفت: روستائیان و عشایرها بعنوان نماد و محور اقتصاد مقاومتی نقش اصلی را در تامین امنیت غذایی جامعه ایفاء می کنند.

,

علی دیانتی، با اشاره به تغییر الگوی کشت با رویکرد کاشت محصولات کم آب بر از جمله گیاهان دارویی، اظهار کرد: یکی از اهداف و راهکارهای مقابله با پدیده خشکسالی، کشت محصولات کم آب بر است.

,

وی، با اشاره به وجود صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری گیاهان دارویی، افزود: میاندوآب ظرفیت افزایش کشت محصولات مختلف بویژه گل محمدی را دارد که از دیرباز در منطقه کشت می گردد و با اقلیم منطقه سازگار است و بنابراین زمینه فعالیت و اشتغالزایی در تولید این محصول فراهم می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه