اخبار داغ

ثبت نام ۱۱ هزار زنجانی برای اعزام به اربعین

ثبت نام ۱۱ هزار زنجانی برای اعزام به اربعین
مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: تا عصر دیروز بیش از 11 هزار زنجانی در سامانه سماح برای شرکت در پیاده روی اربعین ثبت‌ نام کرده ‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،برنامه های اربعین زنجان از مدت ها قبل آغاز شده و اعزام زائران همچنان ادامه دارد،در کنار اعزام زائران به عتبات عالیات برنامه های مختلفی برای خدمات رسانی از سوی سازمان ها و ارگان های استان زنجان اجرایی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

فرامرز بابایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت:برنامه ریزی های لازم برای برگزاری پیاده روی اربعین حسینی برای زائران زنجانی انجام شده است.

, موج رسا;,

وی با بیان اینکه تنها راه اعزام به مراسم اربعین حسینی ثبت نام از طریق سامانه سماح است، ادامه داد: تا کنون بیش 11 هزار زنجانی در این سامانه ثبت‌ نام کرده ‌اند.

,

این مسئول با اشاره به اینکه ضروری است زائران از مراجعه به مراکز و دفاتر غیر مجاز جلوگیری کنند، یادآور شد: زائران برای دریافت روادید کشور عراق از طریق دفاتر زیارتی مجاز در استان زنجان اقدام کنند.

,

بابایی با اشاره به ادامه ثبت‌نام سامانه سماح در حال حاضر،خاطرنشان کرد: محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و افرادی که متقاضی هستند می‌توانند به دفاتر ۲۰ گانه حج و زیارت که زیر نظر سازمان است مراجعه و ثبت‌نام کنند.

,

مدیر حج و زیارت استان زنجان هزینه روادید زوار اربعین را با کاهش ۱۷۰ هزار تومانی ۲۳۴ هزار تومان عنوان کرد و گفت: زائران تنها به دفاتر مجاز مراجعه کنند.

,

وی با اشاره به بیمه زائران از طریق حج و زیارت استان،یادآور شد: افرادی که در سامانه ثبت ‌نام نکنند ویزا برای آنها صادر نمی ‌شود.

,

بابایی خاطرنشان کرد: اطلاع‌ رسانی لازم از سامانه سماح (ثبت‌ نام برای اجتماع عظیم حسینی) را در دستور کار جدی قرار دارد.

,

 

,

*اعزام امدادگران زنجانی برای خدمات رسانی به زائران در عراق

, *اعزام امدادگران زنجانی برای خدمات رسانی به زائران در عراق, *اعزام امدادگران زنجانی برای خدمات رسانی به زائران در عراق,

شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; از اعزام تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر زنجان به کشور عراق  خبر داد و اظهار داشت: سه تیم در نجف اشرف و مسیر مرزی مهران مستقر خواهند شد.

, موج رسا;,

وی ادامه داد: در این میان ۸ امدادگر خدمات‌رسانی لازم برای زائران حسینی را در عراق بر عهده‌ دارند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: همچنین جمعیت هلال‌احمر ۷ درمانگاه در نجف اشرف، ۶ درمانگاه و پایگاه در عمود ۲۸۵، عمود ۷۰۷، عمود ۱۰۸۰، عمود ۱۰۹۲ و حیدریه دارد.

,

میرزایی گفت: در خود شهر کربلا ۱۵ پایگاه و درمانگاه، در سامرا دو درمانگاه و یک پایگاه و شهر حلب هم سه درمانگاه به زائرین خدمات ارائه خواهند کرد.

,

وی از ارسال داروهای موردنیاز ستاد بازسازی عتبات عالیات زنجان به عراق خبر داد و گفت: خدمات درمانی موردنیاز زائران کربلا انجام می‌شود و این میزان دارو ۱۳۰ کارتن به ارزش ریالی سه میلیارد ریال است.

,

 

,

*برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین زنجان تشریح شد

, *برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین زنجان تشریح شد, *برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین زنجان تشریح شد,

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار داشت: امام حسین (ع) همواره چراغ راه و روشنگر و هادی امت است که ضروری است از این فرصت و زمینه برای جامعه اسلامی استفاده کرده و همواره از نور تابناک هدایتگری این امام همام استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه فضای اربعین فرصتی برای مردم جامعه جهانی است تا از این هدایتگری بهره ببرند، افزود: باید از این فرصت حماسه اربعین که جلوه عظیمی از ایثار، ایمان و شهادت را استفاده شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: "همه زیر پرچم امام حسین (ع)" شعار امسال اربعین است که معارف دینی و قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بهره گیری شود.

,

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان از تشکیل ستاد اربعین استانی خبرداد و گفت: کمیته های متعددی در این زمینه شکل می گیرد تا این مراسم به صورت باشکوهتری برگزار می شود.

,

حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: یکی از کمیته های مهم این ستاد، کمیته فرهنگی و آموزشی است که فعالیت های آن از چند ماه گذشته آغاز شده است.

,

وی با بیان اینکه اصول هفتگانه ای حاکم بر مراسم اربعین است،یادآور شد:ترویج فرهنگ اربعین باید در همه برنامه ریزی ها در هر حوزه و عرصه ای مورد توجه قرار گیرد که یکی از این اصول هفتگانه است.

,

این مسئول افزود: فرهنگ اربعین می گوید که باید زیارت با معرفت و بصیرت زایی بوده و باید برای یکپارچگی و انسجام اسلامی و امت واحده در جهان اسلام از مراسم اربعین استفاده کرد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تقویت همگرایی ادیان الهی،تقویت و تقریب مذاهب اسلامی و ترویج،بسط تاثیرات مثبت اربعین و توجه زائران به رعایت فلسفه و آداب زیارت باید مورد توجه باشد.

,

حجت الاسلام صفی یاری برضرورت رعایت قوانین و مقررات به عنوان دومین اصل این مجموعه تاکید کرد و گفت: رعایت سنت ها و ارزش های دولت و ملت عراق از دیگر اصول حاکم محسوب می شود.

,

وی یادآور شد: مردم محوری به عنوان اصل چهارم است که باید همچنان که در مناسبت ها،آیین ها و شعائر دینی مورد توجه است در مراسم اربعین نیز مورد توجه قرار گیرد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: تسهیل گری و مدیریت انتظارت و هماهنگی سه اصل آخر این اصول محسوب می شود.

,

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: 30 وظیفه به کمیته فرهنگی و آموزشی واگذار شد که در دو بخش آموزش از مبدا و مدیریت فرهنگی و تبلیغی موکب های اربعین فعالیت شد.

,

وی با اشاره به ورود غیر مستقیم و آموزش عمومی در بخش آموزش از مبدا،تصریح کرد: موکب های اربعین امسال چند منظوره شد و مسئولیت های فرهنگی، تبلیغاتی،تدارکاتی و اسکان به موکب ها واگذار شد.

,

این مسئول با بیان اینکه ارائه محصولات فرهنگی و تغذیه فکری و محتوایی از دیگر فعالیت های این کمیته بود،افزود: با هدفگذاری های انجام شده این فعالیت ها انجام می شود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: دبیرخانه دائمی کمیته فرهنگی و آموزشی در سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته است و در طول سال برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد.

,

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مبلغان در موکب ها مستقر بوده و برخی نیز در طول مسیر پاسخگوی شبهات و سئوالات خواهند بود.

,

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان با ارائه به محصولات فرهنگی از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی،افزود: فعالیت های موکب ها ارزیابی می شوند و  هر موکب یک پرونده ویژه در این زمینه خواهد داشت.

,

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اجرای طرح نائب الشهید در قالب کمیته فرهنگی و آموزشی، گفت: 18 موکب از استان زنجان در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و در مسیر برگشت فعالیت می کنند.

,

 

,

*43 کامیون به مقصد عراق بارگیری شد

, *43 کامیون به مقصد عراق بارگیری شد, *43 کامیون به مقصد عراق بارگیری شد,

ذبیح الله بابایی  در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: 43 دستگاه کامیون به مقصد کشور عراق از استان زنجان در چند روز گذشته بارگیری شده است.

,

وی با بیان اینکه محموله های مورد نیاز موکب‌های اربعین حسینی از استان زنجان به کشور عراق بارگیری شده است،خاطرنشان کرد: نخستین محموله شامل اقلام اساسی موردنیاز خوراکی و غیرخوراکی بود که با 43 دستگاه خودرو سبک و سنگین  به کشور عراق حمل شد.

,

رئیس عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به حضور ۳۵۰ خادم آقا و خانم برای خدمت رسانی به زائرین در کشور عراق،بیان داشت: از 23 مهر خادمان به عراق اعزام شده اند.

,

بابایی از فعالیت نانوایی های سیار برای ارائه خدمات به زائرین در مسیر پیاده‌روی اربعین خبرداد و گفت:۱۸ موکب استان زنجان در پیاده‌روی اربعین از ۲۸ مهرماه تا ۱۰ آبان آماده خدمات‌ رسانی به زائرین هستند.

,

وی بیان داشت: ستاد اربعین مسئولیت سه کمیته تغذیه و پشتیبانی، اسکان و خدمات در کشور عراق را برعهده  دارد و خدمات لازم را به زائران ارائه می کند.

,

این مسئول با اشاره به خدمات رسانی موکب های زنجانی به 27 هزار نغر در هر وعده،بیان داشت:تأسیسات نانوایی، پتو و اقلام خوراکی و کالاهای اساسی نیز به عراق ارسال شده است.

,

وی با اشاره به جمع آوری کمک ‌های نقدی و غیر نقدی مردم به موکب ها، گفت:کمک های خوبی جمع آوری شده است.

,

این مسئول با اشاره به خدمات رسانی 14 موکب در سال گذشته، ادامه داد: امسال 18 موجب خدمات رسانی می کنند.

,

وی با بیان اینکه امسال برنامه‎ ریزی خوبی برای استقرار موکب های زنجان انجام شده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ‌ریزی‌ ها کاروان ‌های خدماتی از زنجان اعزام شده ‌اند.

,

رئیس عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به اینکه ریالی از اعتبارات دولتی برای اربعین استفاده نشده است،افزود: مردم با حضور در صحنه این بار هم برای اربعین سنگ تمام گذاشته اند.

,

بابایی با اشاره به استقرار بیشتر موکب ها در نجف،بیان داشت: این تقسیم بندی از سوی کشور عراق انجام شده است و قرار است یک موکب در نزیدکی کوفه از سوی شهرستان خدابنده راه اندازی شود.

,

وی گفت: چند موکب در داخل شهر نجف به صورت پراکنده خدمات رسانی می کنند و یک موکب نیز در عمود یک در خدمت زائران خواهد بود.

,

این مسئول با اشاره به فعالیت موکب شهرستان ابهر در عمود 668 در حدود 45 کیلومتری نجف در منطقه حیدریه در مسیر امام علی (ع)،گفت: موکب شهرستان خرم دره نیز در جاده امام حسین (ع) در عمود 668 خدمات رسانی می کند.

,

رئیس عتبات عالیات استان زنجان از فعالیت موکب قتیل العبرات در کربلا خبرداد و گفت: موکب سازمان اوقاف و امور خیریه استان نیز در سامرا خدمات رسانی می کند.

,

بابایی با اشاره به همکاری کامیون داران با ستاد عتبات عالیات استان، گفت: کامیونداران زنجانی ریالی بابت خدمات رسانی دریافت نمی کنند و در طی 20 روز این سفر نیز خادمی می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه