اخبار داغ

لزوم توجه مسئولان به نیازهای کشاورزان بوشهری/ کشاورزان نیازمند حمایت هستند

لزوم توجه مسئولان به نیازهای کشاورزان بوشهری/ کشاورزان نیازمند حمایت هستند
کشاورزان بوشهری در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی روبرو بوده‌اند که در صورتی که حمایت نشوند قادر به ادامه فعالیت خود در این عرصه نخواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ استان بوشهر به عنوان قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل کشور شناخته می‌شود و سالانه کشاورزان متعددی در این منطقه به تولید گوجه‌فرنگی مشغول می‌شوند  ولی همه ساله شاهد مشکلاتی در این مناطق هستیم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

کمبود آب یکی از مشکلات قدیمی کشاورزان است و جدیدا شور شدن آب هم به کمبود منابع ابی اضافه شده است و کشاورزان ناگذیر باید از آب‌پیرین‌کن برای ابیاری محصولات خود استفاده کنند؛ البته اگر آبی باشد.

,

نبود بازار مناسب برای فروش محصول نیز مشکل جدیدی نیست و هر ساله در فصل برداشت محصول تکرار می‌شود به گونه‌ای که در برخی موارد قیمت ۲۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی رقم می‌خورد و این قیمت اصلا صرفه اقتصاد ندارد و برخی محصول خود را رها می‌کنند.

,

, ,

بسیاری از کشاورزان برای فعالیت در این عرصه نیازمند دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت برای خرید مایحتاج خود هستند که بایستی با همکاری بانک‌های عامل و تسهیل مسئولان در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شود.

,

یکی از کشاورزان بوشهری در گفتگو با خبرنگار سپاس اظهار داشت: کمتر از دو ماه قبل قیمت گوجه فرنگی در شهرستان با قیمت ۳۰۰۰ تومان نیز به فروش می رسید، اما این قیمت امروز به کمتر از ۶۰۰ تومان رسیده، به طوری که هزینه کارگر و سبد نیز به دست نمی آید.

,

وی گفت: قیمت کود وسم نسبت به سال های گذشته چندین برابر رشد داشته اما قیمت گوجه فرنگی در فصل برداشت، به شدت کاهش پیدا می کند و هیچ مسئولی تاکنون نتوانسته چاره ای برای جلوگیری از این همه ضرر برای کشاورزان پیدا کند.

,

این کشاورز ادامه داد: در حالی که کشاورزان نقش مهمی در عرصه تولید دارند، متاسفانه مسئولان حمایتی از کشاورز نمی‌کنند.

,

, ,

احمدی دلواری یادآور شد: مسئولان به داد قشر کشاورز برسند؛ باتوجه به فصل کشاورزی مسئولان باید از همین الان به فکر کشاورز باشند چرا که کشاورزان مشکلات فراوان دارند.

,

این کشاورز افزود: نبود وام کم‌بهره برای خرید آب‌شیرین‌کن یک معضل بزرگ برای کشاورزان این منطقه است.

,

دیگر کشاورزبوشهری نیز گفت: متاسفانه در روز گذشته و بر اثر بارندگی و تگرگ محصولات کشاورزی ما آسیب دیده است و انتظار داریم مسئولان هرچه سریعتر به فکر باشند.

,

زارعی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته مزرعه کشاورزان بر اثر سیل از بین رفت اما متاسفانه تاکنون هیچ مبلغی به کشاورزان حادثه دیده تعلق نگرفته و در عین حال مسئولان وعده می‌دهند و عمل نمی‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه