اخبار داغ

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

مسئولان وزارت امور خارجه پیگیر آزادی سریع دیپلمات ایرانی باشند

مسئولان وزارت امور خارجه پیگیر آزادی سریع دیپلمات ایرانی باشند
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلمات بازداشت شده ایرانی در آلمان، از مصونیت کامل دیپلماتیک برخوردار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، ضمن ابراز تاسف از دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان، اظهار داشت: همان گونه که در کنوانسیون حقوق دیپلماتیک ذکر شده، تمام دیپلمات ها در کشورهای خارجی دارای مصونیت بوده و به هیچ وجه نمی توان آن ها را توقیف و یا بازداشت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: باید اقدامات متقابل در این خصوص صورت پذیرد چراکه بدون شک نه تنها دیپلمات ها بلکه خانواده آن ها نیز از این مصونیت برخوردارند. علت این اتفاق چه فرد مجرم باشد چه نباشد غیرمنطقی و بی پایه و اساس است.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حتی اگر فرد دارای جرم باشد از پیگیری معاف و شامل قانون تعقیب قضایی نیست، تصریح کرد: مسئولان کشور خاطی هرچه سریع تر باید علت را توضیح داده و وزارت امور خارجه نیز باید سریعا پیگیری قانونی را انجام دهد تا این دیپلمات آزاد شود.

,

وی، تاکید کرد: طبق قوانین حتی دیپلمات ها به دادگاه نیز فراخوانده نمی شوند، اینکه یک دیپلمات ۳ ماه در بازداشت بدون بیان علت باشد چه معنی می دهد؟! این امر نیازمند دقت نظر و اقدام عاجل از سوی مسئولین کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه