اخبار داغ

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

چرا با کسانی که آشکارا به خط انتقال آب حمله می‌کنند کاری ندارند

چرا با کسانی که آشکارا به خط انتقال آب حمله می‌کنند کاری ندارند
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به حمله اخیر به خط لوله انتقال آب یزد گفت: چگونه است که با کسانی که آشکارا به خط انتقال آب حمله می‌کنند کاری ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با یزدرسا با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و گردهمایی عظیم اربعین گفت:  زیارت سیدالشهدا (ع) جایگاهی رفیع و منزلتی بسیار باارزش دارد. در بعضی از روایات دارد که هر قدمی که انسان برای زیارت اباعبدالله الحسین برمی‌دارد ثواب یک سال عبادت به او داده خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: شما فرض بفرمایید کسی که 100 کیلومتر راه را پیاده‌روی می‌کند اگر در هر متر هم سه قدم بردار تقریبا 300 هزار قدم برداشته، یعنی 300 هزار سال عبادت. حالا آیا این 300 هزار سال عبادت برای هر کسی است و برای هر نیتی است یا باید نیت‌ها عالی باشد تا این ثواب‌ها برای او در نظر گرفته شود؟ طبعا برای هر کسی که با هر نیتی در این میدان قدم می‌گذارد این مقدار ثواب و فضیلت نوشته نخواهد شد.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: این ایام، ایام استثنایی است، ایامی است که باید بگوییم در طول تاریخ به اندازه‌ای که امروز سیدالشهدا (ع) برای دنیای اسلام برکت ایجاد می‌کند هیچ زمان دیگری توسط هیچ انسان دیگری این مقدار برکت ایجاد نشده است.

,

مدرسی تأکید کرد: ایام استثنایی است خداوند هم رو کرده به ما، چقدر پدران ما در مجالس عزاداری دعا کرده‌اند که خدایا راه کربلا را برای ما باز کن؛ صبح اراده می‌کنی، شب کربلایی، فردا دوباره برمی‌گردی ماه بعد می‌توانی به همین اراده خودت را به کربلا برسانی.

,

وی اضافه کرد: به اندازه‌ای که سیدالشهدا (ع) برای تبلیغ دین اسلام در این ایام برکت ایجاد می‌کند، در هیچ زمان و برهه‌ای از تاریخ این بستر فراهم نشده بود. به تعبیر دیگر باید بگویم اربعین سیدالشهدا (ع) امروز تبدیل به نمایش قدرت عظیم اسلام در دنیای بشریت و همچنین نمایش قدرت نرم شیعه در دنیای اسلام شده است.

,

این استاد حوزه یادآور شد: ده‌ها میلیون جمعیت از حدود 40 کشور دنیا با تنوع مذهبی، نژادی، قومیتی، سنی و جنسیتی، همه در این میدان حضور دارند؛ همه حول محور سیدالشهدا (ع) پروانه‌وار جمع می‌شوند به عشق اباعبدلله (ع) از اقصی نقاط کشورهای اسلامی به کربلا می‌آیند. ما باید از این جریان درس‌ها و پندها بگیریم و اگر مسلمان‌ها از این جریان درس و پند نگیرند خوب از این سرمایه استفاده نکرده‌اند.

,

مدرسی عنوان کرد: ما وقتی به زیارت سیدالشهدا می‌رویم و همه‌مان امام حسین (ع) را به عنوان شمع فروزان خودمان در نظر می‌گیریم و پروانه‌وار گرد حرم آن حضرت حرکت می‌کنیم، می‌خواهیم اعلام کنیم که از کشته شدن هراسی نداریم، اگر سر به نیزه هم بدهیم اما سر در مقابل ظالم خم نمی‌کنیم، این اولین درس جریان اربعین و عاشورای اباعبدالله است.

,

وی ادامه داد: می‌خواهیم اعلام کنیم از محاصره اقتصادی نمی‌ترسیم، حتی اگر آب را بر روی طفلان ما ببندند باز ما همان راه را باید ادامه دهیم، این بهتر از بیعت و تسلیم در برابر ظالمان است. ما در کربلای اباعبدالله الحسین می‌خواهیم اعلام کنیم اگر سرمان از تن‌مان جدا شود اما هزگز از قرآن جدا نمی‌شویم.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: می‌خواهیم بگوییم اگر تعدادمان 72 نفر هم باشد باز هم از محاصره و تهدید نظامی نمی‌ترسیم. امروز که بحمدلله وضع‌مان بسیار خوب است، امروز جمهوری‌اسلامی آنچنان قدرتی دارد که توانسته با کمترین هزینه کشورهایی مثل سوریه را از حلقوم آمریکا بیرون بکشد و توانسته با کمترین هزینه در کنار قدرتمندترین قدرتی که خودش را در منطقه به عنوان قدرت نظامی اعلام می‌کند، جریان مقاومت را شکل بدهد و دشمن را متحیر کند.

,

مدرسی خاطرنشان کرد: آنقدر اسلام ارزش دارد که جان و تن که هیچ، خانواده و آسایش و آرامش را هم باید فدای اسلام کرد و این درس کربلاست. ما می رویم کربلا تا اعلام کنیم که عباس (ع) هم حق ندارد بدون اجازه مولایش با دشمن مذاکره کند، او باید با اجازه مولایش با دشمن مذاکره کند. آن زمان که دشمن فریاد می زند که بیا برایت امان‌نامه آورده‌ام حضرت عباس (ع) جواب نمی‌دهد تا سیدالشهدا به او اجازه پاسخ بدهد و این معنا دارد.

,

وی ادامه داد: اگر اینچنین شدیم آن موقع دست و چشم‌مان لیاقت فدایی شدن حضرت اباعبدالله را دارد، اما اگر نه خودمان تشخیص دادیم و خودمان راهی را رفیتم که غیر از راه حجت خدا بود، لیاقت نداریم.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنانش درباره ربوده شدن 14 تن از پاسداران در مرز میرجاوه هم گفت: هدف از این اقدام این است که بگویند نظام جمهوری‌اسلامی آن قدرت لازم را ندارد. مسئولین باید در این زمینه واقعا تدبیر خاصی را در نظر بگیرند که این حوادث اصلا در کشور ما اتفاق نیفتد.

,

مدرسی بیان کرد: قتل فجیع فعال رسانه‌ای عربستان به دست حکام آل سعود پرده را از چهره نفاق مدعیان حقوق بشر برداشت. به احتمال زیاد این جریان توسط خود آمریکایی‌ها هدایت شده برای اینکه بتوانند بواسطه این جریان مقدار بیشتری از این گاو شیرده منطقه شیر بدوشند.

,

وی ادامه داد: همچنان که خودشان هم اعلام کردند که ما عربستان را به عنوان گاو شیرده می‌دانیم. بعد هم که به حکام عربستانی اعلام می‌شود که شما در مقابل این همه اهانتی که به شما کردند چه واکنشی دارید می‌گویند ما با هم دوستیم. واقعا عیب است برای یک جامعه اسلامی که یک چنین حکامی داشته باشد.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد تأکید کرد: همه سختی‌هایی که ما داریم تحمل می‌کنیم برای این است که نمی‌خواهیم گاوشیرده آمریکایی‌ها باشیم بلکه می‌خواهیم روی پای خودمان باشیم و آقا باشیم و لذا هزینه باید بدهیم.

,

مدرسی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با نخبگان افزود: رهبر انقلاب به نخبگان گفتند شما در قبال جامعه مسئولید، همه ما عملا در مقابل جامعه مسئولیم و این‌طور نیست که روحانیت، کاسب و دیگران مسئول نباشند. منتها هرکسی به اندازه قدرتی که خداوند در اختیارش قرار داده، مسئولیتش هم سنگین‌تر خواهد شد. خداوند متعال نسبت به نخبگان ما عنایت ویژه‌ای داشته و نعمت‌های خاصی در اختیارشان قرار داده و آن‌ها باید نسبت به جامعه حساس باشد.

,

وی با اشاره به حمله اخیر به خط لوله انتقال آب یزد عنوان کرد: بر اساس چیزی که اعلام کرده‌اند این 22مین باری است که در طول یکسال اخیر به خط انتقالی آب تعرض صورت گرفته است. به عبارتی یعنی در هر 11 روز یک تعرض صورت گرفته است.

,

امام جمعه مرکزی یزد با انتقاد از این وضعیت گفت: چه کسانی این تعرض‌ها را رقم می‌زنند؟ چرا کسی با آن‌ها برخورد نمی‌کند؟ چرا اجازه می‌دهند این تعرض‌ها صورت بگیرد؟ آیا نفوذی‌های داخل برخی از دستگاه‌ها هستند که در این زمینه کسانی را برای تعرض تحریک می‌کنند؟

,

مدرسی خاطرنشان کرد: اینچنین تعرض‌هایی برای کشور کلی هزینه دارد. آیا وزیر کشور نباید در این زمینه پاسخگو باشد؟ آیا نهادهای امنیتی و انتظامی نباید پاسخگو باشند؟ هزینه‌ها را چه کسی می‌خواهد بپردازد؟ با لودر می‌آیند به حوضچه آب حمله می کنند و کسانی که این کار را می‌کنند را می‌شناسند اما کسی کاری با آن‌ها ندارد.

,

وی تأکید کرد: ما جدا از کسانی که دست‌اندرکار مسائل امنیتی در استان و خارج از استان در استان‌های مجاور مثل استان اصفهان هستند می‌خواهیم در این زمینه برخورد کنند، مدیریت کنند و قدرت به خرج دهند.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: این معنا ندارد که یک قانون در کشور بخواهد اجرا شود، چند نفری بیایند تعرض کنند و کسی هم از این تعرض جلوگیری نکند و مردم هم آب‌ خوردنشان در معرض خطر باشد. اگر شما نمی‌تواند امنیت یک خط آب را حفظ کنید چطور می‌خواهید امنیت سلامت این آب را برای مردم تضمین کنید.

,

مدرسی با اشاره به مواضع جدید آمریکایی‌ها اظهار داشت: بعد از تصویب CFT که متاسفانه در مجلس تصویب شد، مصاحبه‌های و بهانه‌های جدید آمریکایی‌ها را شاهد هستیم. آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی تا به حال به بهانه عدم تصویب قوانین مبارزه با پولشویی، ایران را متهم به عدم همکاری می‌کردند، حالا که تصویب شد و در حالی که هنوز چند روزی از این مصوبه نگذشته می‌بینیم بهانه موشک و سلاح می‌گیرند و کسانی که چشم‌شان به دیگران است باید از این مسائل عبرت بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه