اخبار داغ

عبور از دریا با پای پیاده در شگفت انگیز ترین جزیره خلیج فارس!

عبور از دریا با پای پیاده در شگفت انگیز ترین جزیره خلیج فارس!
عبور از دریا با پای پیاده و یا خودرو شخصی به مثابه یک آرزو می ماند که در جزایر ناز قشم هر روز این امر محقق می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ شهرستان قشم با مساحت هزار و 500 کیلومتر به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده که دارای مناطق بکر و طبیعی فراوانی است و هر ساله هزاران گردشگر از داخل و خارج کشور به این جزیره وارد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

جزایر ناز، طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگلهای دریایی حرا، دلفین های بازیگوش هنگام، دره ستاره ها، تنگه چاهکوه، سایت تخم گذاری لاک پشت ها، پرندگان زیبای بومی و مهاجر، غارهای خوربس، قلعه پرتغالی ها، چاههای تلا، بادگیرهای زیبای بندرلافت و سواحل منحصر بفرد جزایر قشم محل مناسبی برای دوستداران و عاشقان طبیعت به شمار می رود.

,

یکی از زیبایی های منحصر به فرد قشم جزایر ناز در 22 کیلومتری شهر قشم است که به دلایل شرایط طبیعی و اکوسیستمی دریا صحنه های شگفت انگیزی را به وجود می آورد که هر بیننده ای را متحیر می سازد.

,

جزایر ناز، دو جزیره اعجاب انگیز در جنوب قشم است که در فاصله کمی از ساحل قرار گرفته و زمان جزر به ساحل وصل و موقع مد از ساحل جدا می شود این جزایر بزرگ نبوده و بیش از سه هکتار مساحت ندارد.

,

, ,

هنگام جزر آب با عقب روی کامل آب برای مدت کوتاهی باریکه ای از خشکی جزایر ناز را به ساحل قشم وصل می کند و از این طریق می توان با پای پیاده و یا خودرو به این جزایر سفر کرد و در زمان حدود شش ساعت که آب دوباره به حالت عادی بازگردد می توان از مناطق طبیعی و بکر آن استفاده کرد.

,

هنگامی که این جزایر به خشکی وصل می شود همچنان یک طرف آن آب قرار دارد و از روی صخره ها و ارتفاعات آن می توان تنگه هرمز و جزیره لارک را تماشا کرد.

,

در گویش بندری و محلی منطقه قشم به این جزایر «دو کرده» یعنی جزیره هایی که ناز می کنند می گویند زیرا هنگامی که سطح آب بالا است تنها می توان از کنار ساحل قشم این جزایر را تماشا کرد.

,

در فصل پاییز و زمستان آرامش و زیبایی این جزایر از یک طرف و وجود پرندگان مهاجر بر روی سواحل و صخره های آن از طرفی دیگر زیبایی منحصر به فردی را در این جزایر ایجاد می کند و محیطی سرشار از آرامش را برای گردشگران و توریست ها ایجاد می کند.

,

, ,

یکی دیگر از جاذبه های این منطقه وجود صدف ها و مرجان ها در طرح ها و رنگ های متنوع است که دوست داران طبیعت و زمین شناسان را به این جزایر اعجاب انگیز فرا می خواند.

,

جزایر ناز جزو ژئوپارک جهانی قشم و یکی از عجایب هفتگانه این جزیره به شمار می روند و به گفته کارشناسان این جزایر تا حدود ۵۰ سال پیش مسکونی بوده و محل انبار ماهگیران بوده و در حال حاضر تنها چند اتاقک برای استراحت صیادان در آن وجود دارد.

,

قایق سواری در آب های آرام این جزایر در هنگام غروب آفتاب، نشستن بر روی صخره ها و شنیدن آهنگ دلنواز برخورد امواج به صخره و تماشای خرچنگ ها از دیگر تفریحات جذاب این منطقه به شمار می رود که صحنه ای زیبا و دل چسپی را به وجود می آورد.

,

, ,

وجود سایت های مخصوص غواصی و چتربازی در محدوده جزایر ناز بر اشتیاق دیدار  گردشگران می افزاید و گردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشور و جهان به این منطقه فرا می خواند.
بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل پاییز و زمستان که هوای هرمزگان معتدل و مطلوب است می باشد و برای گردش در این مناطق نیاز به لباس گرم نیست.
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه