اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

پیوستن به FATF بهانه‌های جدید به آمریکا جهت تحریم ایران می‌دهد/ سر آمریکا در تحریم نفتی به سنگ خواهد خورد

پیوستن به FATF بهانه‌های جدید به آمریکا جهت تحریم ایران می‌دهد/ سر آمریکا در تحریم نفتی به سنگ خواهد خورد
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مهم‌ترین مسئله‌ای که بنده را نگران کرد و موجب رأی منفی به CFT شد، اشکالاتی‌ است که در دور زدن تحریم‌ها بوجود خواهد آمد و بهانه‌های جدیدی که می‌تواند به آمریکا برای تحریم بدهد البته ما هر وقت که بخواهیم می‌توانیم از FATF خارج شویم اما هزینه سیاسی خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب و روحانیون شهرستان‌های بیرجند، درمیان، خوسف، سربیشه و نهبندان مقیم در شهر قم اظهار کرد: اگر به سالیان گذشته برگردم باز هم طلبگی را انتخاب می‌کردم زیرا روحانیت قبل از این‌که شغل باشد علاقه و عشق به خوبی‌ها و همچنین تنفر و انزجار از بدی‌ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب و روحانیون شهرستان‌های بیرجند، درمیان، خوسف، سربیشه و نهبندان مقیم در شهر قم اظهار کرد: اگر به سالیان گذشته برگردم باز هم طلبگی را انتخاب می‌کردم زیرا روحانیت قبل از این‌که شغل باشد علاقه و عشق به خوبی‌ها و همچنین تنفر و انزجار از بدی‌ها است.,
 
,
وی افزود: کار حوزه نیز همین است و جامعه را به همین سو حرکت می‌دهد.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نوکری امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است و اگر بخواهیم در این زمینه مؤفق باشیم باید از نظر علمی پیشرفت کنیم.
,
 
,
عبادی تصریح کرد: اگر طلبه نتواند در بحث علمی توانمند باشد و به شبهات پاسخ دهد، نمی‌تواند مؤفق باشد چون سطح سواد و شاخصه‌های نیروی انسانی بالا رفته و اغلب دنبال عقلانیت هستند لذا پاسخگویی عقلانی نیز باید از طرف طلاب و روحانیت صورت گیرد.
,
 
,
وی بیان کرد: تقوا نیز بسیار مهم و با اهمیت است زیرا اگر طلبه‌ای علمش بالا باشد اما تقوا نداشته باشد به جایی نمی‌رسد یعنی نمی‌تواند اثرگذاری دینی و معنوی داشته باشد.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مردم روحانیت را ارزیابی می‌کنند، افزود: کار روحانیت مقدس است و دنیای تشنه معنویت نیازمند روحانیت اصیل است، به گونه‌ای که روسیه مکرر گفته ما مشتاق هستیم تا روحانیت شیعه مساجد روسیه را اداره کنند نه وهابیت.
,
 
,
عبادی گفت: در دنیا و ایران نیاز شدیدی به روحانیت وجود دارد اما باید در این راه تلاش زیادی کرد.
,
 
,
برخی از پیگیری‌‎های انجام شده
, برخی از پیگیری‌‎های انجام شده, برخی از پیگیری‌‎های انجام شده,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که بخشی از پیگیری‌هایی که توسط بنده در سال‌های اخیر انجام گرفته را عرض می‌کنم گفت: در حوزه درمان شهرستان بیرجند، جهش بسیار فوق‌العاده‌ای صورت گرفته است. دو بیمارستان بزرگ از جمله بیمارستان رازی و حضرت ابوالفضل(ع) علی‌رغم تحریم‌ها و کمبود بودجه که از سال 90 وجود داشته ساخته شده است.
,
 
,
عبادی با بیان این‌که بیرجند جزو معدود شهرهایی است که دو بیمارستان تأمین اجتماعی دارد، گفت: شهرستان خوسف نیز بیمارستان نداشت و امسال ۷ میلیارد تومان اعتبار در بودجه برای آن قرار دادیم.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که برای محور بیرجند قاین نیز اعتباراتی گرفته شد و اکنون بخش قابل توجهی دوطرفه شده و در بودجه امسال برای اولین بار این بزرگراه تبدیل به آزادراه شده است، مطرح کرد: برای سیمان باقران که در شهرستان درمیان معطل بود نیز پیگیری‌هایی صورت گرفت و اکنون فعال است و بخش بسیار زیادی از سیمان افغانستان را تأمین می‌کند. همچنین چدن خوسف نیز فعالیت خود را با سرمایه‌گذاران چینی آغاز کرده است.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای بودجه امسال 75 میلیارد تومان در مجلس به بودجه استان افزوده شد و سال قبل نیز حدود 340 میلیارد تومان در مجلس به آن افزودیم که از جهت افزایش بودجه در کل کشور، خراسان جنوبی بالاترین رتبه را از آن خود کرد.
, از جهت افزایش بودجه در کل کشور، خراسان جنوبی بالاترین رتبه را از آن خود کرد., از جهت افزایش بودجه در کل کشور، خراسان جنوبی بالاترین رتبه را از آن خود کرد.,
 
,
عبادی گفت: در شمال شهر بیرجند نیز درمانگاهی وجود نداشت و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت یک زمین مرکز درمانی مشخص شده و به زودی عملیات آن آغاز خواهد شد.
,
 
,
وی بیان کرد: طی جلسه‌ای که با شهردار بیرجند نیز انجام شد تأکیدات زیادی برای رسیدگی به شمال شهر بیرجند و آسفالت معابر آن صورت گرفت و قول‌های مساعدی نیز داده شد.
,
 
,
اصل FATF بر اساس اهداف استعماری است
, اصل FATF بر اساس اهداف استعماری است, اصل FATF بر اساس اهداف استعماری است,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در رابطه با FATF نیر باید گفت که یک سری کشورهایی این گروه را تشکیل داده‌اند که مبادلات بانکی در بین آن‌ها بر اساس یک چهارچوبی باشد و تقریبا تمام کشورهای جهان با این سیستم در ارتباطند.
,
 
,
عبادی تصریح کرد: اصل FATF بر اساس اهداف استعماری است و آمریکا برای این‌که بتواند دنیا را از لحاظ مالی مدیریت کند چنین کنوانسیون‌هایی تشکیل می‌دهد.
, صل FATF بر اساس اهداف استعماری است و آمریکا برای این‌که بتواند دنیا را از لحاظ مالی مدیریت کند چنین کنوانسیون‌هایی تشکیل می‌دهد.,
 
,
وی افزود: شرط این‌که اگر بخواهیم عضو آن شویم این است که 41 مورد را باید بپذیریم و یک سری از موارد را باید عملی کنیم که آخرین موضوعی که در مجلس مطرح شد بحث CFT بود.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعریف گروه‌های تروریستی بر اساس FATF توسط شورای امنیت سازمان ملل تعریف می‌شود و تا امروز گروه‌هایی چون داعش، القاعده، النصره و طالبان تروریست شناخته شده‌اند.
,
 
,
عبادی افزود: طبیعتا اگر شورای امنیت سازمان ملل تصویب کنند که فلان گرو‌‌ه یا فرد تروریست است و  به تصویب برسد آن گروه تروریست شناخته می‌شود و مبادلات بانکی با آن گروه مورد تحریم قرار گرفته و رصد می‌شود.
,
 
,
وی ابراز کرد: بنده نیز مدت‌ها روی این قضیه مطالعه کردم و در مجموع به این نتیجه رسیدم که در شرایط کنونی پیوستن به FATF به صلاح کشور نیست.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از عیب‌های پیوستن به FATF این است که به آمریکا ابزار جدید برای تحریم می‌دهیم البته مزایایی هم دارد زیرا می‌تواند منجر به تسهیل  مبادلات بانکی شود.
, یکی از عیب‌های پیوستن به FATF این است که به آمریکا ابزار جدید برای تحریم می‌دهیم,
 
,
عبادی افزود: اکنون که آمریکا از برجام خارج شده و برای هر بانکی که با ما همکاری کند خط و نشان می‌کشد و عملا مبادلات بانکی نداریم، پذیرفتن لایحه CFT به صلاح نیست، لذا نتیجه آن می‌شود که ما در واقع از امتیازات FATF محروم هستیم اما تعهدات آن را می‌پذیریم. مثل آن‌چه امروز در مورد برجام اتفاق افتاده است.
, مثل آن‌چه امروز در مورد برجام اتفاق افتاده است.,
 
,
وی اضافه کرد: با پذیرفتن FATF دور زدن تحریم‌ها  مشکل می‌شود چون اگر بخواهیم تحریم را دور بزنیم و نفت را بفروشیم قابل رصد کردن است و راه‌های دور زدن تحریم و افرادی که در این زمینه فعال هستند، عملا لو داده می‌شود.
, با پذیرفتن FATF دور زدن تحریم‌ها  مشکل می‌شود چون اگر بخواهیم تحریم را دور بزنیم و نفت را بفروشیم قابل رصد کردن است و راه‌های دور زدن تحریم و افرادی که در این زمینه فعال هستند، عملا لو داده می‌شود.,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: نوع تبلیغاتی که برای موافقان طرح FATF صورت گرفت نیز دارای اشکالاتی بود و نباید به موافقان نیز لقب خائن داد. به نظرم زیاده‌روی است.
,
 
,
عبادی یادآور شد: برخی ار افراد تبلیغات می‌کردند که اگر عضو FATF شویم سپاه، حزب‌الله و حماس مورد تحریم قرار خواهد گرفت در حالی که الزاما این‌چنین نیست.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که اولا حزب‌الله برای خودش درآمد دارد ثانیا اگر هم بخواهیم به حزب‌الله کمک کنیم مثل گذشته از طریق مبادلات بانکی نیست. آمریکایی‌ها نیز تاکنون جرأت نکرده‌اند که سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند چون می‌دانند بعد چه بلایی سر آن‌ها خواهد آمد چه رسد به شورای امنیت سازمان ملل که چین و روسیه و دیگران نیز در آن حضور دارند بنابراین دور از ذهن است.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مهم‌ترین مسئله‌ای که بنده را نگران کرد و موجب رأی منفی به CFT شد، اشکالاتی‌ است که  در دور زدن تحریم‌ها بوجود خواهد آمد و بهانه‌های جدیدی که می‌تواند به آمریکا برای تحریم بدهد البته ما هر وقت که بخواهیم می‌توانیم از FATF خارج شویم اما هزینه سیاسی خواهد داشت.
, بهانه‌های جدیدی که می‌تواند به آمریکا برای تحریم بدهد, هزینه سیاسی خواهد داشت.,
 
,
عبادی افزود: در خصوص CFT برخی‌ها به قدری پیامک‌های اهانت‌آمیز یا بی‌محتوا برای نمایندگان ارسال کردند که کار درستی نبود و در مجلس عکس جواب داد و به نظرم متأسفانه اثر معکوس گذاشت.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نباید به گونه‌ای پیش رویم که اکثر نمایندگان را خائن بنامیم، گفت: ما چهل سال خون دل خوردیم که از دست خائنین خلاص شویم اما اکنون برخی‌ها به گونه‌ای القا می‌کنند که اکثر نمایندگان خائن هستند.
,
 
,
عبادی بیان کرد: ما در حال حاضر بیش از گذشته به وحدت و همدلی نیاز داریم لذا نباید ادبیات شبه تکفیری را نسبت به یکدیگر به کار بریم بلکه باید نظرات کارشناسی ارائه داد.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس مجلس با CFT مؤافق بوده است یا خیر؟ گفت: آقای لاریجانی با FATF مؤافق بود. مجلس دارای گروه‌های سیاسی است و طبیعتا آقای لاریجانی نیز دارای گروهی هم‌فکر است.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص تحریم‌ها نیز گفت: امید ما اول به خداست و اگر ما به وظیفه خود عمل کنیم خداوند نیز کمکمان خواهد کرد.
,
 
,
عبادی خاطرنشان کرد: بارها در شرایطی که فکر کردیم به بن‌بست رسیده‌ایم خداوند کمک حالمان بوده است، اکنون نیز رئیس جمهور آمریکا تهدیدهایی کرده است اما یقین بدانید که آینده از آن ایران است و ملت بزرگ ایران پیروزمندانه از این جنگ اقتصادی نیز بیرون خواهد آمد.
,
 
,
وی بیان کرد: تحریم‌های کنونی با تحریم‌های 5 سال پیش تفاوت دارد زیرا در 5 سال پیش اجماع بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت وجود داشت و فضای جهانی نیز علیه ما بود اما اکنون بر عکس است و غیر از آمریکا و اسرائیل و برخی از کشورهای عربی، تمام دنیا این تحریم‌ها را مشروع نمی‌داند و اتحادیه اروپا، چین و روسیه اکنون در برابر آمریکا موضع گرفته است، لذا اگر آمریکا بخواهد ادامه دهد مطمئنا دچار مشکل خواهد شد.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: سر آمریکا در تحریم نفتی ما به سنگ خواهد خورد زیرا ایران برنامه‌های قابل توجهی در این خصوص دارد و فکر می‌کنم آینده نشان خواهد داد که خدا ایرانیان را دوست دارد و وعده الهی است که ان تنصرالله ینصرکم.
, سر آمریکا در تحریم نفتی ما به سنگ خواهد خورد,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه