اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

کشاورزان کلاله ای نگران کود و بذر نباشند

کشاورزان کلاله ای نگران کود و بذر نباشند
رئیس جهاد کشاورزی گلستاناظهار داشت: سهمیه کلاله از این میزان کشت 15 هزار هکتار بود که به 20 هزار هکتار خواهد رسید؛ پس کشاورزان نگران کود و بذر نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل کلاله خبر، مختارمهاجردر شورای اداری شهرستان کلاله با بیان اینکه کشاورزان کلاله ای نگران کود و بذر نباشند، گفت:شرایط مناسب کشت در استان گلستان طی مدت 2 ماه است، لذا ما تلاش کرده ایم توزیع نهاده ها و بذر را به ترتیب اولویت بین کلزا کاران ، جوکاران و سپس گندم کاران انجام دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاله خبر,

وی افزود:سال گذشته 60 هزار هکتار کلزا در استان گلستان کشت شد و امسال با برنامه ریزی انجام شده میزان مشخص شده 80 هزار هکتار اعلام شد؛ اما با بارشهای خوب نزولات آسمانی و استقبال کشاورزان، کشت کلزا به 100 هزار هکتار می رسد.

,

رئیس جهاد کشاورزی گلستاناظهار داشت: سهمیه کلاله از این میزان کشت 15 هزار هکتار بود که به 20 هزار هکتار خواهد رسید.

,

مهاجر یاداور شد: تاکنون در کلاله 55 تن بذر کلزا توزیع شده است که پیش بینی می شود به 80 تن برسد؛ لذا کشاورزان نگران نباشند.

,

وی تاکید کرد: کشاورزان برای جلوگیری از تراکم که کاهش تولید را به همراه دارد، بیش از 4 کیلو گرم بذر در هکتار استفاده نکنند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در مورد توزیع کود هم گفت: سهمیه تعیین شده استان برای کشت پائیزه 40 هزار تن بوده که تاکنون 25 هزار تن آن بین کشاورزان توزیع شده و بقیه آن هم به مرور توزیع می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه