اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان:

برپایی ۷۱ موکب از استان اصفهان با ظرفیت اسکان ۶۵ هزار نفر/ تاکنون ۹۰ هزار نفر برای سفر به کربلا ثبت‌نام کرده‌اند

برپایی ۷۱ موکب از استان اصفهان با ظرفیت اسکان ۶۵ هزار نفر/ تاکنون ۹۰ هزار نفر برای سفر به کربلا ثبت‌نام کرده‌اند
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان بابیان اینکه سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر در اربعین به کربلا رفتند و امسال تاکنون حدود ۹۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: ۷۱ موکب با ظرفیت اسکان ۶۵ هزار نفر و ظرفیت تغذیه ۱۵۰ هزار نفر در مسیر پیاده روی زائران برپا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی نوریان در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه استان اصفهان ۷۱ موکب برای پیاده‌روی اربعین برپا می‌کند، اظهار کرد: پنج موکب در مرز چذابه، مهران و شلمچه، ۱۸ موکب بین عمودهای نجف تا کربلا و ۲۳ موکب در اطراف حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) مستقر هستند که در برخی موارد با برادران عراقی مشترک هستند و برخی دیگر مستقل کار می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان  گفت: ۱۸ موکب هم در موکب مرکزی اصفهان، تحت عنوان موکب شهدای مدافعین حرم استان اصفهان مستقر می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه تا ۴۸ ساعت دیگر شروع به میزبانی می‌کنند، افزود: ظرفیتی که به ما ابلاغ کردند ۴۰ هزار نفر است اما تاکنون ظرفیت برای ۶۵ هزار نفر اسکان و بیش از ۱۵۰ هزار نفر تغذیه فعال‌شده است.

,

نوریان با تأکید بر اینکه دولت تا کنون یک ریال کمک به ما نکرده است، بیان کرد: جای تأسف دارد که هیچ کمکی دولت در زمینه اربعین اختصاص پیدا نکرده است و حتی در خیلی از کارها مانند گرفتن عوارض خروج از کشور را با قیمت‌های بسیار زیاد از تمام ماشین‌های ما گرفته‌اند.

,

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر در اربعین به کربلا رفتند و امسال تاکنون حدود ۹۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به مشکلات پیش‌آمده امسال هم آمار سال گذشته را داریم.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان بابیان اینکه برای اعزام به کربلا استقبال خیلی خوبی در کشور و اصفهان شده است، ادامه داد: چند روز اخیر مشکلاتی در اخذ مجوز برای انتقال وسایل و اقلام وجود داشت و کار به‌جایی رسید که وزیر کشور و نماینده وزیر خارجه عراق شخصاً در مرزهای شلمچه و مهران حضور داشتند.

,

وی با اشاره به اینکه بعد از پنج روز که خودروهایی ما خسارت دیدند، مرز باز شد و ماشین‌ها توانستند به کشور عراق سفر کنند، تصریح کرد: از مردم بابت عشق و علاقه‌ای که به حضرت امام حسین (ع) و کمک‌های متعدد که دارند، تشکر می‌کنیم.

,

نوریان گفت: موکب‌های ما با کمک مردم و خیرین برپا می‌شود و باید تلاش کنیم که نماینده خوبی برای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم جهانی باشیم.

,

وی بابیان اینکه بنا بر توصیه مقام معظم رهبری ما کمک به میزبانی عراقی ها می‌کنیم و ما میزبان نیستیم، اضافه کرد: وحدت دو کشور را در مراسم جهانی اربعین به نمایش خواهیم گذاشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه