اخبار داغ

کوک ساعت‌ها به وقت «عاشقی» / شور و شوق «دروازه کربلا» برای خادمی زوار

کوک ساعت‌ها به وقت «عاشقی» / شور و شوق «دروازه کربلا» برای خادمی زوار
شور و اشتیاق مردمان دیار دروازه کربلا برای خدمت به زوار وصف نشدنی است و این روزها همه ساعت ها را به وقت عاشقی کوک کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ، اینجا 500 کیلومتری کربلا، همه ساعت ها را به وقت عاشقی کوک کرده‌اند؛ پروانه‌وار بر دور زوار حرمش می‌چرخند و هیچ چشم داشتی به جز یک "التماس دعا" ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

ما ساکنان دروازه کربلا افتخار نوکری خاندان آل الله را از پدرانمان به ارث برده ایم؛ اینجا روزگاری هر خانه اش یک مهمانخانه برای زائران حرم سیدالشهدا (ع) بود و امروز هم سراهای کوچک و ناقابل ما به رسم مهمانوازی موروثی‌مان به روی عاشقان حرمش گشوده است.

,

این روزها که غافله عشق به راه افتاده و از جای جای ایران اسلامی راهی دیار سردار کربلا شده‌اند، مردمان کرد هم مهیای یک میزبانی باشکوه هستند تا سهمی هرچند کوچک در این مهمانی بزرگ داشته باشند.

,

ا

, ا,

هرچه به اربعین نزدیک می‌شویم به خیل عشاق حسین(ع) هم افزوده می‌شود، اما اینجا در مسیر زوار هستند آنهایی آرزوی دیدن گنبد کربلا و بین‌الحرمینش را در دل دارند و صدها کیلومتر دورتر از بارگاه محبوب در موکب ها خالصانه به زوار اربعین خدمت می‌کنند و می‌گویند که " دیدن اشتیاق چشم های زوار برایشان کافیست".

,

بوی کربلا را از اینجا می شود استشمام کرد؛ اینجا خادمانی از زن و مرد و پیر و جوان هستند که برایشان فرقی نمی کند پای دیگ باشند یا ظرف ها را بشویند، غذا بسته بندی کرده یا چای تازه دم برای زائر حسین(ع) آماده کنند؛ هر کاری از دستشان بر بیاد دریغ نمی کنند.

,

ا

, ا,

 

,

افزایش 40 درصدی تعداد موکب های کرمانشاه

, افزایش 40 درصدی تعداد موکب های کرمانشاه,

بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد از افزایش 40 درصدی موکب های امسال خبر داد و گفت: سال گذشته 10 موکب در کشور عراق مستقر بود اما امسال ۱۵ موکب در آن طرف ساماندهی شده است.

,

وی تعداد موکب های شناسنامه دار در استان کرمانشاه برای خدمت به زوار اربعین را 72 مورد اعلام کرد و افزود: 15 موکب کرمانشاهی نیز در مسیر نجف تا کربلا مستقر می شوند و خدمات اسکان، تغذیه و کارهای فرهنگی را به زوار انجام می دهند.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه ادامه داد: موکب های داخل استان نیز از کنگاور تا حمیل ساماندهی شده اند.

,

صحرایی خاطرنشان کرد: همچنین در سطح شهر نیز اماکن سپاه، راهیان نور، حسینیه ها و مساجد هم برای اقامت شبانه زوار در نظر گرفته ایم و در بین راه هم اسکان های موقت داریم.

,

ا

, ا,

 

,

اداره موکب های مردمی است/ حتی یک ریال بودجه دولتی صرف نشده

, اداره موکب های مردمی است/ حتی یک ریال بودجه دولتی صرف نشده,

وی در مورد نحوه فعالیت این موکب های نیز گفت: این موکب ها به صورت کاملا مردمی اداره می شود و حتی یک ریال هم از بودجه دولتی برای آنها خرج نشده است.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تصریح کرد: مسئولیت بخش دولتی تنها در تامین زیرساختهاست.

,

صحرایی با اشاره به فعالیت های فرهنگی موکب ها تصریح کرد: هرساله جمع بندی و ارزیابی ها نشان از افزایش تعداد زوار و پذیرایی ها در این موکب ها دارد.

,

ا

, ا,

 

,

50 مسجد بین راهی به زوار خدمات ارائه می کنند

,

حجت الاسلام فتح الهی نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در آستانه برگزاری اربعین تعدادی از هیئت ها و مساجد خود را آماده پذیرایی از زوار اربعین به ویژه در طول مسیر کنگاور تا گواور می کنند.

,

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد هماهنگی کمیته های مختلفی در سطح استان از جمله کمیته اسکان و پذیرایی، فرهنگی و آموزشی تشکیل شده است.

,

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه به بحث تبلیغات محیطی نیز توجه شده است، عنوان کرد:  برنامه هایی نظیر برپایی نماز جماعت در موکبها و آمادگی نماز خانه های بین راهی برای اسکان و پذیرش زوار در دستور کار است که در این میان حداقل ۵۰ مسجد بین راهی استان آماده ارائه خدمات هستند.

,

ا

, ا,

 

,

شور و اشتیاق خادمان برای خدمت به زوار

,

موکب "چشم به راهان امام زمان (عج)" یکی از حدود 70 موکب استان کرمانشاه است که این روزها در حال خدمت به زوار است؛ اصغر جانجانی در خصوص فعالیت این موکب می گوید که کارشان را یک هفته ای هست که شروع کرده اند و 24 ساعته سه وعده غذایی و میان وعده و خدمات اسکان به زوار خدمت می کنند و قصد دارند در کنار این موکبشان یک موکب دائمی برپا کنند.

,

خادمان این موکب خدمتگزاری به زوار کربلا را ادامه راه پدرانشان می دانند و می گویند که کرمانشاه در خدمت به زوار از قدیم الایام زبانزد بوده و این رسم زیبا باید تا همیشه ادامه یابد.

,

یکی از زواری که به همراه خانواده اش از قم رهسپار کربلا شده و در این موکب استراحت می کرد هم دقایقی با ما همکلام شد و گفت که اولین بارش است که به کربلا سفر می کند؛ اشتیاقش وصف نشدنی بود.

,

وی می گفت: که شنیده ام در روایات زیارت اربعین جزو پنج خصیصه شیعیان است و دوست دارم آنرا درک کنم؛ حسین (ع) وارث تمام انبیاء است و زیارت بارگاه مطهرش برای ما یک توفیق بزرگ است.

,

و اینجا در قدمگاه شهدا با مردمان خونگرم و مهمانوازش شور و شوق میزبانی از زوار عتبات عالیات حال و هوایی واقعا وصف نشدنی دارد که در واژه ها نمی گنجد و هرچه بگوییم قلم ها کم می آورد از توصیف این اشتیاق.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه