اخبار داغ

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی:

با اجرای FATF سازمان‌های داخلی مجبورند یکدیگر را تحریم کنند

با اجرای FATF سازمان‌های داخلی مجبورند یکدیگر را تحریم کنند
عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی با اشاره به سند FATF گفت: آمریکا یکی از بانک‌های خصوصی را به این بهانه که با هشت واسطه با یک شرکت تحریمی ارتباط داشته تحریم کرده است، این بدان معناست که از این پس نهادهای داخلی نباید با یکدیگر ارتباط داشته باشند چراکه تحریم می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، اکبر ابدالی محمدی،‌ عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در نشست "نه به بن بست FATF "  به نقد لوایح این معاهده پرداخت و بیان داشت: بعد از جنگ جهانی دوم نظام سلطه رویکرد جدیدی را برای رهبری جهان انتخاب کرد، کشورهای سلطه‌گر که تا پیش از آن از طریق اعمال فشار نظامی کشورهای جهان سوم را تحت اختیار خودشان درآورده بوند برای تداوم رهبری جهان سازمان هایی را تأسیس کردند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: سازمان هایی همچون بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی، سازمان مبارزه با پولشویی و ... با این هدف تاسیس شدند که کشورهای ضعیف را تحت کنترل قرار دهند، رویکرد کشورهای سلطه‌گر این بود که از طریق سازمانهای جهانی برای کل کشورها استاندار تعریف کنند و برای آنان سند بنویسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,

عضو سازمان نظام مهندسی معدن ایران به توسعه حیطه اختیارات سازمان FATF در گذر زمان اشاره کرد و بیان داشت: در ابتدا هدف FATF مبارزه با پولشویی بود، بعد از اینکه ماجرای یازده سپتامبر پیش آمد هدف دیگری در این سند تحت عنوان "مبارزه با تروریسم" مطرح شد اما حدود اختیارات این سازمان به همین حد ختم نشد، بعد از اینکه نظام سلطه پیشرفت های هسته ای ایران را برای خود تهدیدآمیز قلمداد کرد "مبارزه با اشاعه سلاح هسته‌ای" را نیز به این سند افزود.

,

ابدالی سازمان های خودساخته غربی را دستاویز کشورهای جهان سلطه عنوان کرد و ادامه داد: کسی نمی تواند ادعا کند که سازمان های جهانی در طول حیات خود به صورت بی‌طرفانه عمل کرده‌اند و مصلحت کشورها را دنبال کرده‌اند، تمام مدیران بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی از ابتدا تاکنون آمریکایی بوده‌اند و سیاست های آمریکا در پیش گرفته اند.

,

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: سوالی که برای بنده پیش آمده این است که چرا بعد از خروج آمریکا از برجام یعنی دهم تیرماه ۹۷ معاون خزانه داری آمریکا رئیس FATF شد؟ برای اینکه FATF بخواهد حکمی در مورد یک کشور صادر کند باید رای اکثریت اعضا با خود به همراه داشته باشد و طبیعتاً حضور یک مقام آمریکایی در راس این سازمان یک تهدید جدی برای کشورمان خواهد بود.

,

وی به دروغگو بودن کشورهای بوجودآورنده سازمان FATF  اشاره کرد و ادامه داد: سازمان یا همان گروه ویژه اقدام مالی 41 دستورالعمل برای کشورهای راغب به همکاری دارد که عمده این دستورالعمل ها توسط کشورهای جی7 انجام نشده است و از جمله خطرناک ترین آنها شفافیت مالی بانک مرکزی آن کشورها و تحریم عناصر تروریستی مد نظر اعضای پروه می باشد.

,

این کارشناس اقتصادی خواسته های سازمان FATF  از ایران و تبعات اجرای دستورالعمل های این سازمان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در FATF گفته شده که ایران ۹ اقدام در راستای پیوستن به سازمان انجام دهد که اولین آن تعریف تروریسم بر اساس قوانین مورد قبول آمریکاست، تمام تراکنش های مشکوک باید ثبت شود و اگر کشوری اطلاعات خواسته شده را تحویل این سازمان ندهد با سیاست های مقابله ای روبرو خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: سازمان های بین المللی ایران را مهمترین حامی تروریسم میدانند، آیا میتوان تعریف آنان از تروریسم را تغییر داد؟ در حال حاضر صنایع موشکی، صنایع دفاعی، صنایع هوافضا، دانشگاه شریف، و در مجموع حدود هشتاد شخص و نهاد ایرانی که موتور پیشرفت صنعتی کشور هستند را تحریم کرده‌اند.

ابدالی به توییت محمدجواد ظریف خطاب به مقامات آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از بانک های ایرانی را با این استدلال که با هشت واسطه با یکی از شرکت های تحریمی ارتباط داشته است تحریم کرده‌اند! این بدان معناست که از این پس شرکت ها و نهادهای کشور نباید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و این یعنی "خودتحریمی" از طرفی باید پرسید که آمریکایی ها از کجا می دانند که این بانک با هشت واسطه با یک شرکت تحریمی ارتباط داشته؟ آیا غیر از این است که اطلاعات گردش مالی ما در دسترس آنان قرار گرفته است.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه