اخبار داغ

پوکی استخوان؛بیماری خاموش در کمین زنان

پوکی استخوان؛بیماری خاموش در کمین زنان
​جراح و متخصص ارتوپد بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان اظهار کرد: هورمون‌های جنسی نقش مهمی در بروز پوکی استخوان دارند و زنانی که دچار یائسگی می‌شوند میزان پوکی استخوان در آنها به شدت افزایش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روز جهانی پوکی استخوان اظهار کرد: از آنجایی که پوکی استخوان هیچ نشانه دقیقی ندارد و آمار دقیقی در خصوص مبتلایان به این بیماری در سطح کشور و استان وجود ندارد، به بیماری خاموش لقب یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: ورزش، نوع تغذیه و مصرف ویتامین D و کلسیم می‌تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد و هر فردی که در دوران جوانی خود مقدار بالایی ویتامین D و کلسیم استفاده کرده باشد، کمتر در دوران پیری و میان‌سالی به پوکی استخوان دچار می‌شود.
,
 
,
نوری با اشاره به اینکه افراد باید در سنین جوانی به نوع غذای مصرفی خود توجه داشته باشند، گفت: مصرف لبنیات، پروتیئن‌های حیوانی، جگر و سبزیجات تازه نظیر اسفناج و مغز خشکبار می‌تواند در بزرگسالی از بروز پوکی استخوان جلوگیری کند.
,
 
,
این متخصص افزود: در افرادی که دارای وزن بالایی هستند، پوکی استخوان کمتر مشاهده می‌شود، در حالی که افرادی که دارای جثه ریزی هستند در معرض پوکی استخوان قرار دارند و گاهی اوقات نیز در سنین پایین دچار پوکی استخوان می‌شوند.
,
 
,
نوری افزود: هورمون‌های جنسی نقش مهمی در بروز پوکی استخوان دارند و زنانی که دچار یائسگی می‌شوند میزان پوکی استخوان در آنها به شدت افزایش می‌یابد و توصیه می‌شود که این خانم‌ها تا 5 سال پس از یائسگی میزان درصد پوکی استخوان‌شان سنجیده شود تا از بروز مشکل جدی در این زمینه پیشگیری به عمل آید.
,
 
,
جراح و متخصص ارتوپد بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان اظهار کرد: شکستگی سریع استخوان‌ها از مشکلاتی است که پوکی استخوان‌ها به دنبال دارد و مناطقی که شیوع آن زیاد است شکستگی مناطق لگن، شانه و مچ دست است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه