اخبار داغ

احمد توکلی در گفتگو با دانا تشریح کرد:

ماجرای تشکیل یک کارگروه 15 نفره در مجمع تشخیص مصلحت نظام/ بررسی تغایر مصوبات با سیاست های کلی نظام در این کارگروه/ دخالتی در امور شورای نگهبان صورت نمی گیرد

ماجرای تشکیل یک کارگروه 15 نفره در مجمع تشخیص مصلحت نظام/ بررسی تغایر مصوبات با سیاست های کلی نظام در این کارگروه/ دخالتی در امور شورای نگهبان صورت نمی گیرد
هیات نظارت بر سیاست های کلی نظام اگرچه مرتبط با مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده اما مستقل از آن فعالیت داشته و قطعاً وظایف آن را نباید وظایف مجمع تشخیص مصلحت دانست.
[

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتکو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص وظایف هیات نظارت بر سیاست های کلی نظام و اینکه آیا وظایف این هیات با دیگر نهادها موازی کاری تلقی می شود یا خیر اظهار داشت: طبق قانون اساسی رهبری اختیار دارد که سیاست های کلی نظام را تعیین و بر روند اجرای آن نظارت کند.

, احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتکو با خبرنگار, احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتکو با خبرنگار, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه رهبری بعد از مشورت سیاست های کلی نظام را تعیین و سپس آنها را ابلاغ می کند خاطرنشان کرد: این وظیفه رهبری در این دوره مجمع از سوی ایشان به کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام محول شده بود که در دوره اخیر رهبری بعد از امضای احکام نظرشان بر این بود که این کمیسیون منحل شده و یک کارگروه و هیاتی از اعضای مجمع به انتخاب خود مجمع تشکیل شود و مساله نظارت را به این کارگروه تفویض کردند.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: قبلا نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام از سوی رهبری به کمیسیون نظارت تفویض شده بود که این کمیسیون نظرات خود را به صحن مجمع آورده و نهایی می شد اما در حال حاضر این نظارت به دست 15 نفر از منتخبین از اعضای مجمع انجام بگیرد که این 15 نفر بررسی های لازم را انجام داده و اعلام نظر می کنند.

, عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام , عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ,

توکلی همچنین خاطر نشان کرد: نظر نهایی این 15 نفر نه تنها نظر مجمع بوده بلکه نظر رهبری نیز هست؛ بررسی fatf از جهت مجمع تشخیص بودن زمانی است که بین شورای نگهبان و مجلس اختلافاتی پیش بیاید؛ شورای نگهبان احکام قانون اساسی را بر اساس شرع بررسی می کند.

,

وی در ادامه گفت: درست است که قبل از اختلاف شورای نگهبان و مجلس مجمع ورود پیدا نمی کند اما اگر دقت کنیم می بینیم که نظارت بر سیاست های کلی نظام را چه کسی باید بر عهده بگیرد؟ و طبق حکم رهبری این 15 نفر باید این وظیفه را برعهده بگیرند.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این 15 نفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نیستند خاطرنشان کرد: این 15 نفر وظایفی که دارند خارج از وظایف مجمع بوده و بر اساس حکم رهبری این وظایف به ما محول شده است؛ و رهبری از طریق این هیات بر اجرای صحیح سیاست های کلی نظام نظارت دارند.

, عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام , عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ,

توکلی در ادامه افزود: هیات نظارت بر سیاست های کلی نظام اگرچه مرتبط با مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده اما مستقل از آن فعالیت داشته و قطعاً وظایف آن را نباید وظایف مجمع تشخیص مصلحت دانست؛ بخشی از مجمع تشخیص مصلحت نظام کار دیگری مبنی بر مشورت دادن به رهبری درباره سیاست های کلی نظام انجام می دهد که نظارت بر اجرای آن نیز از سوی جمعی از مجمع صورت می گیرد. کار این 15 نفر بررسی تغایر مصوبات با سیاست های کلی نظام است نه دخالت در امور شورای نگهبان.

,

وی در خصوص شنیده هایی مبنی بر تفاوت نظر هیات نظارت و اعضای مجمع درباره fatf هم گفت: چنین چیزی نیست؛ ما در وجه عضو مجمع در صحن مجمع نظر خودمان را درباره fatf می دهیم و در بخش هیات نظارت هم جنبه نظارتی خود را اعمال می کنیم و این نظرات اساساً خارج از حیطه کاری در مجمع است.

,

انتهای پیام/ط

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه