اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی چالدران:

برداشت ۱۵ هزار تن سیب زمینی از مزارع چالدران

برداشت ۱۵ هزار تن سیب زمینی از مزارع چالدران
امسال سیب زمینی کاران شهرستان چالدران ۱۵ هزار تن انواع سیب زمینی روانه بازار مصرف می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  این روزها سیب زمینی کاران شهرستان چالدران بعد از ماه ها تلاش اقدام به برداشت این محصول با ارزش نموده و آن را روانه بازار مصرف می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

تا کنون ۶۰ درصد از سیب زمینی های کشت شده در این شهرستان برداشت شده و مابقی نیز تا اویل آبان ماه برداشت خواهد شد.

,

یکی از سیب زمینی کاران چالدارنی در گفتگو بانوای چالدران اظهار داشت: امسال در سطح ۵۰ هکتار سیب زمینی کشت کردم و تمام مراحل کاشت این محصول به صورت مکانیزه بوده است.

,

جلالی مدیر جهاد کشاورزی چالدران نیز در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: امسال در سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چالدران سیب زمینی کشت شده است که به طور متوسط از هر هکتار ۳۰ تن برداشت سیب زمینی داریم که مجموعا ۱۵ هزار تن امسال سیب زمینی برداشت خواهد شد.

,

جلالی تصریح کرد: برن، دزیره، سانتا، مارفونا و آگریا از جمله ارقام بذرهای اصلاح شده سیب زمینی هستند که سیب زمینی کاران منطقه اقدام به کشت آن کرده بودند.

,

مدیر جهاد کشاورزی چالدرانخاط نشان کرد :همچنین با توجه به کشت کاملا مکانیزه این محصول، سیب زمینی کاران می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی از تسهیلات خرید اداوات کشاورزی بهره مند شوند.

,

وی افزود: در حال حاضر ۱ هزار ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه مجهز به سیستم های نوین آبیاری کشاورزی شده است که که در بالا بردن میزان تولید محصولات کشاورزی نقش موثری را انجام می دهد.

,

حسن جلالی گفت: امسال در جهت بهتر عملکرد این محصول ، تعدادی از سیب زمینی کاران این شهرستان از سیستم های نوین آبیاری کشاورزی استفاده نموده اند و سیب زمینی کارانی که تمایل داشته باشند از این روش استفاده کنند می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی از تسهیلات بلاعوض دولتی این طرح بهره مند شوند.

,

امسال سیب زمینی کاران این شهرستان موفق شده بودند علاوه با تامین بذر مورد نیاز خود، آن را به سایر استان های کشور نیز ارسال کنند.

,

در حال حاضر ۲۵۰ نفر از کشاورزان این شهرستان در تولید سیب زمینی مشغول فعالیت هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه