اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

قتل خاشقجی یکی از هزاران جنایت عربستان است/ آمریکایی‌ها برای اخاذی بیشتر از عربستان به این جنایت پرداختند

قتل خاشقجی یکی از هزاران جنایت عربستان است/ آمریکایی‌ها برای اخاذی بیشتر از عربستان به این جنایت پرداختند
کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه بر جنایت قتل جمال خاشقجی مانند دیگر جنایت عربستان توسط مدعیان حقوق بشر بران سرپوش گذاشته می‌شود، گفت: آمریکایی‌ها و مدعیان حقوق بشر عربستان را مدیون خود کرده و از آن استفاده‌های متعددی می‌کنند و دیگر جنایات عربستان را با همین روش مدیریت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین قادری در گفت و با صاحب نیوز با اشاره به اشاره به قتل خاشقجی توسط عربستان و طوفان رسانه‌ای آمریکایی‌ها، اظهار کرد: باور من این است که آمریکایی‌ها و دیگر کشورها مانند ترکیه برای کسب امتیاز و اخاذی بیشتر از عربستان به این جنایت به‌شدت پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه به این شکل توانستند با توجه به هزاران جنایت عربستان این‌یکی را به‌شدت دنبال کنند و اطلاع‌رسانی کنند، هدفی جز اخاذی بیشتر نیست.

,

وی با اشاره به اینکه خود ترامپ اعلام کرد که ما عربستان را می‌دوشیم، افزود: این فضاسازی رسانه‌ای را آمریکایی‌ها به این شکل ایجاد کردند که امتیاز بیشتری بگیرند.

,

قادری بیان کرد: این کار مطیع بودن عربستانی‌ها در مقابل آمریکا و غرب را بیشتر می‌کند به دلیل اینکه تحت‌فشار بین‌المللی هستند مجبورند از دستورات ترامپ بیشتر از گذشته اطاعت کنند.

,

این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه این جنایت مانند دیگر جنایت عربستان توسط مدعیان حقوق بشر بران سرپوش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و مدعیان حقوق بشر عربستانی را مدیون خود کرده و از آن استفاده‌های متعددی می‌کنند و دیگر جنایات عربستان را با همین روش مدیریت می‌کنند.

,

وی گفت: غربی‌ها وقتی شخصیت‌هایی مانند وزیر خارجه عربستان را نخواهند که اکنون این‌گونه شده است را به همین روش تغییر می‌دهند.

,

قادری تأکید کرد: آمریکا یک‌راه دو دوزه ای بازکرده است که با این کار هر دو مسیر حق‌خواهی و رشوه‌گیری را انجام می‌دهد.

,

این کارشناس سیاسی بابیان اینکه تاکنون باورشان بود که می‌توانند در جنگ با یمن و حتی سوریه را پیروز شوند، تصریح کرد: اکنون خدا کمک کرد و بن سلمان یک‌جوری تودهنی خورد و اکنون اوضاع عوض می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند که عربستان در سوریه و یمن باخت و بردی در آن نیست، گفت: غربی‌ها و آمریکایی‌ها مشاهده برخورد و باخت عربستان با ایران بودند و دیدند که نمی‌تواند جبران کند.

,

قادری خاطرنشان کرد: این وضعیت، فضای عربستان را عوض می‌کند و حتی اگر قرار شد بن سلمان بماند، بن سلمان سابق نیست و یک بن سلمان مطیع است.

,

وی بابیان اینکه هر بهانه‌ای از ایران بگیرند برای تخریب و ضربه زدن به‌نظام است اما از جنایات عربستان برای اخاذی و باج‌گیری است، اضافه کرد: اگر این قتل در ایران شده بود تمام جوامع جهانی علیه جمهوری اسلامی موضع می‌گرفتند و ایران را با تحریم‌های شدید قرار می‌دادند اما وقتی در کشوری دیگر از ایران این جنایت انجام شود این‌گونه نیست.

,

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: عربستان ۷۵۰ میلیارد دلار در آمریکا دارد که می‌خواهند با چنین نقشه‌هایی این دارایی‌ها را از دست عربستان خارج کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه