اخبار داغ

۶۰ هزار تن انگور از تاکستانهای چهارمحال وبختیاری برداشت شد

۶۰ هزار تن انگور از تاکستانهای چهارمحال وبختیاری برداشت شد
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ،ازبرداشت حدود ۶۰هزارتن انگور ازتاکستانهای استان، خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، انگور به عنوان " ملکه میوه ها " مشهور است و به سه نوع براساس رنگ قرمز، سبز، و سیاه آبی طبقه بندی می شود. این میوه لذیذ نه تنها مزه خوبی دارد بلکه بسیار مفید و حاوی ویتامین ث،است انگور شکر ساده ای است که انرژی فوری و آنتی اکسیدان ها را فراهم می کنند که ضد التهاب هستند.

انگور منبع ریزمغذی هایی نظیر مس، آهن و منگنز است که همگی در تشکیل و قدرت استخوان ها نقش دارند. انگور از معدود میوه هایی است که از هسته تا برگ آن خوردنی و هر کدام خواص منحصر به فردی دارند، حتی آب انگور به قدری مفید و مقوی میباشد که توانایی درمان التهابات ریه و آب کردن سنگ کلیه را دارد.

انگور میوه ای شیرین از خانواده ی انگور سانان است که در دو نوع هسته دار و بی هسته و به رنگ های سیاه، سبز، بنفش، یاقوتی قرمز و سفید و انگور ژاپنی در طبیعت یافت می شود.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
محافظت در برابر آفتاب سوختگی از خواص انگور:
, محافظت در برابر آفتاب سوختگی از خواص انگور:, محافظت در برابر آفتاب سوختگی از خواص انگور:,


گاهی اوقات، نور خورشید آنقدر شدید است که حتی اگر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید ، دچار آفتاب سوختگی می شوید. نگران نباشید طبیعت برای همه مشکلات راه حل دارد. انگور، یک درمان خانگی عالی برای آفتاب سوختگی است. می توانید انگور را به آرامی له و روی موضع بمالید ۳۰ دقیقه بعد با آب سرد بشویید .

,
,

,
, ,

انگور برای مبارزه با شوره سر :

انگور سیاه می تواند از خارش و شوره سر جلوگیری کند. برای تسکین فوری از پوست سر خشک، انگور سیاه را خمیر کرده و روی موها بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

, انگور برای مبارزه با شوره سر :, انگور برای مبارزه با شوره سر :,
,
,
درمان بیماری آلزایمر از خواص انگور است:

انگور در افزایش سلامت مغز و به تاخیر انداختن بیماری های عصبی مانند آلزایمر مفید هستند. بنابراین، مصرف انگور به طور مرتب می تواند فرد را در مقابل اختلالات مغزی محافظت کند.

,
درمان بیماری آلزایمر از خواص انگور است:

انگور در افزایش سلامت مغز و به تاخیر انداختن بیماری های عصبی مانند آلزایمر مفید هستند. بنابراین، مصرف انگور به طور مرتب می تواند فرد را در مقابل اختلالات مغزی محافظت کند.
, درمان بیماری آلزایمر از خواص انگور است:, درمان بیماری آلزایمر از خواص انگور است:,
,
,

, ,


انگور برای کاهش کلسترول خون:

مصرف منظم انگور می تواند به تنظیم سطح کلسترول خون کمک کند. بنابراین به جای انتخاب بدون فکر محصولاتی که ادعا می کنند سطوح کلسترول را کنترل می کنند، از انگور در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

انگور و سیستم‌‌ایمنی

انگور نه تنها با د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشتن ترکیبات فعال زیستی آنتی اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان بلکه با مقاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یر زیاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ویتامین‌‌های C و A و املاح به تقویت سیستم‌‌ایمنی کمک می‌‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

اثرات آنتی اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انی انگور

عصاره هسته انگور با د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشتن محتوای بالای پروسیانید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ین‌‌ها د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارای خواص آنتی اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انی بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه که راد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یکال‌‌های آزاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را می‌‌بلعد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. سایر بخش‌‌های انگور نیز د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارای آنتی اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اما غلظت‌‌این ترکیبات د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر پوسته و هسته بالاتر است.

,
, انگور برای کاهش کلسترول خون:, انگور برای کاهش کلسترول خون:,
,
,
,
, انگور و سیستم‌‌ایمنی, انگور و سیستم‌‌ایمنی,
,
,
,
, اثرات آنتی اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انی انگور, اثرات آنتی اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انی انگور,
,
,

,
, ,


انگور و اثرات محافظتی بر قلب

انگور باعث افزایش سطوح اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیتریک د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر خون شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و بنابراین تشکیل لخته و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر نتیجه خطر حمله قلبی ‌‌را کاهش می‌‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. علاوه بر‌‌این آنتی اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان‌‌های موجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر انگور سبب کاهش اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسیون کلسترولLDL، بعنوان عامل خطر اصلی تنگی عروق و بیماری‌‌های قلبی‌‌عروقی می‌‌شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

فلاونوئید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر انگور و رزوراترول علاوه بر‌‌ایجاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رنگ آنتی اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان‌‌های قد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رتمند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی محسوب می‌‌شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.‌‌

این ترکیبات با مهار اثرات مخرب راد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یکال‌‌های آزاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسیون LDL و کاهش استرس اکسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اتیو و تجمع پلاکتی از شریان‌‌ها محافظت می‌‌کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. علاوه بر‌‌این انگور با کاهش التهاب و فشار خون می‌‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سلامت قلب و عروق کمک کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

اثرات ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میکروبی‌‌و ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ویروسی انگور

بسیاری از اجزای انگور از جمله گالیک اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، هید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روکسی سینامیک اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، فلاونول ها، رزوراترول و تانن د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارای فعالیت ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میکروبی‌‌و ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ویروسی هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و می‌‌توانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن را از عفونت‌‌ها از جمله عفونت‌‌های باکتریایی رود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌‌ای محافظت کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

اثرات ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرطانی انگور

مصرف انگور می‌‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سلامت بافت کولون و جلوگیری از مسیرهای سرطان‌زایی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر‌‌این ناحیه کمک کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. علاوه بر‌‌این اثرات مثبت خورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن انگور یا مصرف مکمل ترکیبات فعال آن از جمله رزوراترول د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر پیشگیری از انواع مختلفسرطان‌‌ها از جمله سرطان پستان، پروستات، معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و پوست نشان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است.

از طرف د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یگر آب انگور نه تنها د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر پیشگیری بلکه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سرکوب رشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سلول‌‌های سرطانی نیز موثر است اما با وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فواید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصرف انگور و فرآورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌‌های آن بعنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه هنوز توصیه‌‌ای برای مصرف مکمل پیشگیرانه بصورت روزمره وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

,
, انگور و اثرات محافظتی بر قلب, انگور و اثرات محافظتی بر قلب,
,
,
,
,
,
,
,
, اثرات ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میکروبی‌‌و ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ویروسی انگور, اثرات ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میکروبی‌‌و ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ویروسی انگور,
,
,
,
, اثرات ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرطانی انگور, اثرات ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرطانی انگور,
,
,
,
,
, ,




برداشت حدود ۶۰ هزار تن انگور از تاکستانهای درچهارمحال وبختیاری

ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:سطح زیر کشت انگور ۴۸۲۸ هکتار که ۱۴۰ هکتار آن نهال و مابقی به صورت بارور میباشد

وی، با اشاره به اینکه، میزان تولید از این سطح حدود ۶۰ هزارتن میباشد افزود:بیشترین سطح انگور استان در شهرستان کیار و رقم مناسب استان رقم عسگری میباشد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری،بیان کرد:بیشترین تولید استان به استان های همجوار حمل و مقداری به صورت تازه خوری و مقداری به کارخانه آب میوه گیری در شهرستان کیار حمل می‌گردد.

وی با بیان تبدیل ۲۰ درصد از انگور تولیدی در چهارمحال و بختیاری به شیره، ادامه داد: ۸۰ درصد دیگر به صورت تازه خوری مصرف و مقداری هم به کارخانه آب میوه گیری در شهرستان کیار ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

,
,
,
, برداشت حدود ۶۰ هزار تن انگور از تاکستانهای درچهارمحال وبختیاری, برداشت حدود ۶۰ هزار تن انگور از تاکستانهای درچهارمحال وبختیاری,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه