اخبار داغ

عدم حمایت دولت و سنگ اندازی بعضی مسئولین در مسیر تولید کنندگان بیجاری/ صاحبان واحدهای تولیدی: جوانان به جای حمایت هر روز بیکارتر می شوند +تصویر

عدم حمایت دولت و سنگ اندازی بعضی مسئولین در مسیر تولید کنندگان بیجاری/ صاحبان واحدهای تولیدی: جوانان به جای حمایت هر روز بیکارتر می شوند +تصویر
در شهرک صنعتی بیجار 42 واحد تولیدی صنعتی دارای جواز تاسیس هستند که از این تعداد 7 واحد همیشه تعطیل است ، 10 تا 12 واحد نیمه فعال و فصلی فعالیت دارند و بقیه واحدها راکد یا تعطیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شهرستان بیجار یکی از شهرستان های استان کردستان است که در شرق این استان قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

, ,

یکی از مهمترین مراکزی که می تواند منبع درآمد برای هر شهرستان و افراد جویای کار باشد شهرک صنعتی است، شهرک صنعتی شهرستان بیجار در سال 1383 در حدود ۸۷ هکتار احداث شده است  و در حال حاضر 250 نفر مشغول فعالیت هستند.

,

 

,

در شهرک صنعتی بیجار 42 واحد تولیدی صنعتی دارای جواز تاسیس هستند که از این تعداد 7 واحد همیشه تعطیل است ، 10 تا 12 واحد نیمه فعال و فصلی فعالیت دارند و بقیه واحدها راکد یا تعطیل هستند.

,

 

,

جهت آشنایی بیشتر با دو نفر از صاحبان واحدهای تولیدی به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید:

,

 

,

از هند اگر طوطی و طاووس آمد        از بم رطب و سماور از روس آمد

, از هند اگر طوطی و طاووس آمد        از بم رطب و سماور از روس آمد ,

پس مژده ده که ز دیار گروس           شهد و شکری چو قند گروس آمد

, پس مژده ده که ز دیار گروس           شهد و شکری چو قند گروس آمد,

 

,

, , ,

 

,

کارخانه قند گروس یکی از واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی بیجار است که زکریا جعفریان با بیان اینکه در سال 1382 موفق به دریافت پروانه بهره برداری واحد تولیدی خودش شده است ، اظهار داشت: تولید خود را در همان سال با تولید قند از شکر در دو نوع کله و کلوخه آغاز کرده ایم.

,

 

,

وی گفت: در سال 1390 علاوه بر تولیدات قبلی ، برای احترام به ذائقه مصرف کننده تولید قند خرد شده را نیز به تولید کارخانه اضافه کردیم.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر کارخانه قند گروس با اشاره به اینکه اهل زنجان است و برای ایجاد اشتغال به شهرستان بیجار مهاجرت کرده است ، گفت: در سال 95 درصدد توسعه خط تولید کارخانه برآمدیم و خط تولید نبات، شکر پنیر و بسته بندی قند و شکر را اضافه نمودیم.

,

 

,

جعفریان تصریح کرد: بعد از طرح توسعه موفق به نصب دستگاه های مربوط به خط تولید شدیم و فعالیت خودمان را آغاز نمودیم.

,

 

,

وی ادامه داد: تا اواخر سال 96 این خط تولید با اشتغالزایی 8 نفر از جوانان شهر بیجار فعالیت داشت اما به علت عدم حمایت دولت و سنگ اندازی برخی مسئولان شهرستان مجبور به تعطیل آن شدم که در پی تعطیلی این خط تولید آن 8 نفر جوان هم بیکار شدند.

,

 

,

مدیر کارخانه قند گروس اضافه کرد: ظرفیت اسمی کارخانه 18 تن در روز است که در حال حاضر بعلت مشکلات مالی و تعطیلی برخی خط های تولید 5 تا 6 تن تولید در روز داریم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

جعفریان با اظهار گلایه شدید از مسئولان گفت: از جانب هیچ مسئولی حمایت نشده این و تمامی قول های که می دهند در حد شعار است.

,

 

,

وی با اشاره به برخی مشکلات کارخانه گفت: 4 ماه از سال 97 را بعلت مشکلات مالی نتوانستیم کار کنیم و در طی این دو ماه فعالیت بیش از 5 میلیون تومان هزینه برق کارخانه شده که متاسفانه اداره برق شهرستان هیچ گونه همکاری با بنده نداشتند و برای قطع برق آمده بودند که با پیگیرهای متعدد توانستم مهلت پرداخت آن را در دو قسط بگیرم.

,

 

,

این کارآفرین اذعان داشت: در سال 1396 مبلغ 700 میلیون تومان تسهیلات از گروه استانی با عاملیت بانک سپاه برای تجهیز خط های تولیدی به کارخانه اختصاص یافت که مورد موافقت استان قرار گرفت، متاسفانه بعلت سنگ اندازی بانک عامل در شهرستان از گرفتن وام انصراف دادم و مجبور به تعطیلی خط تولید با 8 نفر کارگر شدم.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: با تمامی مشکلات به کارم ادامه می دهم و در حال حاضر کارخانه قند گروس با سرمایه گذار غیر بومی با 18 نفر کارگر در حال فعالیت است و اگر مسئولان حمایت کنند می توانیم حداقل تا 35 نفر را در کمترین زمان بکارگیری کنیم.

,

 

,

, ,

 

,

شرکت کابل سپهر یکی دیگر از واحدهای تولیدی فعال شهرک صنعتی بیجار است که از سال 83 فعالیت خود را در بیجار آغاز کرده است.

,

 

,

, ,

 

,

محمدرضا مایلی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی گفت: از سال 1360 وارد بازار کار شده ام و سال 1381 با ثبت شرکت کابل سپهر بیجار با هدف تولید کابل های کنترلی خودرو و شیشه بالابر با تعاونی 1562با حضور 20 کارگر فعالیت خودم را در شهرک صنعتی بیجار آغاز کردم و در حال حاضر 40 نفر در کارگاه مشغول فعالیت هستند.

, کردتودی,

 

,

وی با تاکید بر اینکه وضعیت شهرستان بیجار از لحاظ بیکاری و مهاجرت اورژانسی است، گفت: روز نیست که تعداد سه یا چهار نفر تحصیلکرده برای پیدا کردن شغل به شهرک صنعتی مراجعه نکنند.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر واحد تولیدی کابل سپهر با بیان اینکه تا کنون هیچ خیری از مسئولان ندیده ایم ، اعلام کرد: امیدواریم مسئولان ما از لاک خودشان بیرون بیایند و با نگاهی به وضعیت بغرنج شهرک صنعتی بیجار اقدام فوری در راستای کمک به تولید کنندگان بومی داشته باشند.

,

 

,

وی گفت: شهرک صنعتی بیجار از سال 83 احداث شده است ،اما از داشتن یک ورودی مناسب محروم است که با 200 میلیون تومان مشکل آن حل می شود.

, .,

 

,

مایلی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی این شهرک گفت: مشکل اکثر واحدهای موجود سرمایه در گردش و بدهی معوق به سیستم بانکی وهمچنین بعضی قوانین دست و پا گیر ادارات دولتی میباشد.

,

 

,
 
,

 

,

, ,

 

,

ثبت نام بیش از 180 نفر صاحبان واحدی تولیدی کوچک در سامانه بهین یاب

, ثبت نام بیش از 180 نفر صاحبان واحدی تولیدی کوچک در سامانه بهین یاب , ثبت نام بیش از 180 نفر صاحبان واحدی تولیدی کوچک در سامانه بهین یاب ,

 

,

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی به علت بدهی مالی ، اظهارداشت: در شش ماهه اول سال 97 بیش از 180 نفر از صاحبان واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیجار با پیشرفت بالای 60 درصد جهت دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.

, کردتودی,

 

,

وی از ابلاغ دستور العمل بخشودگی جرائم بیمه ای واحدهای صنعتی و تولیدی به شهرک صنعتی بیجار خبر داد و بیان داشت: متقاضیان حائز شرایط جهت انجام کارهای خود هر چه زودتر به اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمایند.

,

 

,

به گفته میرآقایی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیجار جهت بررسی به کارگروه تسهیل و رفع موانع استان ارسال شده است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه