اخبار داغ

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین:

۵۸روستای قزوین در معرض خطر سیل قرار دارد/ پرداخت تسهیلات بلاعوض دولتی به محصولات سرمازده عملیاتی نشد

۵۸روستای قزوین در معرض خطر سیل قرار دارد/ پرداخت تسهیلات بلاعوض دولتی به محصولات سرمازده عملیاتی نشد
سرپرست مدیریت بحران استان قزوین گفت: نزدیک به 58 روستای در معرض خطر سیل قرار دارد و اکثر شهرهای استان نیز متاسفانه در معرض سیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله مهدیخانی در گفت‌وگوی اختصاصی با  شاخص، با اشاره به فرا رسیدن فصول سرد سال اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های سازمان مدیریت بحران و سازمان هواشناسی برای امسال بارندگی به نسبت سال‌های قبل بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: از اینکه میزان بارش‌ها بالا خواهد بود جای خوشحالی دارد اما از طرف دیگر با توجه به اینکه بسیاری از رودخانه‌های فصلی در مسیر روستاها و شهرها است و جاده‌های پرخطر در استان داریم از این رو با تهدیداتی مواجه خواهیم بود که نگران کننده است.

,

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: نزدیک به ۵۸ روستای در معرض خطر سیل قرار دارد و اکثر شهرهای استان نیز متاسفانه در معرض سیل هستند.

,

این مسئول عنوان کرد: دستورالعمل‌هایی از سازمان مدیریت بحران کشور به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است که ۱۷ بند و تک تک آن‌ها را به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی در راستای آماده باش دستگاه‌ها در فصل پاییز و زمستان ارسال کردیم.

,

, , ,

*خسارت ۱۸۸۱ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزان استان قزوین

, *خسارت ۱۸۸۱ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزان استان قزوین,

مهدیخانی تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه‌های استان قزوین آمادگی خوبی دارند و امیدواریم که حادثه‌ ناگواری در این فصول رخ ندهد.

,

وی با اشاره به خسارت سرمازدگی کشاورزان گفت: در اوایل سال جاری نزدیک به ۲۱ استان در کشور درگیر سرمازدگی بودند و متاسفانه قزوین دومین استان در این حادثه بود که ۱۸۸۱ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی داشت.

,

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین در ادامه در خصوص پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکل کشاورزان گفت: دولت در تیرماه مصوبه‌ای داشت که استمهال وام‌های کشاورزی را ۲ سال تعیین کرد اما با توجه به مشکل پیش‌آمده، مجدد در شهریورماه طبق مصوبه‌ای جدید مدت استمهال وام‌ها را به سه سال افزایش داد.

,

وی اضافه کرد: طبق این مصوبه قرار شد که سود کارمزد وام‌ها را دولت پرداخت کند و استمهال هم از طریق بانک‌ها انجام شود؛ این مصوبات را در استان پیگیری و جلسات آن را برگزار کردیم که هم اکنون بانک‌ها در حال انجام آن هستند.

,

, , ,

*آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با حوادث فصول سرد

, *آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با حوادث فصول سرد,

مهدیخانی خاطرنشان کرد: وزیر کشاورزی برای کشاورزانی که بیمه ندارند پیشنهاد داده است تا در هر هکتار ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شود که فعلا در این خصوص هیچ دستورالعمل و مصوبه‌ای از سوی دولت صادر نشده است.

,

این مسئول عنوان کرد: اولویت ما بیشتر بحث پیشگیری و آموزش مردم است؛ هر چقدر بتوانیم در حوزه پیشگیری موفق عمل کنیم قطعا در زمان وقوع حادثه خسارت کمتری خواهیم داشت.

,

وی با بیان اینکه مانور عملیات آتش سوزی در استان برگزار شد، یادآور شد: یک مانور دورمیزی هم در شهرستان آبیک داشتیم که در ساعت صفر سناریوای با عنوان وقوع زلزله نوشته شده بود و راس ساعت ۳ بدون اینکه مدیران اطلاع داشته باشند فراخوان شدند و خوشبختانه از آمادگی خوبی برخوردار بودند.

,

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و مانورهای متعددی در حوزه آمادگی دستگاه‌ها برای فصول سر داریم که به مراتب عملیاتی می‌شود.

,

مهدیخانی در پایان افزود: درخواست ما از شهروندان این است که حتما به دستورالعمل‌هایی که از ناحیه ارگان‌هایی همچون هواشناسی و مدیریت بحران صادر می‌شود، دقت نظر داشته باشند و بحث بیمه را هم خیلی جدی بگیرند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه