اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان:

تنها به اطلاعات مرکز آمار ایران می توان اعتماد کرد/ تناقض آماری ناشی از تعدد در مراکز آماری است

تنها به اطلاعات مرکز آمار ایران می توان اعتماد کرد/ تناقض آماری ناشی از تعدد در مراکز آماری است
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: تولید، ذخیره و ارائه داده سه گام ارائه داده است اما به بسیاری از آمار ها نمی توانیم اعتماد کنیم چراکه مرکز ملی آمار ایران تنها متولی تولید آمار و اطلاعات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ نعمت الله اکبری صبح امروز در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این هفته، هفته آمار است که در این حوزه بسیار مشکل داریم چراکه آمارهای ما بیشتر کلان است الان هم سند ملی آمایش روی میز دولت است که من هم به عنوان یکی از حاضران برای بررسی آن حضور خواهم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه  داد: شهر اصفهان اولین شهری است که MIS آن نوشته شده و فرایندهای آن تدوین شد اما اجرایی نشد.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان عنوان کرد: تولید، ذخیره و ارائه داده سه گام ارائه داده است اما به بسیاری از آمار ها نمی توانیم اعتماد کنیم چراکه مرکز ملی آمار  ایران تنها متولی تولید آمار و اطلاعات  است.

,

وی افزود: اولین مسئله ای که با آن روبرو هستیم آمار شهرها هستند که طبق آمار سال 95، 77 درصد جمعیت  شهری  و مابقی روستایی بود.

,

اکبری با بیان اینکه در مسائل مدرن آماری، آمارهای ثبتی در سال گذشته در 6 حوزه وجود دارند، گفت: آمارها حلقه وار به هم وصل نیست چراکه یک آمار را سازمان های مختلف جمع آوری می کنند اما به سازمان های دیگر ارائه نداده و نقشه های کاداستر آن حتی در حد هم متوسط بسیار فاصله داریم در حالی  که شهرداری یکی از استفاده کنندگان آن است.

,

وی اضافه کرد: یکی از نهادهایی که می تواند موثر واقع شود تا دیگر سرشماری پنج ساله نداشته باشیم شهرداری هاست که می تواند آمارهای ثبتی و املاک را در اختیار قرار دهد.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان تصریح کرد: مردم ما به هرکجا مراجعه می کنند تمامی مدارک شناسایی آنها همراهشان هست چون مدارک را از آنها می خواهند که به این ها آمار ثبتی می گویند اما همین تکرار در ارائه مدارک باعث شده آمارها بیشتر جلوه کنند.

,

وی ادامه داد: پایه برنامه ریزی و سیاست گذاری امروزه با آن روبرو هستیم آمار و تداوم MIS است که برای رسیدن به آن بسیار تأخیر داشته ایم.

,

اکبری یادآور شد: امروزه شهرهوشمند بدون بروز رسانی اطلاعات مقدور نیست چرا که برخی اطلاعات باید روزانه، برخی هفتگی، برخی ماهانه و برخی سالیانه باید گرفته شوند در صورتی که هنوز نمی دانیم به  طور مثال تورم در اصفهان چقدر است اما مدیریت مبتنی بر دانش بدون قابل اتکا بودن بر آمار موفق نخواهد بود.

,

وی اضافه  کرد: همواره بر اساس شناخت ذهنی تصمیم گیری می کنیم اما وقتی در عمل آمار می گیریم با واقعیت فاصله دارد و به همین دلیل می خواهیم در برخی موارد آمارها منتشر نشود در حالی که امروز نمی توان سند آمایش نوشت بدون آن که نقش شهرها را در نظر نگیریم.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان تاکید کرد: سند بالانس در حال پیگیری است و GBGشهری را نیز با همراهی شهرداری پگیری می کنیم و از شهرداری هم می خواهیم کمیته ثبتی شان فعال شود تا اصفهان پایلوت در این امر مطرح شود.

,

وی ادامه داد: تناقض آماری ناشی از تعدد در مراکز آماری است، در شهرداری هم دبیرخانه کلانشهرها می توانند آن را حل و فصل کنند.

,

اکبری اظهار کرد: یکی از ویژگی های شهر هوشمند این است که افراد در آن شهر گم نشوند اما در حال حاضر چندین آدرس پستی دارند به همین دلیل است که کدپستی ها بروز رسانه ای نشده است

,

وی خاطر نشان کرد: در شهر هوشمند آمارها به هنگام و در کوتاه ترین زمان در اختیار قرار می گیرد و صرفه جویی مالی دارد و نیاز به سرشماری های عمومی نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه