اخبار داغ

عدم مجوز حضور موتور سواران در پیست در پیچ و خم کج سلیقگی برخی مدیران/ حضور در پیست دغدغه جوانان موتور سوار

عدم مجوز حضور موتور سواران در پیست در پیچ و خم کج سلیقگی برخی مدیران/ حضور در پیست دغدغه جوانان موتور سوار
دو پیست موتور سواری در شهرستان پارسیان وجود دارد که برخی از موتورسواران مجوز حضور در پیست دریافت می کنند اما برخی دیگر در پیچ و خم کج سلیقگی برخی مدیران مجوزی دریافت نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ رعایت حقوق شهروندی برای افزایش ارتقای احساس امنیت اجتماعی در جامعه و شهروندان امری بسیار حائز اهمیت است که همگان باید به آن توجه داشته باشند اما  در این میان موتورسیکلت سواران از رعایت حقوق شهروندی سرباز زده و با انجام حرکات پرخطر، عدم استفاده از کلاه ایمنی و سرعت غیرمجاز حوادث دلخراشی را برای خود و شهروندان رقم می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

طبق آمار سالیانه قریب به پنج هزار نفر از موتور سواران در کشور جان خود را از دست می‌دهند و متأسفانه هر ساله نیز شاهد افزایش آمار تلفات حاصل از تصادفات موتورسواران هستیم. 

,

موتور سواری و علاقه جوانان به این رشته بر هیچ کسی پوشیده نیست اما این علاقه نباید به گونه ای باشد که شهروندان در هنگام عبور از خیابان از صدای برخی از این موتور سنگین ها دچار ترس و دلهره شوند.

,

اذیت و آزار برخی از موتورسنگین سواران پارسیانی و سرو صدای آن برای شهروندان سبب شد تا امام جمعه پارسیان چندین بار در خطبه‌های نماز جمعه از وضعیت حضور این موتورهای سنگین در شهر انتقاد و از مسئولین بخواهد که هر چه سریع‌تر این موضوع را پیگیری و برای راه‌اندازی پیست و مجوزات حضور در پیست اقدام کنند.

,

جوانان پارسیانی علاقه‌مند به رشته ی ورزشی موتورسواری خواهان ایجاد پیست ایمن این رشته در شهرستان هستند و مسئولان نیز قول داده‌اند که به زودی این مشکل رفع شود.

,

جمعی از جوانان موتورسواران پارسیانی اعلام کردند که اگر مسئولان مجوز حضور موتوسوران در پیست را بدهند دیگر به اتوبان نخواهند آمد و اگر عصر جمعه‌ها به اتوبان می‌آیند از روی مجبوری است چون مکان دیگری ندارند.

,

حضور در پیست دغدغه جوانان موتور سوار

, حضور در پیست دغدغه جوانان موتور سوار,

یکی از موتورسواران پارسیانی از علاقه خود به موتورسواری گفت و تاکید کرد: سالهای سال است موتور کراس و موتور سنگین داشته ام و هر زمان که برای دریافت مجوز به هیئت موتورسواری شهرستان مراجعه می نمایم با مخالفت مواجه می شوم.

,

وی افزود: وقتی موتور سوار مجوز حضور در پیست دریافت نمی کند راهی جز حرکت در جاده و خیابان ندارد و به دلیل سر و صدای زیاد موتور شهروندان نیز اذیت خواهند شد و از این اقدام نیز سر باز خواهم زد.

,

بر این اساس عامل اصلی در بروز مشکلات ناشی از موتورسواری را می‌توان در عدم فرهنگ استفاده صحیح از موتورسیکلت خلاصه کرد که برای حل این معضل باید مسئولان وارد عمل شده و با آموزش به بهبود وضعیت رانندگی کمک کنند.

,

توسعه زیرساخت‌های ورزشی نیز از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر باشد و متاسفانه به این مهم در شهرستان پارسیان توجه کافی نشده است.

,

مسئولان در برابر هرگونه حادثه که در خیابان و جاده برای این موتورسواران رخ دهد باید جوابگو باشند زیرا محل فعالیت این موتورسواران، پیست خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه