اخبار داغ

خروج گارانتی از کما/ خریدها هوشمندانه شده است

خروج گارانتی از کما/ خریدها هوشمندانه شده است
استاندارد بودن کالا و گارانتی از اولویت های بوشهری برای خرید اقلام مختلف است و توجه به مشخصه های کالا هنگام خرید رشد چند برابری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ به دنبال نوسانات ارزی چند ماه گذشته و گران شدن اجناس این شرایط ناخوشایند برای مردم اما نکات مثبتی به دنبال داشته است که به افزایش سطح فرهنگ خرید منجر گردیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

هوشمندانه شدن مهمترین تاثیر را در خریدهای کالاهای اساسی و اقلام غیر مصرفی داشته است و موضوعی که در گذشته شاید به آن بی توجهی یا کم توجهی می شد در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی است. قیمت کالا هنوز بیشترین تاثیر را انتخاب یا خرید کالاها دارد اما هم اکنون کیفیت و کارایی نیز مورد توجه ویژه خریداران است و آنها پول خود را برای کالاهای بی کیفیت هزینه نمی کنند و کالاهای با کیفیت را ترجیح می دهند.

,

یکی از فروشندگان لوازم خانگی خیابان انقلاب بوشهر به خبرنگار سپاس گفت: کاهش قدرت خرید مردم تاثیر خود را کاهش فروش و سود فروشندگان نشان داده است و ادامه این وضعیت به نفع خریداران و فروشندگان نیست. هم اکنون استاندارد بودن کالا برای خریداران لوازم خانگی اهمیت زیادی دارد و از این جهت تمایل به خرید کالای ایرانی همراه با گارانتی معتبر دارند و به جز برندهای خارجی مشهور فروش برندهای نه چندان معروف و تازه در بازار لوازم خانگی کاهش زیادی داشته و به سمت خرید کالاهای ایرانی یا برندهای معروف و معتبر خارجی با وجود قیمت بیشتر رفته است.

,

این فروشنده گفت: هم اکنون استاندارد بودن و گارانتی داشتن و شهرهای ارائه دهنده گارانتی هنگام خرید زیاد سوال می شود و خریدها سختگیرانه تر شده است. توجه به برچسب مصرف انرژی از دیگر مواردی هست که خریداران به آن اهمیت می دهند.

,

, ,

یکی از فروشندگان ظروف آشپرخانه به خبرنگار سپاس گفت: خرید مردم تا اندازه ای کاهش داشته است و این کاهش در مورد اجناس خارجی بیشتر است و اولویت خرید مردم بیشتر کالای ایرانی است زیرا نسبت به اجناس خارجی افزایش قیمت کمتری داشته اند و کیفیت مناسبی دارند.

,

این فروشنده گفت: فروش اجناس درجه  2 ایرانی و خارجی در این مدت تغییر زیادی نکرده اند و خرید کالاهای لوکس و برند بیشترین کاهش داشته اند.

,

یکی از فروشندگان لوازم الکتریکی در پاسخ به سوال خبرنگار سپاس گفت: قیمت های لامپ، سیم و کلید نسبت به سال قبل افزایش زیادی داشته اند. علی رغم اینکه کالاهای ایرانی افزایش کمتری داشته اند ولی نوسات ارزی در بازار لوازم الکتریکی روی اجناس ساخت داخل هم تاثیر داشته زیر برخی از قطعات آنها وارداتی هستند.

,

این فروشنده گفت: استفاده از لوازم بی کیفیت یا غیر استاندارد برقی می تواند خطر آفرین باشد و باید دقت لازم در خرید انها انجام گیرد . مثلا برای کولر باید از سیم 4 استفاده شود ولی برای صرفه جویی در هزینه اگر از سیم 2.5 استفاده گردد می تواند منجر به حادثه گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه