اخبار داغ

در پنجاه و دومین جلسه پارلمان شهری اصفهان مطرح شد؛

بیش از ۵۰ درصد اتوبوس شهری عمر بالای ۱۰ سال دارند/ فرونشست در کمین اصفهان است

بیش از ۵۰ درصد اتوبوس شهری عمر بالای ۱۰ سال دارند/ فرونشست در کمین اصفهان است
نرخ کرایه سرویس مدارس با رأی اعضای شورا ۱۲ درصد افزایش یافته و به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی بیش از ۵۰ درصد اتوبوس شهری عمر بالای ۱۰ سال دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ فتح الله معین صبح امروز در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در شرایط فعلی همانطور که مشاهده می کنیم اگر برنامه ریزی دقیق و متناسب با تجربیات بشری نباشد مشکلاتی ایجاد می شود که در آینده هم تبعات آن ادامه دارد، مثل مسائل اقتصادی امروز که اگر برمبنای برنامه ریزی بود، شرایط  بهتری را برای مردم محیا می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: یکی از بارز ترین نشانه های عدم برنامه ریزی در اصفهان، وضعیت رودخانه زاینده رود است.

,

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: جلسه سازمان های مردم نهاد در مسیر زاینده رود نشان داد اگر کار را به مردم می سپردیم این مشکلات پیش نمی آمد لذا از تمامی مسئولان در وزارت نیرو می خواهیم که به این موضوع رسیدگی کنند چرا که علی رغم اینکه تونل سوم زاینده رود پنج ساله باید به پایان می رسید اما بعد از پانزده سال هنوز کامل نشده است.

,

وی افزود: از آنجایی که فرونشست زمین ممکن است در اصفهان اتفاق بیافتد به عنوان مدیریت شهری اصفهان آمادگی کامل خود را برای همکاری لازم برای احیای زاینده رود اعلام می کنیم.

,

معین تاکید کرد: آقای رییس جمهور در سفر شان به اصفهان گفت بعد از دریاچه ارومیه نوبت اصفهان است البته  ما به عنوان مدیریت شهری اصفهان نیز در هفته پیش که جلسه ای را با معاون اول رییس جمهور داشتیم، در این جلسه بیا شد ستادی برای احیا زاینده رود ایجاد شده است اما  مردم به دنبال ایجاد ستاد نیستند بلکه حق آبه خود را می خواهند.

,

افزایش 12 درصدی نرخ کرایه ماهیانه سرویس مدارس در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

,

فتح الله معین، رییس شورای اسلامی اصفهان گفت: نرخ ها باید به صورت مقضی به سمع و نظر والدین برسد، سازمان تاکسیرانی به صورت مرتب و همه جانبه نسبت به نظارت سرویس های مدرسه رسیدگی کند و رانندگان متخلف شناسایی شود تا در سال آینده سرویس مدرسه به آنها تعلق نگیرد.

,

علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در همین رابطه گفت: طبق گزارش تاکسیرانی، کمیته ای هم برای نظارت بر عملکرد آنها تشکیل خواهند شد تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

,

هادی منوچهری، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد پیکان های مورد استفاده برای سرویس مدرسه بسیار محدود است، گفت: با توجه به اینکه رانندگان باید در سرویس مدرسه مشغول شوند پایه دو داشته باشند.

,

وی ادامه داد: به همین دلیل فعالیت ما را در سازمان  تاکسیرانی شهرداری اصفهان با محدودیت روبرو کرده اما از سوی دیگر میزان شکایات خانواده ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

,

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ممکن است تخلف بروز پیدا کند اما تعداد بازرس های خود را از 20 نفر به 120 نفر افزایش داده ایم البته بستن کمربند ایمنی در صندلی جلو مربوط به پلیس راهور است که باید آن را رعایت کند.

,

در نهایت این لایحه با ده رأی موافق  و یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب رسید.

,

در ادامه جلسه مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی با حضور شهردار اصفهان و بارزسان این شرکت در پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر برگزار شد.

,

قدرت افتخاری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار کرد: 20خط اتوبوسرانی افزایش یافته و کاهش مصرف 800 هزارلیتری گازوئیل را در دوره 6 ماهه داشتیم و 100 اتوبوس شهری نیز از رده خارج شدند و پایانه ها  نیز باید مورد اصلاح قرار بگیرند تا به صورت شبانه روزی، اتوبوس های شهری فعال شوند.

,

وی ادامه داد: بیش از 50 درصد اتوبوس شهری عمر بالای 10 سال دارند و بنابر این گذاشته شده  که اگر بیش از ده دقیقه در محل توقف کردند، خاموش شوند.

,

بیش از 200 دستگاه از اتوبوسرانی برای معلولان  بروز رسانی شده است و تمامی اتوبوس هایی که از سال 94 در این ناوگان بوده اند ظرفیت استفاده برای این قشر از جامعه را  دارند و به زودی یک دستگاه اتوبوس برای جانبازان و دو دستگاه اتوبوس برای مابقی معلولین فعال خواهد شد.

,

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان هم گفت: طی دو سال آینده 300 اتوبوس شهری به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد اما شورای هر باید بداند که با بلیط 700 تومانی نمی توان هزینه های این  شرکت کرد از سوی دیگر با جایی در حال مذاکره هستیم تا اتوبوس های برقی را وارد ناوگان اتوبوسرانی شوند.

,

وی ادامه داد: خط های اتوبوسی که با مترو تلاقی دارند باید به گونه ای بازطراحی شوند که مردم بیشتر از مترو استفاده کرد.

,

علیرضا نصر اصفهانی، در نطق میان دستور با بیان اینکه ورزش علاوه بر جسم بر روح و روان آدمی نیز اثر می‌گذارد، اظهار کرد: ورزش در ایران باستان، در رشته‌های تیراندازی، کوهنوردی و شمشیربازی به صورت جدی دنبال می‌شد.

,

وی افزایش سطح آگاهی جامعه را  یکی از وظایف مدیریت شهری دانست و افزود: در این خصوص باید مزایای ورزش و یادآوری آن به مردم باید تلاش کنیم.

,

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: باید در زمانی مشخص تعداد ایستگاه‌های ورزشی شهر را به 200 عدد برسانیم زیرا امروز بسیاری از مردم می دانند که اگر فردی از میانسالی عبور کرده و بدنی سالم دارد این بدن سالم را به دلیل ورزش و تغذیه سالمی که داشته، به دست آورده است.

,

وی با اعلام اینکه کشورهای دیگر بسیار جدی‌تر از ما برای ورزش اهمیت قائل هستند، تاکید کرد:  آنها ورزش را مانند آب و نان برای خود واجب می دانند اما یکی از مشکلات امروز ما کم تحرکی نسل جوان و عدم ورزش است.

,

نصر اصفهانی تاکید کرد: باید با استفاده از تمامی امکانات مورد نیاز در شهر نسبت، زمینه ورزش ارزان را هم فراهم کنیم چراکه  چنانچه در این موردکوتاهی کنیم خسارات شدیدی را به آینده کشور وارد خواهیم کرد.

,

وی اضافه کرد: حمایت از باشگاه‌های ورزشی باید در دستور کار قرار بگیرد چرا که نقش جدی در نشاط اجتماعی دارند.

,

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تیم‌های محلی نیز باید مورد توجه جدی مدیران باشند، یادآور شد:  باید تیم‌های موفق مورد حمایت مدیران استانی و محلی قرار بگیرند.

,

وی ادامه داد: اصحاب رسانه می دانند که من به آنها ارادت دارم اما اگر در روزهای گذشته انتقادی از من شنیده شده مخاطبش کسانی هستند که همیشه از کاه کوه می‌سازند و دچار بداخلاقی رسانه‌ای هستند.

,

نصر اصفهانی تصریح کرد: با سپری شدن نخستین سال مدیریت شهری جدید، با حفظ استقلال در ماموریت‌های محوله امور شهروندان را هرروز بهتر از دیروز به پیش می‌بریم و هرگز راه و مسیر خود را که خدمت به مردم است، گم نخواهیم کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: از معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خواست دارم با توجه به آغاز سال تحصیلی کتابخانه های سطح شهری ساعاتشان افزایش یافته و کمبودهای سالن مطالعه آن نیز برطرف  شود.

,

نیروهای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی ساماندهی شوند

,

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکر امروز خود گفت: یکی از چالش های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی کمبود نیروی انسانی و عدم تناسب نیروها با مراکز بوده است، لذا تقاضا می شود ساماندهی مناسب در این خصوص صورت گیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از رکود فعالیت ها در زمان مدیریت فرهنگی آن برنامه ریزی شده  انجام گرفته و طرح ساماندهی تالار هنر و وضعیت جمعه بازار کتاب نیز تکلیفشان روشن شود، لازم است شهردار اصفهان در نامه ای به شورای شهر موارد گفته شده را به اطلاع برسانند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه