اخبار داغ

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

وزارت امور خارجه در مقابل دستگیری دیپلمات ایرانی اقدامات جدی‌تری انجام دهد/دیپلماسی لبخند در مقابل زیاده‌خواهی کشورهای اروپایی جوابگو نیست

وزارت امور خارجه در مقابل دستگیری دیپلمات ایرانی اقدامات جدی‌تری انجام دهد/دیپلماسی لبخند در مقابل زیاده‌خواهی کشورهای اروپایی جوابگو نیست
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به اینکه دستگیری دیپلمات ایرانی توسط کشورهای اروپایی پس از گذشت ۳ ماه هنوز مبهم است گفت: وزارت امور خارجه باید در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها اقدامات جدی‌تری انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ماجرای دستگیری اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی توسط کشورهای اروپایی از ماجراهایی است که پس از گذشت ۳ ماه هنوز مبهم است. هرچند وی طبق قوانین دیپلماتیک بین‌الملل از مصونیت برخوردار بود و حتی واهی بودن اتهام وارده محرز است. اما شاهد اتفاق خاصی در خصوص آزادی او نبودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید فعال‌تر عمل کند گفت: اتفاقاتی از این نوع  که در هلند و آلمان رخ داد، بازداشت دیپلمات ایرانی در کشور اروپایی می‌طلبد که وزارت امور خارجه طبق قانون بین‌الملل اقدام قانونی و به عبارتی اقدام متقابل در دستگاه دیپلماسی داشته باشد.

, دیار آفتاب,

سلیمی بابیان اینکه مشابه این حرکت‌های در ترکیه و گرجستان رفتارهای ناخوشایندی با بعضی شهروندان ایرانی انجام‌شده است اظهار کرد: اتفاقاتی نظیر اینکه آمریکایی‌ها نماینده ایران را در سازمان ملل راه ندهند، این‌ها نمونه‌ای از رفتار نامناسب با شهروندان ایرانی است، ما اعتبار پاسپورت ایرانی را که قرار بود به ما برگردد، نمی‌خواهیم، حداقل با شأن دیپلمات‌های ما بازی نشود.

,

وی عنوان کرد: وزارت امور خارجه اعلام می‌کند که تذکر لازم داده‌شده است. در مورد اینکه دیپلمات ما بازداشت‌شده، اخراج شده و همه این رفتارهای نامناسب، «تذکر لازم» اقدام برابر و متقابل محسوب می‌شود؟ وزارت امور خارجه باید در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها اقدامات جدی‌تری انجام دهد.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با تأکید بر اینکه یکی از ارکان سیاست خارجه ما باید حفظ عزت باشد اظهار کرد: این‌گونه رفتارها با این رکن سازگاری ندارد.  

,

وی با تأکید بر اینکه سفارتخانه جزئی از خاک ماست و حفظ حرمت و عزت سفیر، حفظ حرمت و عزت ملی ماست ادامه داد: حتماً وزارت خارجه باید دیپلماسی فعال‌تر و برابری در مقابل این اقدامات داشته باشد.

,

سلیمی، در نوع دیپلماسی فعال ایران خاطره‌ای را نقل کرد و افزود: فراموش نکنیم زمانی سفرای اروپایی چمدان به دست گرفتند و از ایران رفتند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «بروند به درک». و ما دیدیدم  که یکی‌یکی سرافکنده برگشتند و آقا گفتند: آلمان‌ها را به خاطر اینکه شروع‌کننده بودند، آخر همه راه بدهید. این پیشینه دیپلماسی ماست. و باید همین شیوه را امروز هم سرمنشأ اقدامات خود قرار بدهیم. مبادا به عملکرد ما به‌گونه‌ای باشد که رفتار ما تلقی بر ضعف شود.

,

نماینده مجلس بیان کرد:دستگاه دیپلماسی ما گاهی از اوقات فراموش کرده که دیپلماسی مردمِ ایرانِ قدرتمند است. در پاره‌ای از موارد تصور می‌کند که با لبخند می‌تواند جلوی اقدامات فزاینده غیرقابل‌قبول کشورهای اروپایی را بگیرد و این درست نیست.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به اینکه این دولت، دولت برجام و تلگرام است و دیگر هیچ خاطرنشان کرد: نتیجه برجام را که دیدیم و تلگرام هم که یکی از عوامل آشفتگی‌های بازار و ارز و ... است. امیدوارم دولت به این رسیده باشد که باید روش‌های دیگری را پیش بگیرد.

,


انتهای پیام/

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه