اخبار داغ

شور وشوق خدمت رسانی به زوار حسینی/ برپایی مواکب لرستان در مسیر پیاده روی اربعین

شور وشوق خدمت رسانی به زوار حسینی/ برپایی مواکب لرستان در مسیر پیاده روی اربعین
به همت لرستانی ها موکب اعظم آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) ،موکب منطقه اسبستان و بدرآباد ،موکب حضرت ابوالفضل در مرز مهران، و 11 موکب درشهرهای نجف و کربلا برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برپا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، عاشقان حسینی در آستانه اربعین با برپایی موکب خود را برای پذیرایی و خدمت به زائران آماده می کنند. موکب های پذیرایی معمولا در نزدیکی مرز برپا می شود اما عشق به امام حسین به گونه ای در دل مردم استان لرستان موج می زند که از کیلومترها فاصله تا مرز کربلا موکب ها را برپا می کنند و به زائران کوی دوست خدمت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،, ,

 

,

 موکب های متعدد در قسمت های مختلف شهر برای پذیرایی از زائران حسینی برپا می شود و نه تنها هر ساله بر تعداد آن ها افزوده می شود،از طرفی بسیاری از مردم آدرس و شماره تلفن منزل خود را برای میزبانی از زوار اباعبدالله الحسین(ع) در اختیار موکب ها قرار می دهند که برای اسکان و دیگر خدمات رسانی به آن ها مراجعه کنند.

,

 

,

, ,

 

,

موکب اعظم امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در ورودی شهر خرم‌آباد یکی از بزرگ‌ترین موکب‌های کشور با ظرفیت بیش از 500 هزار زائراست.

,

 

,

این موکب مردمی که برای چهارمین سال متوالی افتخار خدمت رسانی به زائران حسینی از 14 استان کشور و چهار کشور خارجی را دارد از امکاناتی همچون حمام و سرویس بهداشتی سیار،  تجهیزات آبدارخانه، آشپزخانه، پارکینگ وسیع، وسایل گرمایشی، کانکس‌های اسکان موقت و چادر برای زائران برخوردار است.

,

 

,

, ,

 

,

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر در رابطه با این موکب گفت: با کمک اداره برق ، آب و فاضلاب ، صنعت و معدن ، مخابرات ، هلال احمر تمامی زیرساخت ها جهت برپایی این موکب اعظم امام خامنه ای (مدظله العالی) فراهم شده است.

,

 

,

وی با بیان این که از محل کمک های مردمی تمام هزینه های موکب تأمین می شود، خاطرنشان کرد: پذیرایی و اسکان از زائرین امام حسین(ع) دراین موکب به صورت شبانه روز و کاملاً مردمی انجام می شود.

,

 

,

, ,

 

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد عنوان کرد: سپاه خرم آباد ضمن ایفای نقش با در اختیار گذاشتن ماشین آلات و کانکس های متعدد با وجود ظرفیت انسانی کافی در جهت حفظ امنیت زائرین اقدامات ویژه ای انجام داده است.

,

 

,

امین خورشیدوند؛ مسئول فرهنگی موکب اعظم امام خامنه‌ای با تأکید بر این که این موکب 100 درصد مردمی است و یکی از مجهزترین و بزرگ ترین مواکب در سطح کشور است، اظهار داشت: پذیرایی این موکب از زائران به‌صورت 24 ساعته و شبانه روزی است بنابراین نیاز به مشارکت مردمی بیشتری دارد.

,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: این موکب هر ساله با نذورات و کمک‌های مردمی کار خدمت رسانی به زائران را پیش برده است و امسال نیز اقشار مختلف مردم می‌توانند با کمک های خود در زمینه های مختلف اسم خود را به عنوان خدامین امام حسین(ع) ثبت کنند.

,

 

,

خورشیدوند با بیان این که بسیاری از منازل اطراف موکب برای اسکان زائران آماده شده است عنوان کرد: در محوطه موکب نیز چادرهایی برای اسکان زائران برپا شده است.

,

 

,

لازم به ذکر است علاوه بر موکب اعظم آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در ابتدای شهر،موکب منطقه اسبستان وموکب بدرآباد در خروجی شهر برای خدمت رسانی به زائرین حسینی برپا شده است.

,

 

,

 

, ,

 

,

اگرچه کار خدام تنها به داخل استان ختم نمی شود بلکه با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف موکب هایی در مرز مهران،شهرهای نجف و کربلا برپا شده است که کارگروه های مختلف با عناوینی همچون کارگروه مبلغ و سخنران، کارگروه شاهد، کارگروه بانوان و کارگروه تشکل‌های دینی با همکاری ستاد عتبات عالیات، بسیج دانشجویی، بنیاد شهید، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد ونماینده ولی‌فقیه در سپاه به این موکب ها اعزام می شوند.

,

 

,

 سردار عباس علیشاهی؛ دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان بیان کرد: سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و قرارگاه صاحب‌الامر ۱۱ موکب را در عراق برپا کرده است.

,  ,

 

,

, ,

 

,

وی با اشاره به این که برپایی موکب های لرستان در قالب چادر و داربست نیست خاطرنشان کرد: موکب ها مجهز به همه امکانات و در قالب مدرسه و پادگان آماده شده اند تا در صورت‌وضعیت جوی نامناسب و بارش باران زائران دچار مشکل نشوند.

,

 

,

لرستانی نه فقط کار خدامی که بسیاری از جمعیت زائران اربعین حسینی را هر ساله لرستانی تشکیل می دهند؛به طوری که امسال به گفته محمد خسروی؛ مدیر کل حج و زیارت لرستان تا کنون بیش از 20 هزار نفر برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند و این تعداد در حال افزایش است. 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه