اخبار داغ

خسرو معتضد:

وزارت خارجه برای دیپلمات ایرانی‌ وکیل بگیرد/ معاون وزیر یا مدیرکل دفتر حقوقی وزارت خارجه را به بلژیک بفرستید

وزارت خارجه برای دیپلمات ایرانی‌ وکیل بگیرد/ معاون وزیر یا مدیرکل دفتر حقوقی وزارت خارجه را به بلژیک بفرستید
استاد برجسته تاریخ معاصر ایران می‌گوید تنها راه پیگیری مسأله دستگیری اسدالله اسدی بکارگیری وکیل برای دفاع از وی در دادگاه است؛ تجربه‌ای که در دادگاه لاهه موفقیت‌آمیز بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خسرو معتضد استاد برجسته تاریخ معاصر ایران در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن انتقاد از عملکرد وزارت خارجه، بر ضرورت بکارگیری وکیل به منظور پیگیری پرونده اسدالله اسدی دیپلمات دستگیرشده ایران در آلمان تأکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

معتضد با بیان این که چهار سال است که گفته‌ام باید برای طرح دعوی به دادگاه لاهه برویم اظهار کرد: به من می‌گفتند لاهه در دست آمریکایی‌هاست حال آن که چنین نیست؛ در زمان مصدق رئیس دیوان لاهه یک انگلیسی بود اما حق را به ایران داد و رأی را به نفع ایران صادر کرد و وقتی آقای سنجابی از او می‌پرسد که چطور به عنوان یک انگلیسی رأی را به نفع ایران صادر کردی، آن قاضی می‌گوید من به نفع عدالت رأی دادم.

,

وی با یادآوری این مطلب که اخیرا رئیس جلسه دادگاه مرتبط با دعاوی ایران که یک حقوق‌دان برجسته و سیاهپوست است پای رأی ایران ایستاد گفت: هرچند هم که آمریکا بگوید ما لاهه را قبول نداریم دنیا پذیرفته است که حق با ایران است.

,

استاد برجسته تاریخ معاصر ایران علت عمده مشکلات ایران را قلت اطلاعات عنوان کرد و گفت: من در میان اطرافیان آقای ظریف و عراقچی و تخت‌روانچی سیاستمدار پخته‌ و برجسته‌ای نمی‌بینم.

,

معتضد با انتقاد از این که وزارت خارجه از شخصیت‌هایی کم‌سواد همچون دری‌اصفهانی مشورت می‌گیرد گفت: رسانه‌ها هم از مشاوران باسواد بی‌بهره‌اند؛ رسانه ملی ما به جای برنامه‌هایی مثل دستپخت و دیگر برنامه‌های مربوط به خورد و خوراک، کارشناسان را دعوت کنند و لااقل آداب ایرانی را به مردم بیاموزند.

,

وی ضمن بیان این که بسیاری از کرسی‌های بزرگ تدریس در دنیا در اختیار ایرانیان است اما دولت و رسانه‌ها از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنند، به مسأله دستگیری اسدالله اسدی اشاره کرد و گفت: پلیس بین‌الملل بسیار قدرتمند است و آن‌ها از طریق مسأله اسدالله اسدی قصد گروکشی در برابر ایران را دارند.

,

معاون وزیر یا مدیرکل دفتر حقوقی وزارت خارجه را به بلژیک بفرستید

,

استاد برجسته تاریخ معاصر ایران گفت: مسئولان وزارت نباید این‌قدر در تهران بنشینند و مصاحبه کنند؛ من البته اطلاعات دقیقی درباره دستگیری اسدالله اسدی ندارم اما تنها کاری که وزارت خارجه می‌تواند انجام دهد این است که معاون وزیر یا مدیرکل دفتر حقوقی وزارت را به بلژیک بفرستد و برای آقای اسدی یک وکیل خوب را بکاربگیرند تا در دادگاه از وی دفاع کند.

,

معتضد با بیان این که کسی فکر نمی‌کرد که لاهه به ضرر آمریکا رأی دهد گفت: من مطمئن هستم حتی اگر صدراعظم آلمان هم به دادگاه لاهه دستوری بدهد، دادگاه به آن دستور ترتیب اثر نخواهد داد بنابراین بهترین راه، پیگیری حقوقی از طریق مجامع بین‌المللی است.

,

وی افزود: هرگونه اقدام تلافی‌جویانه در این خصوص به ضرر ایران تمام خواهد شد و مسائل باید از طریق معاونت حقوقی وزارت خارجه مورد پیگیری قرار بگیرد.

,

وی در ادامه با انتقاد از عدم پرداخت دیه شهدای حادثه منا گفت: چرا معاون وزارت خارجه به عربستان نرفت تا این موضوع را پیگیری کند؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه