اخبار داغ

رئیس سازمان صمت اردبیل مطرح کرد؛

صادرات ۵۳ میلیون دلاری کالا از اردبیل/ ممنوعیت صادرات سیب زمینی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد

صادرات ۵۳ میلیون دلاری کالا از اردبیل/ ممنوعیت صادرات سیب زمینی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد
رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: ارزش میزان صادرات استان اردبیل در نیمه نخست امسال 53 میلیون دلار است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدعاملی در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، با بیان اینکه در نیمه نخست امسال صادرات استان اردبیل به لحاظ ارزش و حجم افزایش داشته است، اظهار داشت: شیشه، صنایع پلاستیکی و محصولات کشاورزی عمده صادرات استان را تشکیل می دهند که اغلب مقصد این صادرات کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: ارزش میزان صادرات استان اردبیل در نیمه نخست امسال، 53 میلیون دلار است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 65 درصد افزایش داشت.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل درباره سهم استان اردبیل از کل صادرات کشور گفت: اردبیل سهم ناچیزی از صادرات کل کشور دارد که تلاش می شود این سهم با تولید محصولات صادرات‎گرا  بهبود یابد.

,

 به گفته این مسئول درشش ماه نخست امسال سهم اردبیل از 50 میلیارد دلار صادرات کل کشور تنها در حدود یک صدم درصد بود.

,

وی تاکید کرد: اساس صادرات منوط  به تولید است، فلذا هر چه قدر تولید بیشتر باشد صادرات نیز رشد خواهدکرد از این رو باید  تولید صادرات‌گرا در استان اردبیل بیشتر شود.

,

عاملی اظهار داشت:  طبق آخرین آمار برآوردی از حوزه صنعت اردبیل،  محصولات صادراتی در استان اردبیل رفته رفته در حال افزایش است به طوری که در حال حاضر میزان ارزش صادرات محصولات صادراتی استان نزدیک به  17 تا 18 میلیون دلار رسیده است این در حالیست که  تا سه سال  گذشته  این رقم فقط 6 میلیون دلار بود.

,

 وی گفت: با توسعه سرویس‌های واحدهای صنعتی و بهره برداری هایی که در این مدت صورت می پذیرد قطعا صادرات استان اردبیل هم می تواند افزایش پیدا کند که البته  ارقام هم نشان دهنده این است که روند صادرات استان اردبیل رو به رشد است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل  در خصوص برنامه خاص اتخاذ شده برای برای بهبود صادرات این استان هم، بیان داشت: مشکلات مربوط به قوانین و مقررات صادرات  ملی است اما در حال حاضر در استان اردبیل توجه به تولید صادرات‌گرا  مد نظر است و تلاش می‎کنیم واحدهای تولیدی فعال در حوزه صادراتی تقویت شوند چراکه با بهره برداری از آنها و قرار گرفتن این واحدها در چرخه تولید ثمره آن را در بخش های دیگر خواهیم دید.  

,

وی درباره صادرات محصولات اصلی کشاورزی استان  اردبیل از جمله سویا، گندم و سیب زمینی گفت: عمدتا این محصولات به جز سیب زمینی مصرف داخلی دارد و صادر نمی شود البته امسال با توجه به شرایط پیش آمده صادرات سیب زمینی هم ممنوع شده و این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی این ادامه دارد.

,

عاملی خاطر نشان کرد: عمده محصول کشاورزی صادراتی استان اردبیل  سیب زمینی است که  میزان آن حدود سه و نیم میلیارد دلار است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه