اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

وزارت خارجه رودربایستی با اروپا را کنار بگذارد/ حداقل اقدام متقابل ایران اخراج یک دیپلمات آلمانی است

وزارت خارجه رودربایستی با اروپا را کنار بگذارد/ حداقل اقدام متقابل ایران اخراج یک دیپلمات آلمانی است
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزارت خارجه باید با قدرت بیشتری با اروپا برخورد کند و رودربایستی را کنار بگذارد گفت: حداقل اقدام متقابل ایران در برابر بازداشت دیپلمات ایرانی این است که باید یک دیپلمات را اخراج کنند و این‌ها عرف دیپلماتیک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص آقای اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی و عضو سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین که در جریان حضور در آلمان به اتهام واهی با هماهنگی چند کشور اروپایی بازداشت می‌شود گفت: آقای اسدی دیپلمات بودند و دیپلمات‌ها مصونیت دارند و لازم است وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رودربایستی با اروپا را کنار بگذارد و با توجه به مصونیت دیپلمات، اقدامات لازم را انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی تصریح کرد: در صورتی که اروپا به وظایفش عمل نکرد و وظایف دیپلماسی‌اش را نادیده گرفت، ایران باید با قدرت بیشتری با اروپا مقابله و برخورد کند و رودربایستی را کنار بگذارد.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: مخصوصا وزارت امور خارجه باید با قاطعیت بیشتری ورود می‌کرد و نسبت به حقوق دیپلمات ایرانی و جایگاه و حرمتش، با اقدام قاطعی جواب دهد.

,

 

,

عبادی اظهار کرد: این موضوع باید در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی و دنبال شود.

,

 

,

وی گفت: انتظار این است وزارت امور خارجه از موضع اقتدار عمل می‌کرد تا کار به این‌جا نمی‌کشید.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپا سابقه خوبی ندارد و هر چه در برابر اروپا کوتاه بیاییم، آخرش، طلبکار هم می‌شوند.

,

 

,

عبادی افزود: به‌گونه‌ای نیست که اگر با اروپا لطیف برخورد کردیم، نسبت به حقوق ما الزما خوب عمل کنند بلکه خیلی وقت‌ها طلبکاری آن ها بیشتر می‌شود.

,

 

,

وی تأکید کرد: حداقل اقدام متقابل ایران در برابر بازداشت دیپلمات ایرانی این است که باید یک دیپلمات را اخراج کنند و این‌ها عرف دیپلماتیک است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه