اخبار داغ

با معرفی شریعتمداری به‌عنوان گزینه وزارت کار؛

دهن کجی روحانی به مردم و مجلس ادامه دارد / شریعتمداری به جای عزل دوباره وزیر شد!

دهن کجی روحانی به مردم و مجلس ادامه دارد / شریعتمداری به جای عزل دوباره وزیر شد!
حسن روحانی بعد از دادن سمت مشاور به سیف رئیس سابق بانک مرکزی این بار وزیر مستعفی و ناکارآمد خود در وزارت صمت را به‌عنوان گزینه خود برای وزارت کار معرفی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان اسامی وزرای پیشنهادی خودش را برای 4 وزارتخانه امروز به مجلس ارائه داد، اسامی که بار دیگر حاشیه‌ساز شد و صدای همه را درآورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

صبح امروز محمد شریعتمداری برای وزارت کار، فرهاد دژپسند برای وزارت اقتصاد، رضا رحمانی برای وزارت صنعت و محمد اسلامی برای وزارت راه معرفی شدند، از بین این افراد حضور دوباره شریعتمداری در قامت وزیر آن‌هم بعد از افتضاح مدیریتی‌اش در وزارت صمت قطعاً واکنش‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

,

در این میان اصرار دوباره روحانی برای حفظ یاران نزدیک خود در کابینه به هر شکل ممکن در نوع خود جالب است، روحانی ماه گذشته در حالی ولی‌الله سیف رئیس سابق بانک مرکزی را به سمت مشاور خود در امور پولی و بانکی منصوب کرد که وی پیش از آن بارها مورد بازجویی قرارگرفته و حتی حکم ممنوع‌الخروج بودنش هم صادرشده بود.

,

بااین‌حال روحانی با چشم‌پوشی کردن به این اتفاقات و درحالی‌که رئیس دیوان محاسبات کشور نیز حکم انفصال‌ازخدمت سیف را در سال 96 صادر کرده بود وی را به سمت مشاور خود منصوب کرد.

,

درواقع این انتخاب‌ها نشان می‌دهد که روحانی یا تخلف سیف را قبول ندارد که با توجه به مدارک موجود بعید به نظر می‌رسد و یا با علم به این کار کابینه خود را خط قرمز می‌داند و با دادن پست به یاران خود این موضوع را علنی می‌کند.

,

وفاداری روحانی به یارانش را می‌توان در معرفی شریعتمداری به‌عنوان وزیر کار مشاهده کرد، وی که در دولت قبل معاون اجرایی رئیس‌جمهور بود در دوره دوازدهم به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی و رأی اعتماد گرفت.

,

دوره وزارت وی را می‌توان یکی از بدترین دوران‌ها دانست به‌طوری‌که در اوج بحران ارزی در کشور بزرگ‌ترین تخلف در حوزه واردات خودرو در وزارت صمت صورت گرفت و چند هزار دستگاه خودرو با همدستی مدیران صمت به‌صورت قاچاق وارد کشور شد، اتفاقی که صدای خود روحانی را نیز درآورد اما این افتضاح هم برای عدم کارایی شریعتمداری کافی نبود.

,

نکته جالب‌توجه اظهارات امروز شریعتمداری در همایش ملی روز صادرات است جایی که وی خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هیچ جای دیگری من را به کار نگیرید زیرا اگر این شرایط مهیا نباشد نمی‌توان کارکرد.

,

همین چند روز پیش بود که جهانگیری از مدیران خسته که مدام از نداشتن بودجه و ... گلایه می‌کنند انتقاد کرده و خواستار برکناری این دسته از مدیران شده بود.

,

مردم و حامیان دولت مخالف شریعتمداری

, مردم و حامیان دولت مخالف شریعتمداری,

نکته دیگر این‌که خود اصلاح‌طلبان و حامیان روحانی نیز با این انتخاب مخالف‌اند به‌طوری‌که سایت انتخاب که به‌عنوان حامی اصلی دولت در این سال‌ها به شمار می‌رود با برگزاری نظرسنجی از نارضایتی 97 درصدی مردم از عملکرد شریعتمداری خبر داده است.

,

همچنین این سایت در بخشی خبر خود آورده است: نتایج این نظرسنجی آن‌قدر روشن است که نیازی به پیشنهاد و توصیه رسانه‌ها به جناب رئیس‌جمهور و دولت محترم نیست؛ طبعاً دیگر نه انتخاباتی در کار است که به دنبال رأی مردم باشیم و رگ غیرتمان به خاطر توهین به شعورشان، بادکند و نه شاید، اساساً نیازی به حمایت آنان داریم که وزیری، چون شریعتمداری را پس از افتضاح بزرگ در صنعت، فاجعهٔ بزرگ ثبت سفارش خودرو، ماجرای ارز بگیران دولتی و بی‌توجهی به دستور صریح رئیس‌جمهور در انتشار اسامی ارز بگیران، حالا به وزارتی مهم‌تر معرفی می‌کنند؟! آیا این اتفاق، جایزهٔ هنرهای جنابشان در تمرد از دستور رئیس‌جمهور است یا غرامت الطاف حضرتشان؟!

,

آقای دکتر روحانی! شما خود بهتر از نتیجه عبث معرفی شریعتمداری به مجلس و نتیجه رأی اعتماد مطلعید؛ پس بیش از این و به بهایی چنین اندک، بر طبل ناامیدی مردم نکوبیم!

,

نمایندگان مجلس جبهه بعدی مخالفان

, نمایندگان مجلس جبهه بعدی مخالفان,

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالفان دیگر این انتخاب هستند به‌طوری‌که امروز و در زمان معرفی وزرای پیشنهادی اغلب نمایندگان در زمان قرائت نام شریعتمداری به‌عنوان گزینه وزارت کار با دو دو کردن مخالفت خود را با معرفی وی اعلام کردند.

,

روحانی در حال از سعی و تلاش خود برای ایجاد کار سخن می‌گوید که خود به‌خوبی می‌داند شریعتمداری نمی‌توان از مجلس رأی اعتماد بگیرد و با این تصمیم خود بلاتکلیفی در این وزارتخانه مهم را چند ماه دیگر تمدید خواهد کرد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه