اخبار داغ

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

آخوندی در بخش مسکن موفق نبود/ مسکن مهر جو روانی رشد قیمت را کنترل کرد

آخوندی در بخش مسکن موفق نبود/ مسکن مهر جو روانی رشد قیمت را کنترل کرد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه میزان معاملات در کشور ۴ درصد رشد کرده، اما میزان معاملات اجاره ۱۳ درصد کاهش یافته است، گفت: وزیر مستعفی راه و شهرسازی در بخش مسکن موفق عمل نکرد و ما همچنان منتظر مسکن اجتماعی او هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که عملکرد وزیر مستعفی راه و شهرسازی در بخش مسکن را چگونه دیدید، گفت: وزیر مستعفی راه و شهرسازی در بخش مسکن موفق عمل نکرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه دولت بیشترین مشغولیت ذهنی خود را صرف برجام کرد و از خیلی موارد دور شد، گفت: ۱۷۴ شغل کلیدی بستگی به بخش مسکن دارد، پس باید برای دهک پایین جامعه برای خانه‌دار شدن کمک شود. 
,
 
,
خسروی ادامه داد: کشور چین با این حجم ساخت و ساز همچنان در حال ساخت مسکن است و در خصوص این ساخت و ساز نیز عنوان می‌کند که این ساخت و سازها برای نسل آینده است، پس ما نیز ناگزیر به تولید مسکن در کشور هستیم تا از عرضه مسکن برای پاسخگویی به تقاضا عقب نمانیم.
,
 
,
رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، وزیر مستعفی راه و شهرسازی از مسکن اجتماعی صحبت کرد، اما با گذشت زمان دیدیم که هیچ خبری از این پروژه نیست، پس بنابراین ما هنوز منتظر مسکن اجتماعی آخوندی مانده‌ایم.  
,
 
,
خسروی با بیان اینکه هیچ اظهارنظری در خصوص جانمایی مسکن مهر نمی‌کنم، اما به هر حال دولت نهم و دهم به محض ورود بانک‌های خصوصی به بخش مسکن، استارت مسکن مهر را زدند، اظهار داشت: به هر حال مسکن مهر جو روانی رشد قیمت مسکن را تا حدودی کنترل کرد، بنابراین وقتی دولت وعده‌ای را به مردم می‌دهد باید آن را جامه عمل بپوشاند. 
,
 
,
خسروی در پاسخ به این سؤال که به عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک از آینده بخش مسکن چه پیش‌بینی دارد، گفت:‌م نطقه آبستن حوادث است، پس ما باید در این وضعیت بسیار محتاط عمل کنیم، بنابراین هر متقاضی خرید مسکن اگر نیازمند واقعی خرید مسکن است این کار را انجام دهد. 
,
 
,
وی با بیان اینکه ورود بخش مسکن به رکود را قبول ندارم، گفت:‌ شاید تا حدودی میزان معاملات  مسکن افت کرده باشد اما این به معنی رکود نیست، بلکه بازار مسکن تا حدودی دچار کسادی شده است. 
,
 
,
وی در خصوص میزان معاملات در بازه زمانی ۱ فروردین ۹۶ تا ۲۸ مهرماه ۹۶ و از ۱ فروردین ۹۷ تا ۲۸ مهرماه ۹۷ گفت:‌ این بازه زمانی نشان می‌دهد که میزان معاملات در  کشور رشد کرده، اما در تهران کاهش داشته است. 
,
 
,
رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در بازه زمانی سال ۹۶ یعنی از اول فروردین  ۹۶ تا ۲۸ مهر ۹۶، ۷۷۷ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقد شد، این در حالی است که در بازه زمانی از اول فروردین ۹۷ تا ۲۸ مهر ۹۷، ۸۰۴ هزار و ۵۸۹ مورد قرارداد منعقد شد که این آمار نشان می‌دهد در کشور معاملات ۴ درصد رشد کرده و در مبایعه‌نامه ۲۳ درصد افزایش داشته است. 
,
 
,
وی افزود: اما در بخش اجاره ۱۳ درصد کاهش اجاره در سامانه املاک به ثبت رسیده است که این شاید به دلیل تمدید قرارداد از سوی موجر و مستأجر و یا صاحب مسکن شدن مستأجران باشد. 
,
 
,
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: این موضوع در تهران برعکس است، چرا که از اول فروردین ۹۶ تا ۲۸ مهر ۹۶ در تهران ۲۴۷ هزار و ۴۷۶ قرارداد تنظیم شد، در حالی که از اول فروردین ۹۷ تا ۲۸ مهر ۹۷ تعداد قراردادها به ۲۱۱ هزار و ۷۶۹ قرارداد رسید که ناشی از کاهش ۱۴ درصدی است. 
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: به هر حال مسئولان کشور در تلاش هستند که مشکلات اقتصادی حل و فصل شود و بهبود یابد، پس بنابراین اینکه با قاطعیت بتوان در خصوص آینده بخش مسکن اظهارنظر کرد، نمی‌توان با قاطعیت گفت که قیمت مسکن گران و یا کاهش می‌یابد.  
,
 
,
خسروی ادامه داد: چهار مؤلفه موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود که این مؤلفه‌ها شامل؛ ارز، طلا، بورس و حامل‌های انرژی است، پس اگر این چهار مؤلفه کنترل شود و قیمت مصالح ساختمانی که ۸۵ درصد آن تولید داخل است، دارای ثبات شود، می‌توان گفت قیمت مسکن ثبات پیدا کرده است. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه