اخبار داغ

آمار نگران کننده تعداد معتادان در کهگیلویه و بویراحمد/ اقداماتی که برای پیشگیری از اعتیاد در استان صورت می گیرد

آمار نگران کننده تعداد معتادان در کهگیلویه و بویراحمد/ اقداماتی که برای پیشگیری از اعتیاد در استان صورت می گیرد
رضایی:در حال حاظر حدود 12 هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند که کمتر از 5 درصد یعنی 600 نفر از آن ها را زنان تشکیل می دهند، همچنین بیشترین نوع ماده مخدری که در استان مصرف می شود تریاک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح زاگرس اعتیاد حالتی است که در آن شخص به علت روانی یا مصرف مواد شیمیایی و طبیعی دچار ضعف اراده در کنترل تکرار اعمال خود می شود، هر چند ضعف اراده بیماری نیست اما به علت عوارضی که بر سیستم عصب مرکزی شخص ایجاد می کند به عنوان بیماری فرض می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

بیماری اعتیاد مدارهای عصبی  مربوط  به نظام پاداش، انگیزش و حافظه  را  در مغز دچار اختلال می کند، این اختلال در سیستم ها سبب بروز عوارض بیولوژیکی، فیزیولوژیکی، اجتماعی و روحی در مغز می شود.

,

 

,

در عرف  اعتیاد یک بیماری مزمن و عصبی است، که در اثر عوامل ژنتیکی، فیزیولوژیکی و اجتماعی بروز و رشد می کند، ویژگی اصلی آن به گونه ای است که فرد نمی تواند به اختیار خود و با آگاهی عمل  کند، هر چند از عواقب خطرناک آن با خبر است.

,

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در گفتگو با صبح زاگرس پراکندگی  سن  اعتیاد در استان را از 24 تا 45 سال عنوان کرد و گفت: در بین دانش آموزان احتمال اعتیاد وجود  دارد اما نسبت به  میانگین کشوری بسیار کم هستند، هنوز درصد مشخصی از دانش آموزان و دانشجویانی که دچار اعتیاد شده اند بدست نیامده است.

, صبح زاگرس,
, ,
 
,

ناصر رضایی مهم ترین دلیل روی آوردن جوانان به اعتیاد را حس لذت جویی، کنجکاوی، مشکلات روحی و روانی و همچنین اقتصادی ذکر کرد.

,

 

,

وی درخصوص تعداد کمپ های ترک  اعتیاد در استان گفت: بیش از 70  مرکز ترک اعتیاد در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 22 مورد آن کمپ ترک اعتیاد هستند.

,

 

,

دبیر شورای مبارزه با مخدر استان عنوان کرد: کمپ های ما جزو بهترین کمپ های کشور هستند که صدور مجوز آنها از سوی بهزیستی انجام می شود و ما هم بر کار بهزیستی نظارت  می کنیم.

,

 

,
, ,
 
,

وی به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: از جمله این اقدامات ارائه آموزش در سطح مهدکودک ها تا مدارس و دانشگاه هاست، همچنین در سطح جامعه نیز برای قشر های گوناگون در محلات، روستاها و مساجد با کارگاه های آموزشی اطلاع رسانی می  شود.

,

 

,

رضایی گفت: در بخش درمان نیز مراکز درمانی را در سطح استان افزایش دادیم و برخی از این مراکز را تحت پوشش بیمه برده ایم تا پرداخت هزینه برای معتادان کمتر شود.

,

 

,

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در بحث مقابله نیز توسط دستگاه های امنیتی مقدار کشفیات مواد مخدر بیشتر شده است و با کنترل در جاده ها و در سطح شهر مقابله با توزیع کنندگان انجام می شود.

,
 
,

وی  تصریح  کرد: در حال حاظر حدود 12 هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند که کمتر از 5 درصد یعنی 600 نفر از آن ها را زنان تشکیل می دهند، همچنین بیشترین نوع ماده  مخدری که در استان مصرف می شود تریاک است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه