اخبار داغ

مشتاقان اربعین در مسیر دلدادگی؛

از حضور ۲۱ هزار زائر هرمزگانی تا خدمات رسانی بی منت

از حضور ۲۱ هزار زائر هرمزگانی تا خدمات رسانی بی منت
طبق آخرین آمار بیش از ۲۱ هزار نفر از استان هرمزگان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند که این عدد نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری را به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛حماسه عاشورا واقعی جاودان است که با گذشت بیش از 1400سال از آن روز بی پایان فصلی نو از عشق و دلدادگی به حریم امن اهل بیت (ع) آغاز شده و حسین(ع) در کانون شیفتگی قرار دارد که در چند سال اخیر سنت حسنه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) شور و شوق زیادی را در دل همه مسلمانان جهان براه انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , هرمز,

پیاده روی اربعین به بزرگ‌ترین کارناوال جهان تبدیل شده که مردم زیادی را از سراسر دنیا تنها به عشق امام مظلوم به کربلا می کشاند از این رو کسانی که یک‌بار پا در این سفر معنوی می گذارند عشق حسین در دلشان جوانه می‌زند و حضور در پیاده روی اربعین به برنامه هر ساله آنان تبدیل می شود.

,

مسیر دلدادگی اهل بیت از نجف تا کربلا با هدف حضور در بین‌الحرمین برای عاشقان اباعبدالله(ع) شوری غیر قابل وصف است که هر ساله جمعیت قابل ملاحضه ای از مردم هرمزگان را به سمت خود می کشاند و جاذبه عشق حسن(ع) موجب شده تا شاهد حضور اقشار و طیف های مختلف از نوزاد شیرخواره به همراه خانواده تا کهنسالان را باشیم.

,

طبق آخرین آمار بیش از  21 هزار نفر از استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند که این عدد نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری را به دنبال داشته است.

,

, ,

ثبت نام 21هرمزگانی برای پیاده روی اربعین

, ثبت نام 21هرمزگانی برای پیاده روی اربعین,

سجاد قادری، معاون اداره کل حج و زیارت هرمزگان از افزایش ۱۷ درصدی ثبت‌نام هرمزگانی‌ها برای حضور در مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: شمار ثبت‌نام کنندگان هرمزگانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی ۱۷ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

,

معاون اداره کل حج و زیارت هرمزگان پیش‌بینی کرد تا پنجم آبان آخرین‌مهلت نام‌نویسی بیش از 20 هزار نفر برای حضور در این مراسم معنوی نام‌نویسی کنند.

,

وی افزود: اکنون هزینه صدور روادید زائران ۲۳۵ هزار تومان است و زائرانی را که در روز‌های قبل هزینه بیشتری پرداخت کردند به آن‌ها بازگردانده می‌شود.

,

قادری اظهار کرد: همه امکانات و تجهیزات دستگاه‌های دولتی هرمزگان برای پشتیبانی و خدمات‌رسانی به زائران حسینی بسیج شده و  همه کمیته‌های این ستاد برای برگزاری باشکوه‌تر مراسم اربعین آماده هستند.

,

وی با اشاره به اینکه ۲۳ پایگاه امداد جاده‌ای در مسیر پیاده‌روی برای خدمات به زائران حسینی دایر شده است، عنوان کرد: ۲۷ موکب از استان هرمزگان در مسیر پیاده‌روی زائران برپاشده است.

,

, ,

برپایی 29موکب هرمزگان در مسیر پیاده روی

, برپایی 29موکب هرمزگان در مسیر پیاده روی,

در مقابل سیل مشتاقان حضور در بزرگ ترین گردهمایی مذهبی جهان افراد زیادی هم هستند که امکان شرکت در این مراسم با شکوه و پرفیض را پیدا نمی‌کنند و با خدمت رسانی به زائران اربعین در موکب ها ارادت‌شان به امام‌حسین(ع) را نشان می دهند از این رو استان هرمزگان با برپایی ۲۹ موکب  در مسیر پیاده روی اربعین ارادت مریدانش به سردار و سالار شهیدان به نمایش می گذرانند.

,

 

,

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، مسول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان اظهار کرد: ۱۶ موکب در داخل ایران در مرز‌های شلمچه و مهران و در شهر‌های بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان و بندرمغوئیه آماده خدمات رسانی به زائران هستند.
حاجبی بیان کرد: ۱۳ موکب در عراق در مسیر شهرهای نجف اشرف، سامرا و کربلا خدمات تغذیه، اسکان موقت و توزیع بسته‌های فرهنگی را به زائران برعهده دارند.
وی تصریح کرد: این موکب ‌ها تا دو  روز بعد از اربعین نیز دایر است در روز به ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر غذای گرم و به ۱۳ هزار زائر نیز اسکان موقت می ‌دهند.
مسول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان ادامه داد: هزینه‌ ها و امکانات این موکب ‌ها را که شامل اقلام دارویی، بهداشتی و خوراکی است، مردم و خیران به ستاد بازسازی عتبات و عالیات هرمزگان به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت کرده اند.

,
,
,
,

بندرخمیر، ورودی شهر ؛ بندرلنگه، در مسیر پارسیان؛ستاد مردمی اربعین حسینی، موکب محمد رسول الله، موکب امام سجاد(ع) در بندرکنگ

,

مرز مهران موکب حضرت علی اصغر(ع)؛ مرز شلمچه،موکب حضرت علی اصغر(ع)، موکب های منتظران ظهور و عاشقان ثارالله

,

پارسیان؛
مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام،شهدای پارسیان،خادم الشهدا و قمر بنی هاشم

,
,

آبادان؛
موکب پیامبر اعظم صلی الله علیه و اله و سلم واقع در (اتوبان آبادان به سمت اهواز - کیلومتر 17 بعد از پلیس راه و ایست و بازرسی سمت چپ ظلع غربی اردوگاه بوشهر )
اردوگاه پیامبر اعظم صلی الله علیه واله وسلم سپاه امام سجاد علیه السلام

,
,
,

نجف؛
موکب سیدالشهداء علیه السلام پذیرای زائر برادر و خواهر صحن حضرت زهرا س طبقه منفی یک
موکب محبان الزهرا ویژه خواهران صحن حضرت زهرا سلام الله علیها طبقه منفی یک

,
,
,

, ,

مواکب در مسیر نجف به کربلا

, مواکب در مسیر نجف به کربلا,

موکب احباب الرضا علیه السلام عمود 403

,

موکب شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری عمود 1350 شرقی

,

موکب الشهدا عمود 1350 درمسیر بیمارستان الکفیل

,

موکب قاسم بن الحسن علیه السلام عمود 1351

,

موکب قمربنی هاشم علیه السلام عمود 1390 جنب دیوار پد بالگرد بعدازبیمارستان کفیل

,

موکب علی اکبر علیه السلام عمود 1390 جنب پدبالگرد بعد از بیمارستان کفیل

,

موکب انصار الحسین علیه السلام شهر کربلا بعد از جسرالحسین ع اول ورودی طویریج

,

موکب کریم اهل بیت علیهما السلام (نانوایی) شهر کربلا بعداز جسرالحسین  علیه السلام خیابان (شارع)

,

میثم تمار روبروی هتل رزان

,

موکب انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرکربلا بعداز جسرالحسین ع خیابان (شارع) میثم تمار روبروی هتل رزان

,

موکب طلوع آدینه ویژه خواهران درشهر کربلاانصار المهدی(ع)بعداز جسرالحسین علیه السلام  باب طویریج 200 متر درمسیر حله مجتمع حسناوی

,

موکب شهید عراقی زاده در کربلا

,

موکب بقیه الله در سامرا، جنب پل ورودی به حرم مطهر

,

, ,

تامین۴۰۰دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران هرمزگانی

, تامین۴۰۰دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران هرمزگانی,

داریوش باقرجوان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: 400 دستگاه اتوبوس برای جابجایی16 هزار نفر زائر اربعین حسینی  به کربلای معلی پیش بینی شده که با هماهنگی با سازمان حج و زیارت مقرر شده زائران به صورت کاروانی یا شبه کاروانی و با مدیریت سازمان حج و زیارت و صدور ویزا برای زائران برای اربعین حسینی به کربلا اعزام شوند و از واگذاری اتوبوس به افراد خارج از درخواست سازمان حج و زیارت خودداری می شود.

,

وی اظهار کرد:هماهنگی های لازم برای استقرار تیم کارشناسی مدیران فنی در پایانه مسافربری خلیج فارس، سطح استان و دیگر مراکز تجمع زائرین در سطح شهرستان از جمله گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس با نظارت اداره کل برای بررسی های لازم فنی و ایمنی ناوگان اعزامی قبل از سفر انجام شود.

,

کامرانی،رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان نیر با اشاره به افزایش 15درصدی نرخ کرایه اتوبوس ها در سال جاری گفت:اتوبوس زائران کربلای معلی به سفر سایر مسافرانی که قصد سفر به شهرهای مشهد، قم و شیراز دارند، تداخلی وارد نمی کند.

,

وی خاطرنشان کرد:بازرسی فنی از ناوگان اتوبوس های اعزامی انجام شده و رانندگان آموزش لازم را دریافت کرده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه