اخبار داغ

صادرات؛ روحی تازه در کالبد خرمای بوشهر

صادرات؛ روحی تازه در کالبد خرمای بوشهر
خرما از محصولات ارزشمند غذایی با خواص فراوان است و صادرات هدفمند و برنامه ریزی شده آن می تواند تحولی مثبت در کشاورزی استان بوشهر ایجاد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس استان بوشهر یکی از قطب‌های تولید خرمای ایران است و سالانه حدود ۱۷۰ هزار تن خرما معادل 14 درصد این محصول در استان بوشهر تولید می‌شود، سالانه بین 25 تا 30 هزار تن خرمای استان صادر می‌شود که مشتریان بسیاری در کشورهای مختلف دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,

استان بوشهر با داشتن بیش از شش میلیون اصله نخل و تولید بیش از 150 هزار تن به عنوان قطب تولید خرما در کشور قلمداد می‌شود و 37  واحد فرآوری در  استان بوشهر وجود دارد.

,

اقداماتی که در سال های اخیر برای افزایش استفاده از این ظرفیت خدادادی در استان بوشهر انجام شده روزنه های امید را برای استفاده از این ظرفیت بیشتر کرده است.

,

خردادماه سال جاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفته است : با توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و بهبود کیفیت و توسعه صادرات خرما و معرفی این محصول در دنیا برند خرمای استان بوشهر جهانی شده است و خوشه خرما که با رویکرد علمی و دانش بنیان مورد توجه و اجرا قرار گرفت در سه سال گذشته وضعیت تولید، فرآوری و صادرات آن بهبود یافته است.

, .,

سید حسین حسینی ادامه داد: صاحبان صنایع با نحوه فراوری و بسته بندی خرما آموزش‌های را لازم فرا گرفتند و تحقق صادرات خرما به تولید محصولات با کیفیت وابسته است که توجه به برند سازی، ارتقای کیفیت بسته بندی محصول و اصلاح شبکه‌های توزیع مورد توجه است.

, .,

به گزارش خبرنگار سایت سپاس توجه به صادرات خرما می تواند تحولی در کشاورزی استان بوشهر ایجاد کند، ارزش افزوده بالا و سودآوری از مهمترین عوامل جذب نیروهای فعالی به این بخش است که در تولید و  ایجاد صنایع بسته بندی به اشتغال زایی و ورود ارز به کشور منجر شود.

,

ثبت نام و برند خرمای بوشهر از دیگر فعالیت هایی است که در بازارهای بین المللی به صادرات خرمای استان بوشهر کمک می کند. طبق اخبار منتشر شده در آینده نزدیک خرمای استان به ثبت بین المللی در سازمان تجارت مالکیت معنوی جهانی(WIPO) می‌رسد و تحقق این مهم  می‌تواند منجر به توسعه و گسترش صنعت خرما و صادرات استان شده و همچنین از سو استفاده دیگر کشورها از خرمای ایران جلوگیری کند.

, WIPO,

, ,

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در این رابطه می گوید: خرمای صادراتی این استان برای راهیابی به بازارهای هدف نیازمند کنترل کیفی است.

, رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در این رابطه می گوید: خرمای صادراتی این استان برای راهیابی به بازارهای هدف نیازمند کنترل کیفی است.,

خورشید گزدرازی ادامه می دهد: روی بسته های بیشتر خرمای های بسته بندی این استان عبارت درجه یک نوشته می شود که این عمومیت بخشی اجحافی بزرگ در حق خرمای باکیفیت بوشهر است و تنها با شعارهای مبنی بر کیفیت بخشی، گره از مشکلات این بخش باز نمی شود و در عمل باید وارد کار کنترل با هدف صادرات خرمای با کیفیت شویم.

, .,

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: خرمای با کیفیت استان بوشهر که امروز با تحمیل هزینه هایی گزاف به نخلداران در بخش های مختلف همراه شده با کیفیت بخشی می تواند بخش قابل هزینه های تولید را پوشش دهد صادرات خرمای استان بوشهر با گذشت بیش از چندین دهه هنوز به شکل سنتی صورت می گیرد که در این ارتباط باید ساماندهی مناسبی صورت گیرد.

, .,

در این رابطه مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان بوشهر با اشاره به اینکه  جشنواره خرما با مشارکت 6 استان خرماخیز کشور آبان امسال در نمایشگاههای بین المللی بوشهر برگزار می‌شود اظهار داشت: خرما مهمترین محصول کشاورزی استان بوشهر به عنوان قطب تولید خرمای کشور است و این ظرفیت در جشنواره کشوری خرما  در آبان ماه معرفی می گردد.

,

مهرداد ابراهیمی گفت: جشنواره و نمایشگاه  خرما از 22 تا 24 آبان در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی بوشهر برگزار می‌شود.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه