اخبار داغ

یکی از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعینی حسینی:

عراقی‌ها با همه داری‌هایشان پذیرای زائران حسینی می‌شوند/ از پیاده‌روی اربعین درس‌های بسیاری آموختم

عراقی‌ها با همه داری‌هایشان پذیرای زائران حسینی می‌شوند/ از پیاده‌روی اربعین درس‌های بسیاری آموختم
یکی از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: یکی از خاطراتی که در سفر کربلا همیشه برایم تداعی است و مسیر زندگیم را حسینی کرد ساده زیستی و بخشندگی کودکان و بزرگان عراقی است که از ساعات اولیه روز به زائران حسین علیه السلام خدمت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، دوباره اربعین نزدیک است قرار سالانه عاشقان راه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای شرکت در بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان فرا می‌رسد و قافله دل‌های شیدای اباعبدالله به راه افتادند تا قدم در جاده افلاکی نجف به کربلا بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, جهانبین نیوز,
, ,
,
گویی امسال رهروان، پرشورتر و بی‌قرارتر از هر سال با سپردن دل به جاده، مسیر قدوم عمه سادات را به لطف اشک، تبرک می‌کنند تا به کربلای یار رسند... آن‌ها که قدم به قدم تا حرم می‌روند از شوق زیارت بی‌قرارند و آن‌ها که جا می‌مانند گرفتار حسرت جانسوز دیدار. سفر به کربلا آن هم با پای پیاده، حکایت قرن‌ها عاشقی است.
,
,
به بهانه ایام عزاداری سالار شهیدان این‌بار به سراغ روح‌الله انصاری یکی از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعینی حسینی رفتیم که با وجود سفر به کربلا هنوز تشنه زیارت امام حسین (ع) است و امسال هم مثل سال‌های پیش قصد دارد به جمع مسافران و زائرانی بپیوندد که یا سال اول سفرشان به کربلاست یا سال‌هاست که تجربه سفر به کربلا در ایام اربعین را دارند.
,
, ,
,

روح‌الله انصاری که مسئول هیئت سیدالشهدا شهر اردل نیز می‌باشد در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز سخنش را با این حدیث از امام حسین (ع) که فرمودند: «مَنْ اَحَبّنَا کَانَ مِنّا اَهْلَ الْبَیت؛ کسى که ما را دوست بدارد، از ما اهل بیت است» آغاز کرد و گفت: امسال سومین سالی است که قرعه کار به نام ما زدند تا پا به ‌پای عاشقان برای اربعین حسینی با خانوده‌ام در کربلا حضور داشته باشم.

انصاری ادامه داد: همیشه آرزویم این بود که کاش می‌توانستم یک بار هم که شده با پای پیاده به کربلا بروم و به حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ادب کنم.
 

, جهانبین نیوز,
,
,
,
وی در حالی که بغض گلویش را گرفته و اشک در چشمانش حلقه بسته می‌گوید: یکی از خاطراتی که در سفر کربلا برایم پیش آمد و همیشه در ذهنم باقی مانده و می‌توانم بگویم مسیر زندگیم را حسینی کرد ساده زیستی و بخشندگی کودکان و بزرگان عراقی است که از ساعات اولیه روز به زائران امام حسین علیه السلام خدمت می کنند، همواره در این مسیر از خودم می‌پرسیم این چه شور و عشقیست که در نهاد این مردم افتاده است؟
,
,
,
, ,
,
,
وی افزود: در مسیر پیاده روی اربعین حسینی کودکی خردسال دیدم که تمام دارایش جرعه آبی بود که آن را تقدیم زائران می‌کرد یا بعد از طلوع آفتاب جوانانی حدود ۲۰ ساله را دیدم که پرچم بدست با سرعت در حرکت بودند گو اینکه در مسابقه‌ای شرکت کرده و جایزه‌ای در پیش دارند، از خود علت این عجله را سوال کردم و بی‌درنگ پاسخ خویش را یافتم، به خود گفتم ایشان رو به کعبه آزادگان عالم نهاده‌اند، همان آزادمردی که تمامی آزادی‌خواهان عالم از او درس می‌آموزند.
,
,
این زائر اربعین حسینی بیان کرد: حضور در پیاده‌روی اربعین لذتی دارد که باید آن را تجربه کنید و شاید این گام‌هایی که به عشق کربلا برداشته می‌شوند، تنها کاری باشد که از دست عاشقان امام سوم شیعیان که بسیار مظلومانه به شهادت رسیدند، بر می‌آید.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه