اخبار داغ

فرصت جدید پیش روی مازندران!

فرصت جدید پیش روی مازندران!
اگر چه برخی از دلسوزان استان مازندران از رفتن محمد اسلامی تا حدوی دلخور هستند اما حضورش در وزارت راه و شهرسازی می‌تواند فرصتی جدید برای توسعه مازندران ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، موفقیت محمد اسلامی در استان مازندران به دلیل اینکه سابقه فعالیت اجرایی چندانی حداقل در حوزه سیاسی کشور نداشته تا حدودی مبهم بوده است.

اسلامی تلاش کرد که ابتدا مازندران و مدیران آن را به خوبی بشناسد از تصمیمات شتاب زده دوری کرد و بنای کار را به صداقت گذاشت و بدور از حواشی سیاسی کار و تلاش را در دستور کار خود قرار داد.

فارغ از مسائل سیاسی به دنبال توسعه فعالیت عمرانی و رفع مشکلات استان بوده است، ارتباط بسیار نزدیکی با مردم داشت، ملاقات‌های عمومی‌اش ترک نمی‌شده و شماره تماسش در اختیار مردم بوده است.

برای شناخت و نیازمندی‌های استان در مدت کوتاه به اقصی نقاط استان سفر کرده بود، بسیار از مشکلات مردم حتی موردی را پیگیری و تا جایی که امکان داشت رفع می‌کرد.

به شدت علاقه‌مند محیط زیست بوده است، از تلنبار شدن زباله‌ها در استان گلایه‌مند شده و به صورت جدی طرح احداث کارخانه‌های زباله سوز در مازندران را پیگیری کرده و با تلاش‌های انجام شده واحد زباله‌سوز نوشهر در آستانه بهره‌برداری است.

اخلاق‌مدار و در عین حال نکته‌سنج نسبت به عملکرد مدیران بود، مسائل فنی را بسیار خوب می‌فهمید، از بیان حرف حق واهمه نداشته و بارها چالش‌های استان و حتی اقداماتی که باید انجام می‌شد ولی نتوانست انجام دهد را به خوبی مطرح می‌کرده است.

پاسخگو به رسانه‌ها بوده و حتی پس از رفتنش تعدادی از فعالان رسانه‌ای از اینکه اسلامی با آنها گفت‌وگوی تلفنی داشته و در برخی مواقع چالش‌های استانی را از نگاه رسانه‌ای پیگیری می‌کرد جالب بود.

دلسوز مردم بود در سیل اخیر غرب استان بارها و بارها مسائل و مشکلات مردمی را رصد می‌کرده است، نقدها را می‌پذیرفت و سعی می‌کرد که پاسخ‌ها را علمی و مستدل بیان کند.

کمتر سختی کار اذیت‌اش می‌کرد، بعد از اتمام جلسات سعی می‌کرد بازخوردها را از رسانه‌ها دریافت کند، پاسخگوی به رسانه‌ها از دیگر نقاط قوت محمد اسلامی در مازندران بوده است، سعی می‌کرد برخی از چالش‌ها را پس از جلسات پیگیری کند.

محمد اسلامی تابو استانداری که خودش را رئیس استان بداند شکست، همیشه در جلسات خودش را خادم ملت معرفی می‌کرد با وجود اینکه در سیاسی‌ترین استان کشور خدمت کرد کمترین چالش سیاسی در استان وجود داشت.

برخی از قابلیت‌های مازندران را احصا کرده و حتی به مدیران استان قوت قلب می‌داد، در کنار تجار و تولید کنندگان بوده و طرح افزایش صادرات استان مازندران را به شدت پیگیر بوده است.

میزان رضایتمندی استان از محمد اسلامی در حد بسیار مناسب‌تر از سایر استانداران کشور بوده است،وجه مردمی او بر هیبت استاندار بودنش می‌چربید و به راستی مردم‌دار بوده است.

اسلامی از مازندران رفت ولی شناخت دقیقی از نقاط قوت و ضعف استان مازندران در اختیار دارد، شناخت کافی از نقاط ضعف استان توسط وزارت راه شهرسازی را باید به فال نیک گرفت.

اسلامی اگرچه از مازندران رفته ولی حضورش در وزارت راه و شهرسازی فرصت جدیدی برای استان هست که باید از آن استفاده کرد.

گرچه بسیاری از علاقه‌مندان توسعه در مازندران انتقاداتی نسبت به رفتنش دارند ولی باید پذیرفت در استانی که نگاه بخشی‌نگری به شدت بیداد می‌کند، فرصتی برای ارائه طرح‌ها و خلاقیت‌های استاندار هر چند سخت‌کوش ایجاد نمی‌شود.

سفر اسلامی به اقصی نقاط استان مازندران، شناخت چالش‌های حوزه راه، راه آهن، دریا و مسکن را به فال نیک بگیرم و در سمت جدید از این مدیر اخلاق‌مدار برای توسعه استان مازندران استفاده کنیم، چون اسلامی هر جا که باشد دلش برای ایران می‌تپد و دوست دارد که کار کند.

محمد اسلامی اگرچه مازندرانی نیست ولی در مدت زمان کوتاه در استان نشان داد که واقعا دغدغه جدی برای مازندران داشت و هر قدمی که بر می‌داشت علاقه‌مند به توسعه مازندران بوده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه