اخبار داغ

یادداشت؛

با خام اندیشان سیاسی از برجام تا FATF

با خام اندیشان سیاسی از برجام تا FATF
مهدی بشارت دکترای علوم سیاسی دانشگاه در تربت حیدریه در یادداشتی به تشریح واژه دلواپس که در این چند سال لقلقه زبان برخی خام اندیشان سیاسی برای دفاع از منافع حزبی خود شده و برای فریب افکار عمومی به آن استناد می کنند پرداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ چندی قبل یکی از نشریات شهرستان در سرمقاله خود ضمن ارائه تحلیلی از تصویب لایحه cft در مجلس به دفاع از این لایحه پرداخته و با نسبت دادن مطالبی به منتقدان از آنها با عنوان دلواپسان یاد کرده و در ادامه به دفاع از عدم تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان در مجلس هم پرداخته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

در یادداشت قبلی به بررسی اهمیت طرح شفافیت آراء نمایندگان پرداختیم و از رسانه‌ها خواستیم به جای توجیه کردن عدم رای نمایندگان به این طرح، همصدا با مردم شده و شفافیت آراء نمایندگان را که به شعار «دانستن حق مردم است» نزدیک تر است مطالبه کنند.

,

در این یادداشت در مورد «دلواپسان و FATF» سخن خواهیم گفت.

,

دلواپس کیست؟ دلواپسان کسانی هستند که در زمان تصویب برجام که عده‌ای خام اندیش فریب وعده‌های شیطان بزرگ را خورده بودند، دلواپس منافع ملی و قدرت و عظمت ایران بودند. و در مقابل این نگرانی، از جانب حامیان خسارت محض برجام متهم به کاسبی از تحریم و همراهی با اسرائیل شدند و به جهنم حواله داده شدند.

,

خام اندیشان سیاسی در زمان تصویب برجام وعده باغ گلابی و آفتاب تابان و رفع تحریم‌ها و حل مشکل آب خوردن و... را می‌دادند و دلواپسان فریاد می‌زدند طرف مقابل بدعهد است و خرش که از پل گذشت به ریش شما خواهد خندید پس منافع ملی را فدای لبخندها و وعده‌های بی پشتوانه‌ی کری و دیگران نکنید.

,

دلواپسان کسانی بودند که با نقدهای عالمانه و دلسوزانه به متن برجام و با برگزاری صدها نشست تخصصی با موضوع نقد و بررسی برجام به خام اندیشان سیاسی که بسیاری از آنها هنوز هم متن برجام را نخوانده و از آن دفاع می‌کنند نقاط ضعف برجام را که منافع ملی و امنیت ملی مان را به خطر می‌انداخت یادآوری می‌کردند و در مقابل با انواع تهمت‌ها و تخریب‌ها از جانب آنها مواجه می‌شدند.

,

امروز بعد از گذشت دو سال از تصویب برجام و یکسال از بدعهدی امریکا در برجام به راحتی می‌توان قضاوت کرد و فهمید که دلواپسان، دلواپس چه چیزی بودند. از حامیان امروز و دیروز برجام تقاضا می‌کنم برای یک بار هم که شده دست از قبیله‌گرایی سیاسی بردارند و متن برجام و انتقادات تخصصی منتقدین را بخوانند شاید آن‌ها هم به دلواپسان پیوستند!!! شاید!!!

,

امروز دوباره شاهد خام اندیشی عده‌ای بدون توضیح اضافه! در خصوص FATF هستیم و باز هم تهمت و تخریب منتقدین از جانب این گروه را شاهدیم.

,

حامیان FATF به جای ارائه پاسخ منطقی و مستدل به نقدهای منتقدان به اکشن پلن FATF، باز هم بدون اطلاع و مطالعه‌ متن اکشن پلن و متن کنوانسیون‌هایی که به آنها بناست بپیوندیم با شوهای رسانه‌ای و تیترهای دروغ از نوع وعده‌های برجامی سعی در فریب افکار عمومی دارند.

,

وعده‌هایی که امروز برای رفع موانع بانکی و گرفتن بهانه از امریکا می‌دهند دو سال قبل همین وعده‌ها را در مورد برجام می‌داند و امروز به جای پاسخ‌گویی در مورد این که سرنوشت آن همه وعده چه شد و چرا با وجود از دست دادن بخش زیادی از توانمندی‌های ملی‌مان تحریم‌ها پا برجاست و نگرانی‌های امریکا ادامه دارد و قیمت دلار هم سر به فلک کشیده است باز هم وعده می‌دهند و تعهدی دیگر به دشمن بدعهد را راه نجات معرفی می‌کنند.

,

این رفتار و توجیهات مدافعان FATF کار را به جایی رسانده است که یا باید در ضرب‌المثل عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود تجدید نظر کنیم و یا در... .

,

در پایان از مدافعان FATF عاجزانه در خواست می‌نماییم به‌جای «تَکرار»! حرف‌های بی‌پایه بعد از مطالعه کافی در مورد این موضوع و اطلاع از انتقادات منتقدین و بدور از تهمت و تخریب به بحث علمی پیرامون این موضوع بپیوندند تا دو سال دیگر مجبور نشوند برای رفع تحریم‌ها و ایجاد ارتباطات بانکی و گرفتن بهانه از امریکا دوباره شوی رسانه‌ای بدهند و خسارتی دیگر به منافع ملی وارد کنند.

,

مهدی بشارت

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه