اخبار داغ

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی خبر داد؛

۱۴ موکب آذربایجان غربی پذیرای زائران اربعین حسینی هستند/ آمادگی برای پذیرایی از ۶۰۰ هزار زائر

۱۴ موکب آذربایجان غربی پذیرای زائران اربعین حسینی هستند/ آمادگی برای پذیرایی از ۶۰۰ هزار زائر
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی از آمادگی ۱۴ موکب از این استان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبردداد و گفت: همچنین آمادگی لازم برای پذیرایی از ۶۰۰ هزار زائر با غذای گرم را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، در خصوص اعزام زائران اربعین حسینی در سالجاری، گفت: طبق اعلام ستاد کشوری اربعین در سال ۹۷ بیش از ۲۴ هزار زائر از آذربایجان غربی راهی کربلای معلی خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی، افزود: در راستای خدمات رسانی به این زائران ۱۴ موکب استان در مسیر مستقر شده اند که ۲ موکب در خاک ایران و ۱۲ موکب در نجف، سامرا و کربلا مستقر هستند.

,

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی، اعلام کرد: موکب های استان به میزان ۲ برابر اعلام ستاد آمادگی پذیرایی از زائران حسینی را دارند البته لازم به ذکر است تمامی پذیرایی از زائران حسینی شامل اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان و بحث فرهنگی می شود.

,

وی، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور روحانیون، سخنرانان و مداح در مواکب  مراسمات مذهبی و دعا نیز در تمام مواکب استان برگزار می شود.

,

حسینی، ادامه داد: تمام مواکب و اقدامات با همکاری و مشارکت های مردمی در حال اجرا و ریالی کمک های دولتی در خصوص خدمات رسانی به زائران را دریافت نکرده ایم که طبق برآوردهای انجام شده ۴ میلیارد تومان هزینه مورد نیاز برای خدمات رسانی به زائران در ۱۴ موکب است.

,

وی، ابرازکرد: مواکب آذربایجان غربی آماده پذیرایی از ۶۰۰ هزار زائر با غذای گرم هستند که البته در این مواکب ۵۵۰ خادم حسینی وجود دارد که ۵۰ تن از آنان را بانوان تشکیل می دهند.

,

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی، تاکید کرد: امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد در تعداد زائران استانی و ۱۵ درصد در تعداد مواکب کشوری افزایش را شاهد بوده ایم که سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ موکب از سطح کشور در پیاده روی حضور داشتند که امسال به یک هزار و ۹۵۰ مورد افزایش داشته است.

,

وی، تصریح کرد: سال گذشته مواکب استان به ۲ هزار و ۱۵۰ زائر خارجی خدمات رسانی کردند که انتظار می رود با توجه به بازگشایی کی از مرزهای ترکیه به عراق این تعداد امسال نیز ثابت یا اندکی افزایش داشته باشد.

,

حسینی در پایان با بیان اینکه تاکنون مواکب استان به ۷۰۰ زائر خارجی خدمات رسانی کرده اند به سخنان خود پایان داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه