اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دستگیری«اسدالله اسدی» جهت تحت فشار قرار دادن ایران است/وزارت امور خارجه با تمام اهرم های قانونی باید مشکل دیپلمات ایرانی را حل کند

دستگیری«اسدالله اسدی» جهت تحت فشار قرار دادن ایران است/وزارت امور خارجه با تمام اهرم های قانونی باید مشکل دیپلمات ایرانی را حل کند
کمالی پور دستگیری اسد الله اسدی دیپلمات ایرانی با عرف و معیارهای بین المللی سازگاری ندارد، گفت: این در حالی است که این دیپلمات ایرانی مصونیت دیپلماتیک دارد و اروپائیان مدعی هستند که اگر دیپلمات از کشور محل خدمت خود به جای دیگری منتقل و مورد محاکمه قرار دهند آن مصونیت دیپلماتیک از بین می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بازداشت اسد الله اسدی دیپلمات ایرانی توسط اروپا گفت:کشورهای غربی هر از چند گاهی برای اینکه فشارهایی را به ایران وارد کنند دست به چنین اقداماتی دست می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه دستگیری اسد الله اسدی دیپلمات ایرانی با عرف و معیارهای بین المللی سازگاری ندارد، ابراز کرد: این در حالی است که این دیپلمات ایرانی مصونیت دیپلماتیک دارد و اروپائیان مدعی هستند که اگر دیپلمات از کشور محل خدمت خود به جای دیگری منتقل و مورد محاکمه قرار دهند آن مصونیت دیپلماتیک از بین می رود.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با ااشره به مطلب فوق عنوان کرد:در حالی که چنین چیزی صحت ندارد و دیپلمات ایرانی هر جا که باشد به علت سمتش مصونیت دیپلماتیک دارد.

,

کمالی پور ادامه داد: از سوی دیگر اقدامات تروریستی و منتسب کردن این اقدامات به ایران با واقعیت هایی که ما سراغ داریم انطباق ندارد.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معتقدم دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در ادامه سلسله اقداماتی از سوی اروپا جهت مستأصل کردن ایران است که در حوزه های مختلف به کار می گیرند و این مسئله هم یکی از همان موارد است.

,

وی با اشاره به مطلب فوق افزود: اروپائیان با این اقدام می خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند تا چیزی را از ایران بخواهند و در مقابل چیزی را پی بدهند.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در شرایط خیلی عادی و معمولی وظیفه دارد که اقداماتی را در خصوص شهروندان ایرانی انجام دهد، اظهار کرد: مضاف بر این اسدالله اسدی دیپلمات است که وظیفه وزارت امور خارجه را در این حوزه بیشتر می کند.

,

کمالی پور در پایان خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه باید تمامی اهرم های قانونی در اختیار خود را به کار گیرد و مشکل دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی را حل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه