اخبار داغ

دانا گزارش می دهد/

واقعیت ماجرای قتل "فرشید هکی" چیست؟/ تلاش عضو جریان انحرافی برای وارونه جلوه دادن یک موضوع شخصی

واقعیت ماجرای قتل "فرشید هکی" چیست؟/ تلاش عضو جریان انحرافی برای وارونه جلوه دادن یک موضوع شخصی
خبر قتل یک وکیل که نزدیکان وی می گویند به احتمال زیاد به یکی از پرونده هایش و انگیزه شخصی انجام شده است، به طور قابل تاملی توسط جریان انحرافی مطرح شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز صبح خبری تلخ و گزنده در فضای مجازی خصوصا شبکه های اجتماعی منتشر شد. خبر مذکور از قتل یک حقوق دان و فعال محیط زیست که به طرز فجیعی کشته و سپس جسدش به آتش کشیده شده بود، حکایت داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

منشاء چنین خبری کسی نبود جز یکی از اعضای نزدیک به جریان انحرافی که در توئیتر خود بدون ذکر جزئیات یک خبر هولناک را برای درگیرسازی افکارعمومی منتشر و سعی کرد آنرا در فضای مجازی داغ کند.

,

«عبدالرضا داوری» ساعتی پس از انتشار این خبر در یادداشتی خطاب به دادستان نوشت که هکی «به طرز فجیعی به قتل رسیده و پس از قتل، جسد وی را مثله و به آتش کشیده‌اند». او خواسته است تا «به قید فوریت، دستور شناسایی، تعقیب و مجازات جنایتکارانی که این اقدام غیرانسانی و وحشیانه را رقم زده اند» صادر شود.

,

, ,

این عضو جریان انحرافی در توئیتی دیگر نوشت: «خبر قتل برادرمان دکتر #فرشید_هکی به صدر اخبار در شبکه های مجازی تبدیل شده است.فعلا هیچ قضاوتی درباره این فاجعه دلخراش نداریم ولی با خدا و مردم عهد می بندیم که تا شناسایی، محاکمه و مجازات جانیانی که این جنایت فجیع را رقم زده اند، از پا نمی نشینیم.»

,

وی که پیشتر در حوزه خبری کار کرده است می داند که خبرنویسی قواعد خاص خود را دارد و بایستی اخبار برای مخاطبان روشن و صریح باشند اما با ابهام آمیز و ناقص بیان کردن این مسئله آنهم به صورت بسیار دلخراش و متعدد موضوع به طرز دیگری در ذهن افکارعمومی تداعی می شود. جالب اینجاست که فرد مقتول اصلا در فضای خبری شناخته شده نیست و این موضوع ابهامات را درباره انتشار متعدد چنین خبر هولناکی زیاد می کند.

, وی که پیشتر در حوزه خبری کار کرده است می داند که خبرنویسی قواعد خاص خود را دارد و بایستی اخبار برای مخاطبان روشن و صریح باشند اما با ابهام آمیز و ناقص بیان کردن این مسئله آنهم به صورت بسیار دلخراش و متعدد موضوع به طرز دیگری در ذهن افکارعمومی تداعی می شود. جالب اینجاست که فرد مقتول اصلا در فضای خبری شناخته شده نیست و این موضوع ابهامات را درباره انتشار متعدد چنین خبر هولناکی زیاد می کند.,

, ,

در این حوزه کانال های تلگرامی هم در داغ کردن این موضوع موثر بودند که در همه این اخباریک مسئله به طور خاص نمایان است و آن انتشار اخبار ناقص و ابهام انگیز است. خصوصا اینکه برخی ازنزدیک به این فرد خبر داده اند که این قتل یک مسئله شخصی بوده و ماجرای یک پرونده آقای وکیل را به کام مرگ کشانده است.

,

سایت اصلاح طلب انصاف نیوز هم در این باره نوشت: «بر اساس فایل صوتی توضیحات یکی از همکاران فرشید هکی به نام «مدیری» که داوری منتشر کرده، او می‌گوید ممکن است یک خصومت شخصی و یا مربوط به پرونده‌های وکالتش بوده است.»

, «بر اساس فایل صوتی توضیحات یکی از همکاران فرشید هکی به نام «مدیری» که داوری منتشر کرده، او می‌گوید ممکن است یک خصومت شخصی و یا مربوط به پرونده‌های وکالتش بوده است.», «بر اساس فایل صوتی توضیحات یکی از همکاران فرشید هکی به نام «مدیری» که داوری منتشر کرده، او می‌گوید ممکن است یک خصومت شخصی و یا مربوط به پرونده‌های وکالتش بوده است.»,

در زمانه ای که فیک نیوزها در شبکه های اجتماعی جولان می دهند و این موضوع به یک مشکل جهانی تبدیل شده است، دامن زدن به چنین فضایی با اخبار ناقص و ابهام انگیز بیشتر از تنویر افکارعمومی موجب انحراف آنان می شود که باید به طور جدی به آن برخورد کرد. البته انتشار این اخبار به این نحو که مخاطب را سردرگم می کند و اطلاعات درست و کاملی به وی نمی دهد باعث بی اعتبار شدن منبع خبری می شود. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه